2018-08-12, 11:39
Medlem
sajebiss avatar
Den fula ankungen vs. Herr proppmätt

Har Petter för övrigt något mindervärdeskomplex eller brukar folk stå och tala om vilka bra dealer de gjort i livet för random korvgubbe? Trodde han hade större integritet än så.
Citera
2018-08-12, 11:46
Medlem
elbels avatar
Nu kan han inte ljuga om att han åt den starkaste körven

Vad säger Petter när korvgubben tystar honom vid 16.00?
Jag hade en deal...?
Citera
2018-08-12, 11:54
Medlem
Vadå fimpat karriären? Det var en fyllegrej och tveksamt om någon bryr sig imorgon. Se & hör deluxe.
Citera
2018-08-12, 11:56
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Enligt hans hemsida har han fem spelningar, fem dagar i rad på Mosebacke senare i Augusti. Därefter en på Liseberg i September.

Ska tydligen ha släppt ett album i år också.

Ja album det är knappt vi får veta det för saker inte får finnas, fast han är på TV ibland tex Sommarkryss nästa vecka ?

Serverar HarakiriJesper rå korv av SVENSKT kött ?
(samt svenskodlade kryddor)
Citera
2018-08-12, 12:16
Medlem
Fett kul att man hör att Petter ringer sin kumpan Dimman (från Käk) i slutet som i sin tur ska "skicka folk". Riktigt patetiskt.
Antar att inget hände?

Sen att Petter inte fattar vad "live" innebär. Astronomiskt kul med tanke på hans musikkarriär. Han kanske aldrig har uppträtt live? 🤣
Citera
2018-08-12, 12:18
Medlem
Krickerts avatar
Jaha

En nigger-wannabe som tjafsar med en annan nigger-wannabe.....

Vad är grejen?
Citera
2018-08-12, 12:57
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timberhulk
Fett kul att man hör att Petter ringer sin kumpan Dimman (från Käk) i slutet som i sin tur ska "skicka folk". Riktigt patetiskt.
Antar att inget hände?

Sen att Petter inte fattar vad "live" innebär. Astronomiskt kul med tanke på hans musikkarriär. Han kanske aldrig har uppträtt live? 🤣

Ser inte alls på situationen sådär, hade inte heller velat att någon livesände varje gång jag skulle köpa fyllekäk kl 05 (?) på morgonen. Jag hade inte kunnat agerat så civiliserat som Petter ändå gjorde. Och då är jag mer kändis än Petter.
Citera
2018-08-12, 13:29
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Gubben filmar på privat plats men riktar kameran mot allmän plats. Skall han inte skylta att han filmar? Det finns folk som inte vill bli filmade av flera skäl. Gubben omöjliggör för kunden att välja att synas på film och inte.

Jag vet inte med den här rättigheten eller frånvaron av respekt att folk inte vill bli filmade. Speciellt inte en "kändis" som är lite på lyran, tänk om Petter halsat från ett helrör eller spytt. Det hade blivit rubriker + film...
Detta är jag nästan 100% säker på att han är skyldig att göra. Oavsett om han har/skulle få tillstånd för kameran med hänsyn till var den sitter så ska det framgå för alla som kan hamna på bild att det finns en kamera.

Det är faktiskt så att du är skyldig att sätta upp sådana skyltar även om du bara har kameraattrapper, alltså inte filmar.

Om man ska vara riktigt noga så finns inget krav på en skylt utan du hade kunnat säga till varje person som riskerar att hamna på bild också. Men jag tror inte du uppfyller din skyldighet med "jag lajvar".
Citera
2018-08-12, 13:42
Avslutad
Petters döda karriär? Sveriges i särklass mest förmögna hip-hop artist någonsin, och en grym jävla affärsman.

Bolag 1:
Bananrepubliken Aktiebolag
Ägare
Förra årets vinst, 19miljoner.
Tillgångar, 64 miljoner.

Bolag 2:
Ägare
DOP AB
Tillgångar 2miljoner.

Bolag 3:
Delägare
Hotell Åregranen AB
Tillgångar 24 miljoner.

Ni kan sitta på varandras kukar och önska att ni någonsin ser en ynka miljon, för det kommer dom flesta av er aldrig göra.
Keyboard warriors
Citera
2018-08-12, 13:45
Medlem
ImTheMans avatar
ljudupptagningen borse väl nästan vara ett större problem, än själva filmandet det är uppenbart att det finns ett flertal mikrofoner utplacerade överallt för att snappa upp folks samtal, även med varandra.
Citera
2018-08-12, 13:53
Medlem
Snacka om att Petter skämde ut sig själv. Ta telefonen och ringa folk, och sedan säga att de minsann ska komma dit.
Som vuxen man borde han veta bättre, och istället anmäla det till t.ex. polisen så kan någon avgöra om han gör något olagligt när han filmar.
Citera
2018-08-12, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
ljudupptagningen borse väl nästan vara ett större problem, än själva filmandet det är uppenbart att det finns ett flertal mikrofoner utplacerade överallt för att snappa upp folks samtal, även med varandra.

Tror han faktiskt bara har en aktiv mick (ström-matad). Finns det någon sådan, centralt, så tar det upp ljud på ganska långa avstånd.

Nerdigt OT.

Men om det bara skulle va live å inte lagras så är det väll ok?!?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in