Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
Angående första förhöret
Vid det första anhållandet, så gick det väldigt snabbt. Har för mig att SD släpptes ut redan efter 5 timmar - med eller utan rispor.
Det snabba förfarandet får mig återkommande att fundera på om de ens besiktade honom.
Jag delar din misstanke om att Polisen kanske inte var särskilt noggranna vid första anhållandet, men det torde ha varit en grov underlåtenhet om man inte granskade honom ordentligt!
Så illa i så fall, så att man från myndigheten kanske såg sig tvungna att göra ett springareoffer, mindre vanligt än att offra nån av fotfolket, de mer välkända bondeoffren..
När polisman X ringer till åkl Y och man kommer överens om att anhålla SD, så bör åkl:s första fråga vara om den misstänkte uppvisar några skador. Då duger det inte att polis X svarar att h*n inte har en aning, för man har inte brytt sig om att titta. Så får det inte gå till!
Så
kan det ha gått till. Här spelas det nämligen schack med människor istället för pjäser och det tråkiga är att 31 av pjäserna är vita..
Edit: Det var ju trots allt inte för en misstänkt cykelstöld som SD blev anhållen, utan det var pga misstanke om 'människorov'!
Om man initialt har missat nåt där och då, så räcker det inte med att nån från rättsväsendet beklagar fadäsen. Då tycker jag att Morgan Johansson skall ta sitt ansvar och avgå, nu när jag inte kan be att Dan Eliasson checkar ut.