Citat:
Sannerligen!Då är vi två om det iaf. Listan på MGM krymper och växer då vi vet så knapphändigt lite att det blir svårt att verkligen slå fast olika motiv då allt vi har att gå på är rykten. Vi kan försöka förstå personerna i LWs omgivning (HD, MH osv) och tänka oss in i deras situation men fastnar då i att våra tolkningar av dem blir extremt subjektiva och vi allihopa kommer dragandes med någon slags anekdotisk bevisföring. Typ, om jag var hen så hade jag nog reagerat med att... men det säger ju egentligen ingenting om GM som vi inte vet något om. Och då vi lutar oss säkra vittnesmål, tekniska fynd osv så är det skralt. Det mesta vi har är väl hittills bara Moralens Väktares inlägg och kombinera detta med skrikvittnet Dalaan?
Här spekulerar jag lite om ett par olika ev GM, efter kvällens info från MV:
Om nu SD sms:at LW och vill ”snacka” med henne: Vad vill han snacka med henne om där och då?
Har han planer på att tysta henne? Varför i så fall? Har det hänt något nyligt som gjort honom rasande?
Eller är det ett snack som går överstyr och leder till att han dödar LW - i hastigt mord, höll jag på att skriva...
Om det är ex-makens x-maka som vill prata med LW: Hade hon inte passat på när hon var som mest förkrossad och vansinnig? Alltså för något år sen.
Om det är AL:s nya väninna: Ja, hon kanske skulle kunna vilja träffas och tala om för LW att hon ska ge tusan i AL. Är det något särskilt som föranleder detta, i anslutning till just denna kväll?
Så finns det ett par till som skulle kunna vara aktuella.
Dock lutar det mesta, enligt min åsikt och med info från MV (som jag inte finner anledning att misstro) åt SD.