2018-08-12, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
En 44-årig pappa, aspackad på stan, kallad alla för "mannen", ringer någon när han får 'problem' och hotar sen med att skicka folk på någon.

Känns aningen patetiskt..

Ett rykte säger att han ringde Sleepy men att han låg och sov.

Den tuffa attityd som han formade under sin hårda uppväxt hänger fortfarande med och kommer till utlopp här.

Vem hade kunnat ana att det var Harakiri-gubben som skulle vara orsaken till att Petter fick avsluta sin karriär.
Citera
2018-08-12, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
”Jesper”? Kul att du kallar en okänd människa vid namn

Varför skulle man inte kunna kalla honom vid namn? Han heter Jesper, vad är problemet? SJälv hade du inga problem med att kalla en okänd gympalärare för Lennart. Usel argumentation.
Citera
2018-08-12, 10:57
Medlem
”Skicka folk”

Hahahahahahahahaha. Ja jävlar
Citera
2018-08-12, 10:59
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staaarboy
Varför skulle man inte kunna kalla honom vid namn? Han heter Jesper, vad är problemet? SJälv hade du inga problem med att kalla en okänd gympalärare för Lennart. Usel argumentation.
Jag är tydligen en "fanboy" för att jag vet att harakirigubben heter Jesper, någonting som många vet då han är ökänd i Stockholm och har en egen flashbacktråd.
Jag måste vara en fanboy av Lennart Bladh också då jag vet vad han heter.
Citera
2018-08-12, 11:01
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Riktigt patetiskt. Usch... Han hade väl ett par kända hiphop låtar på 90-talet. Fan gör han nu för tiden? Äktenskapet i kris och skild? Tjurig gammal gubbe men mentalitet som en tonåring?

Hålla på och hota folk... För att han inte vill bli filmad?? Skall han ha betalt för sitt framträdande eller? hahahaha!

Inte så att han gjorde bort sig fram tills han kom på han blev filmad och började då hota korvgubben... Allt gick ju bra fram tills han skulle ringa sina "polare".

Hans hiphop-karriär kanske inte är i sin prime men han är ju entreprenör. Har egen hamburgerrestaurang och har nyligen startat samarbete med Circle K som gör hans burgare. Han har nog mycket större business idag än han hade när han bara höll på med musik. Nu krävs väl lite seriositet tänker jag och då ser det inte bra ut att stå och raggla på stan.

Kanske därför han blir helt till sig när han inser att han är filmad. Det ser inte bra ut för affärskontakterna. Synd bara att han gör situationen mycket värre.
Citera
2018-08-12, 11:05
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Petter verkar tampas med en galopperande medelålderskris. Det enda han borde skicka sina grabbar till är en psykologmottagning så att de kan boka en tid åt honom där.
Citera
2018-08-12, 11:12
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Hans hiphop-karriär kanske inte är i sin prime men han är ju entreprenör. Har egen hamburgerrestaurang och har nyligen startat samarbete med Circle K som gör hans burgare. Han har nog mycket större business idag än han hade när han bara höll på med musik. Nu krävs väl lite seriositet tänker jag och då ser det inte bra ut att stå och raggla på stan.

Kanske därför han blir helt till sig när han inser att han är filmad. Det ser inte bra ut för affärskontakterna. Synd bara att han gör situationen mycket värre.

Okej. Det var inte illa. Spelar han fortfarande eller är det bara entreprenörskapet nu som gäller?

Ja. Han förvärrade saken avsevärt kan man säga. Han skulle inte ballat ur över det där. Hållit sig lugn.
Citera
2018-08-12, 11:15
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennehura
Ingen som vet ifall det kom ”folk” dit?
Nej då hade vi hört om det.
Citera
2018-08-12, 11:17
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Okej. Det var inte illa. Spelar han fortfarande eller är det bara entreprenörskapet nu som gäller?

Ja. Han förvärrade saken avsevärt kan man säga. Han skulle inte ballat ur över det där. Hållit sig lugn.

Enligt hans hemsida har han fem spelningar, fem dagar i rad på Mosebacke senare i Augusti. Därefter en på Liseberg i September.

Ska tydligen ha släppt ett album i år också.
Citera
2018-08-12, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Ett rykte säger att han ringde Sleepy men att han låg och sov.

Den tuffa attityd som han formade under sin hårda uppväxt hänger fortfarande med och kommer till utlopp här.

Vem hade kunnat ana att det var Harakiri-gubben som skulle vara orsaken till att Petter fick avsluta sin karriär.

Ursäkta... "hårda uppväxt"...
Citera
2018-08-12, 11:27
Medlem
kentiss avatar
Han kan väl för i helvete inte ha tillstånd att filma?! "Jag lajvar!"
Citera
2018-08-12, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glandin
Någon sa dock att Harakirigubben genast plockade bort det klippet där Petter medverkade (från den egna facebookkanalen, detta samma kväll som händelsen inträffade). Om nu Petter hade ett finger med i det eller inte. Eller om Harakirigubben kände sig orolig över något. Det vette sjutton.

Hela sändningen låg uppe ända till ~16-17-tiden dagen efter på flera olika tjänster. Om sändningen togs bort på facebook vet jag inte, men den gick att se på både twitter och periscope. Låg även klipp ute på twitch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in