2018-08-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Om det hela var planerat har jag svårt att tro att GM väntade på LW utanför. Eftersom polisen letat spår - spott, fotavtryck mm - har GM uppenbart inte (bara) suttit i en bil. Tror ingen blivande mördare tar risken att bli sedd av grannarna.

Om ett gräl gick överstyr är det ju en annan femma. Eller om GM är totalt okänd i området. Då hade han/hon kanske vågat mer.

Just därför ser det ut som ett oplanerat dåd. GM själv hade väl aldrig en tanke på att det skulle sluta så illa? Från mitt håll ser GM ut som en person med en stubin som är kortare än normalt.
Citera
2018-08-12, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
De uppgifter som kom i natt om läget i utredningen, är läget så pass bra skulle MGM sitta på "sannolika skäl" för länge sedan.

Om uppgifterna är korrekta så finns det ju inget att vänta på, MGM ska hämtas in och en jourdomstol inkallas för häktning.

Vi ser att MGM fritt kan röra sig över hela landet. Med sina barn. Att han skulle ha 24/7-övervakning ställer jag mig tveksam till. I så fall har man nog lyckats tubba hans tandläkare till att byta ut hans gamla fyllningar till mer moderna, såna med mic och sändare..

Med tanke på 1.06 vill jag inte spekulera i varifrån en viss uppgiftslämnare/planterare har kommit, men nog är det intressant att se, att trots det graverande som nyligen lagts upp här, MGM inte ännu är häktad på 'sannolika skäl'.
Anmärkningsvärt, sa Bull..
Citera
2018-08-12, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vi ser att MGM fritt kan röra sig över hela landet. Med sina barn. Att han skulle ha 24/7-övervakning ställer jag mig tveksam till. I så fall har man nog lyckats tubba hans tandläkare till att byta ut hans gamla fyllningar till mer moderna, såna med mic och sändare..

Med tanke på 1.06 vill jag inte spekulera i varifrån en viss uppgiftslämnare/planterare har kommit, men nog är det intressant att se, att trots det graverande som nyligen lagts upp här, MGM inte ännu är häktad på 'sannolika skäl'.
Anmärkningsvärt, sa Bull..

Bör MGM inte kunna knytas till själva brottsplatsen också? Där kan ju någon annan ha stått och väntat.
Citera
2018-08-12, 11:56
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
De uppgifter som kom i natt om läget i utredningen, är läget så pass bra skulle MGM sitta på "sannolika skäl" för länge sedan.

Om uppgifterna är korrekta så finns det ju inget att vänta på, MGM ska hämtas in och en jourdomstol inkallas för häktning.
Uppgifterna om att SD skulle ha setts på platsen är inte nya, de har cirkulerat i tråden länge. Om det faktiskt finns sådana uppgifter skulle de väl kunna anses utgöra "sannolika skäl".

Möjligen gjorde i så fall tingsrätten en annan bedömning än åklagaren av uppgifternas värde, när allting kanske började bli för bra för att vara sant?
https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/den-storsta-rattsskandalen-inte-ett-ord-var-sant/
Senast redigerad av Draifos 2018-08-12 kl. 12:01.
Citera
2018-08-12, 12:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vi får inte glömma att myndigheterna även styrs av ekonomi. Det innebär att en känd MGM plockar man in en vardag och dagtid.

Om MV:s uppgifter från i natt stämmer så verkar det som om nätet dras åt ordentligt kring GM (SD?).

Man kan ju hoppas att rätt GM fångas in med det snaraste.

I morgon är det måndag...
Citera
2018-08-12, 12:08
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursäkta att jag påpekar det, men det där är en plattityd.

Som allmän info så kan jag berätta att det inte är MV jag anser vara upprörande, utan det faktum att trådens hungriga och dreglande massa, bara sitter och väntar på att det från vederbörande skall komma nåt köttstycke för dem att sätta tänderna i, utan att fundera.

Känner mig lite ensam i rollen som "Sekretessmoralens Väktare". Jag blir upprörd över läckor från Polisen. Sådan info kan vara förödande för en utrednings kvalitet och detta är så självklart, så det skall inte behöva påpekas.
Den här utredningen rörande mordet på LW inleddes riktigt uselt. Det borde räcka för att Örebropolisen skall ha lärt sig knipa käft.
Ser tyvärr inte ut som de lyckats nåt vidare..

Uppfriskande att se sina tankar i ord - fast jag hade kanske formulerat det lite mildare/fegare.

(Med reservation för att ”äldre” postare kan ha bättre koll på MV:s historik och att hens uppgifter är vederhäftiga - vilket jag mer och mer börjar luta åt.)

Efit: eller kanske snarare hoppas på.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2018-08-12 kl. 12:12.
Citera
2018-08-12, 12:10
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Bör MGM inte kunna knytas till själva brottsplatsen också? Där kan ju någon annan ha stått och väntat.
En relevant och viktig fråga, enligt min åsikt.
Citera
2018-08-12, 12:34
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

Det kan vara den viktiga pusselbiten som saknas. Man väntar in alla svar från NFC t.ex.
Ingen idé att plocka MGM innan allt därifrån kommit. Även om MGM träffade Lena på kvällen måste hen kunna bindas till själva gärningen.
Citera
2018-08-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Man har avsökt området mellan mordplatsen och den sträckan jag beskriver i tråden ända fram till MGM bostad och tidsmässigt håller den bevismässigt. Om man hittat något mordvapen eller annan teknisk bevisning längs sträckan har jag i dagsläget inga uppgifter om.
Vet du vad det var man hittade i Vivallaskogen?
Citera
2018-08-12, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Man har aldrig jobbar efter att hon skulle lämnat bostaden i bil. Och varför kan jag inte avslöja. Man är ganska klar med vad som inträffade mellan sista livstecken på nätet tills hon togs av daga.
Ser det ut som det bara är en tidsfråga innan de plockar in GM?
Citera
2018-08-12, 13:08
Medlem
För mig var kombon av MV senaste rapporter samt Modesty bild av tänkbar "flyktväg" den absoluta höjdpunkten då jag var totalt lost i framförallt terrängen.
Senast redigerad av Remark 2018-08-12 kl. 13:12.
Citera
2018-08-12, 13:11
Medlem
Citat:
Utan att vara trådens recensent, men det där du nu skrev var ett av trådens vassaste inlägg vad gäller vår väktare!
Tack!

Det allvarliga, enl mig, det är att det verkar som om många glupskt sväljer det som MV lägger upp, men fortf har h*n inte ens kunnat säga om mobilen kommer från LW eller ej..
Kanske en av uppgifterna som är så pass sekretessbelagda att de inte når ut på skvallertrådar..Den typ av sekretess du kritiskt säger att det finns oacceptabla luckor i..👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in