2018-08-12, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenhogan
Ingen artikel i sexpressen eller aftonhoran...mycket märkligt..

Varför? Det saknar nyhetsvärde. Tror du att rubriken ”Petter full på stan” säljer?
Citera
2018-08-12, 08:35
Medlem
elbels avatar
Haha om han bara chillat hade inte videon eller den här tråden funnits

Det börjar 16:00 med en fylletystnad
Vad säger Petter sen?
"Jag hade en deal med en polare om jag ????"

Han folk måste ha fullt upp om de ska bränna ner alla som filmar honom
Citera
2018-08-12, 08:37
Medlem
JustZlatans avatar
Petter är så häftig som hotar folk. Trodde att han var nykter alkoholist men det kanske han inte är.
Citera
2018-08-12, 08:37
Medlem
AreYouBacks avatar
Gubben filmar på privat plats men riktar kameran mot allmän plats. Skall han inte skylta att han filmar? Det finns folk som inte vill bli filmade av flera skäl. Gubben omöjliggör för kunden att välja att synas på film och inte.

Jag vet inte med den här rättigheten eller frånvaron av respekt att folk inte vill bli filmade. Speciellt inte en "kändis" som är lite på lyran, tänk om Petter halsat från ett helrör eller spytt. Det hade blivit rubriker + film...
Citera
2018-08-12, 08:39
Medlem
Photoshoppeds avatar
Petters karriär tog väl slut för 10 år sen. Han är väl en föredetting? Låt honom bråka om korvar hur mycket han vill. Inte kul heller att bli filmad när man är medelålders och lite på dekis.
Citera
2018-08-12, 08:40
Medlem
lukashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
https://www.datainspektionen.se/lagar--regler/kameraovervakningslagen/

Hittade inget om skillnader vid endast livestreama vs övervaka med lagring. Tror dock att det PUL går in vid lagring, annars inte
PUL?
Citera
2018-08-12, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Varför? Det saknar nyhetsvärde. Tror du att rubriken ”Petter full på stan” säljer?

Nog tycker jag det har lite nyhetsvärde såhär på en söndagsmorgon.. eller kanske inte.
Bara patetiskt hela grejen, menar han måste ju för fan ha förstått att han livestreamar vid det här laget haha, nä han hade nog fått i sig en grogg för mycket och ville bara fylle-tjafsa lite den där Petter
Citera
2018-08-12, 08:53
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Ännu en tönt som blir allanballan när han har fått i sig för mycket av starkvarorna.
Jag verkar vara i minoritet som inte blir en tuff gangster när jag har fått lite innanför västen...
Huvudanledningen till att man inte orkar springa på krogen längre.
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2018-08-12 kl. 08:56.
Citera
2018-08-12, 08:56
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Riktiga frågan är varför olaga hot inte anses vara något när en känd pk-vänsterfjant uttalar det? Hade någon känd högerfjant uttalat hoten istället så skulle det bli kalabalik och mördarrubriker.
Citera
2018-08-12, 08:58
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Gubben filmar på privat plats men riktar kameran mot allmän plats. Skall han inte skylta att han filmar? Det finns folk som inte vill bli filmade av flera skäl. Gubben omöjliggör för kunden att välja att synas på film och inte.

Jag vet inte med den här rättigheten eller frånvaron av respekt att folk inte vill bli filmade. Speciellt inte en "kändis" som är lite på lyran, tänk om Petter halsat från ett helrör eller spytt. Det hade blivit rubriker + film...

Jag håller med dig, jag har egentligen inga problem med filmandet i sig men han borde göra det klart och tydligt att han filmar folk. Det hade inte avskräckt mig från att beställa en burgare, men man vill ju veta att man blir filmad
Citera
2018-08-12, 08:58
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Petter vaknar upp nästa morgon, ni vet vilken låt som spelas då

https://www.youtube.com/watch?v=I6NNv0qmx9k
Citera
2018-08-12, 08:59
Medlem
Absolutinte800s avatar
Är TS bästa vän med korvförsäljaren och vill göra honom mer känd eller vad är det frågan om? Dessa ”hot” TS nämner är helt frånvarande.

Petter trodde tydligen att man ej får filma från ens butik för att streama på internet utan tillstånd. Nu verkar Petter ha fel i detta men rent moraliskt är det enligt mig ett fullständigt rimligt antagande. Det är nog snarare en lagstiftning som inte hängt med i tekniska förändringar och hade detta skett år 2020 istället hade säkert Petter haft rätt.

Snacka om att göra en höna av en fjäder, TS. Ja, Petter var något otrevlig på sin höjd, märk väl dock att han är ganska kraftigt berusad. Det är ju också ett väldigt märkligt agerande av korvförsäljaren att hålla på att streama sin övervakningskamera? Som dessutom ser ut att filma också allmän plats.

Det enda som ger denna tråd ett existensberättigande är eg att diskutera hur folk öht kan uppfatta detta som ”hot” och se något nyhetsvärde alls i detta. Samt korvförsäljarens märkliga hantering av sin korvkiosk. Nu är detta tyvärr inte vad TS verkar vilja diskutera, men det är min bestämda uppfattning.

Mvh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in