2018-08-12, 02:27
Medlem
Eurypteridas avatar
i
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Det finns nog en bättre tråd för detta...

Eller menar du att Palme inte släppte en leksakspistol på polisens uppmaning?

Jag menar att det olaga hot som ni insinuerar är ett försök till justitiemord mot någon som är död.
De har upprättat en anmälan men den kommer läggas ner för "gärningsmannen" är död. Varför upprättar man ens en anmälan mot någon som är död ?
Falskanmälan antagligen.
Citera
2018-08-12, 02:28
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Ska polisen bara skjuta hej vilt?
Du vet absolut inte ett skit om hur situationen var på plats. Jag har mina tankar och dom kommer jag inte ändra på.

Ja du. Nästa gång så får man verkligen önska att det är du som kommer i vägen för polisens vilt skjutande.
Jag svär på att dessa 3 grisar var triggade och gick lös. Kolla bara vittnet.

Jaha. Så: A.C.A.B! Tror! Känner! Grisar! Avrättning!

Det räcker inte?

Utan du har dina tankar som du inte kommer ändra på. Sedan önskar du vissa saker.

A.C.A.B! Tror! Känner! Grisar! Avrättning! Önskemål! Tankar!

Du bidrar starkt till tråden...
Senast redigerad av Blundetto 2018-08-12 kl. 02:33.
Citera
2018-08-12, 02:31
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
i

Jag menar att det olaga hot som ni insinuerar är ett försök till justitiemord mot någon som är död.
De har upprättat en anmälan men den kommer läggas ner för "gärningsmannen" är död. Varför upprättar man ens en anmälan mot någon som är död ?
Falskanmälan antagligen.

Vilket olaga hot har jag insinuerat. Att grabben troligen lyfte sitt "vapen" mot polisen är troligen anledningen till att de sköt. Anledningen till att man anmäler är naturligtvis för att utredning ska kunna ske. Jag visste inte att det var möjligt att vara så mycket rättshaverist som du!
Citera
2018-08-12, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
i

Falskanmälan antagligen.

Visar man något för boende som de uppfattar som vapen är det olaga hot.

Konstigare än så är det inte.
Citera
2018-08-12, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tack för bilderna. Grön och trevlig innergård mit i stan. Den där sista satellitbilden av gården var bra, man skulle ju gärna få inprickat var alla befann sig... Det finns en gångväg utmed gårdens ena sida, där kan det ju av de andra bilderna att döma varit där Eric låg som skjuten. Var stod då poliserna?

I satellitbilden så finns det ett P som visar var parkeringsplatsen ligger. Mellan parkeringsplatsen och gården så finns det ett vitt staket. Precis i mitten av staketet mellan två stolpar stod ett par av dem och sköt. kolla på bilderna i nedanstående länk. Det du nämner som gångbana var platsen där Eric blev skjuten.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/chefsaklagaren

Drönarbilder på gården.

https://minfil.com/gcTfL6ffb3/Norrbackagatan_drone_01.png

https://minfil.com/h2T2Laf4bc/Norrbackagatan_drone_02.png

https://minfil.com/i7TdLff0bd/Norrbackagatan_drone_03.png
Citera
2018-08-12, 03:22
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Vilket olaga hot har jag insinuerat. Att grabben troligen lyfte sitt "vapen" mot polisen är troligen anledningen till att de sköt. Anledningen till att man anmäler är naturligtvis för att utredning ska kunna ske. Jag visste inte att det var möjligt att vara så mycket rättshaverist som du!

Ja det är såklart bra att utreda om det finns bevis till att döma en person som är begravd. Förslagsvis dömer man en sån person till fotboja så man vet var man har han.
Citera
2018-08-12, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Vad ska jag förklara?
Att Eric varit på en bakgård med en leksakspistol. På bakgården skjuter polisen 7 skott mot och i Eric. Eric har DS och var inte kriminell.
Vad är det mer du behöver förklarat?

Att en person inte tidigare blivit dömd för brott eller att han har någon fysisk och/eller psykisk sjukdom påverkar inte situationen som sådan.

1. Poliserna observerade en person som höll i ett potentiellt farligt föremål.
2. Polisen uppmanade personen att släppa vapnet.
3. Personen följde inte uppmaningen.
4. Personen riktar det polisen uppfattat som ett vapen mot poliserna.
5. Polisen öppnar eld.

Det är ett så klockrent exempel på när verkanseld är befogat att det skulle kunna vara hämtat från en instruktionsbok för poliser.
Citera
2018-08-12, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tack
Som jag fick höra via skvaller(!) nu har vad jag förstår, anhöriga till Eric skaffat juridiskt ombud i form av den duktige advokaten Tomas Nils*on. De tänker gå vidare med att poliserna har gjort sig skyldig till vållande. Men om jag förstått det hela rätt, gäller det främst för att man lät Eric ligga ensam på mage i upp mot tio minuter innan man lät Eric få medicinsk hjälp.

de har itav tingsrätten fåt tomas Nilsson som målsägarbiträde, inte själv skaffat. en viss skillnad. detta brukar målsägare endast få ifall fängelse för gm finns i bilden.
Citera
2018-08-12, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Att en person inte tidigare blivit dömd för brott eller att han har någon fysisk och/eller psykisk sjukdom påverkar inte situationen som sådan.

1. Poliserna observerade en person som höll i ett potentiellt farligt föremål.
2. Polisen uppmanade personen att släppa vapnet.
3. Personen följde inte uppmaningen.
4. Personen riktar det polisen uppfattat som ett vapen mot poliserna.
5. Polisen öppnar eld.

Det är ett så klockrent exempel på när verkanseld är befogat att det skulle kunna vara hämtat från en instruktionsbok för poliser.

Vi får skriva om den där boken. Polisen är till för att skydda allmänheten, inte skjuta ihjäl dem.
Citera
2018-08-12, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Bra jobbat!
Ingen som vet mer om det avlivade odjuret? Typ ursprung hudfärg mm.
Förhoppningsvis var det en kriminell parasit som skulle kostat samhället cirka 80 miljoner...

Nej, han var vit och röstade på SD, sorry var inte meningen att göra dig ledsen negrofoben.
Citera
2018-08-12, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Vi får skriva om den där boken. Polisen är till för att skydda allmänheten, inte skjuta ihjäl dem.

Exakt. De skyddar allmänheten genom att stoppa en potentiell våldsverkare som ignorerar instruktioner och uppträder hotfullt.
Citera
2018-08-12, 07:17
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Du pratar om ett scenario som inte finns. Vem skulle han mörda? Han lär ju inte mörda nån sålänge han är ensam iallafall.

Han hade ingen gisslan. Hade han haft det så lovar jag dig att polisen hade använt insatsstyrkan till det.

Hade han varit galen, haft ett skarpladdat vapen och velat döda nån så kan jag berätta för dig att han troligen då inte hade inväntat polisen för den saken.

Jag tror polisen använt sin insatsstyrka samt förhandlare vid en eventuell gisslansituation. Men nu var det inte därför någon ringde Polis utan det vi vet är att larmet ringdes in som ”man med skjutvapen”.

Men allt i ditt resonemang vet du eftersom du sitter på facit. Jag tror det är en nödvändig debatt att diskutera vad som faktiskt hände MEN för att förstå varför och framförallt mänskliga faktorer så krävs det att man behärskar förmåga att sätta sig in i andra människors situation.

Men jag tolkar det som att du hade tyckt det var OK att Svensk Polis inte avbryter pågående våldshändelse riktad mot dig utan istället väntar på insatsstyrka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in