2018-08-11, 19:54
Medlem
Sett till hur usla Örebro är får man nog räknas med i bottenstriden nu. Känns som att det är ovanligt många dåliga lag i Allsvenskan i år, eller är det för att mitt lag gör en exceptionellt bra säsong jag upplever det så?
2018-08-11, 20:12
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
Nu är det faktiskt så att Sirius spelar på gräs! Hemma i alla fall.
På nya Studan vet jag att det jobbas hårt från alla (utom kommunen) på att få hybrid.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Deras sätt att inte berätta att Sarfo sprang efter fjortisar. Därför önskar jag kanske inte klubben utan de nötter som visade så dålig moral att de höll tyst.
Buhu.
Sirius hade väl haft kvartssamtalet med honom om vad som gällde?
Då var inget brott begånget och torde vara överstökat.

Fullfjädrad hebefil blir man väl först i nöffnöff? Det ligger väl i föreningsluften man andas.

Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Egentligen märkligt att man valde att undanhålla det. Ni hade säkert pröjsat några miljoner till för en kille som hade passat in utmärkt i klubben.
Där slog du huvudet på spiken 😂
2018-08-11, 20:23
Medlem
Många pratar om hur dåliga IFK Göteborg är. Men hur dåliga är då inte Örebro. Lyckas inte ens ta poäng mot BP hemma. Många floppar denna säsong trodde faktiskt Örebro skulle prestera bättre.
2018-08-11, 20:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facked-Up
På nya Studan vet jag att det jobbas hårt från alla (utom kommunen) på att få hybrid.

Buhu.
Sirius hade väl haft kvartssamtalet med honom om vad som gällde?
Då var inget brott begånget och torde vara överstökat.

Fullfjädrad hebefil blir man väl först i nöffnöff? Det ligger väl i föreningsluften man andas.

Brotten har begåtts under tiden han tillhörde Sirius så du kan ha rätt i att det ligger i föreningsluft.
2018-08-11, 20:31
Medlem
nomadics avatar
Hej Superettan! Hänger ni på Blåvitt?
2018-08-11, 20:35
Moderator
vfs avatar
Citat:
Brotten har begåtts under tiden han tillhörde Sirius så du kan ha rätt i att det ligger i föreningsluft.

Å andra sidan borde Danne snokat lite mer kanske med facit i hand.

Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Hej Superettan! Hänger ni på Blåvitt?

Helst inte, jag hoppas på att Blåvitt går över till 4-4-2 nu, det ligger i Blåvitts DNA.
2018-08-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Å andra sidan borde Danne snokat lite mer kanske med facit i hand.
...
Det tror jag att vi alla kan vara överens om. Och Bagarn har som sagt haft en rakryggad och ståndaktig åsikt genom de senaste åren att dessa beteenden inte hör hemma i klubben.

Jag har sett staden förfalla, och lämnat. Man kan dock inte lämna färgerna och klubben. Därför är jag mer bekymrad över att klubben ska lyckas överleva än att staden ska göra det. På sikt är det dock omöjligt att Malmö FF inte följer staden. Tills dess vill jag att de vinner men också att färgerna hålls rena från smuts.
2018-08-11, 21:17
Medlem
Citat:
Men där blev han inte heller kvar? Blev han dömd och fick avsked till slut eller köpte ni ut kontraktet?
2018-08-11, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ryker Poya är det givetvis helt galet.
Det skulle bara göra att det blir ÄNNU rörigare. Och vad ska vi ta in? En "skapad av förbundet på 70/80-talet typ" igen?`

.....
Hur kom det sig egentligen att det inte blev Brännström, han har väl tidigare varit pragmatisk och anpassat spel till material?
Joel Cedergren är kanske intresserad av en större (trots allt) miljö.
2018-08-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Många pratar om hur dåliga IFK Göteborg är. Men hur dåliga är då inte Örebro. Lyckas inte ens ta poäng mot BP hemma. Många floppar denna säsong trodde faktiskt Örebro skulle prestera bättre.
Du menar att det är värre när Örebro förlorar hemma mot BP än när IFK tar sin andra förlust mot Sirius hemma?

Det som är det pinsamma är det att GIF ligger före både IFK och ÖSK. AIK leder serien, Hammarby är 2:a och GIF Sundsvall är 7:a. Allt detta för att denna säsong håller Allsvenkan den lägsta nivå på länge.
2018-08-11, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Du menar att det är värre när Örebro förlorar hemma mot BP än när IFK tar sin andra förlust mot Sirius hemma?

Det som är det pinsamma är det att GIF ligger före både IFK och ÖSK. AIK leder serien, Hammarby är 2:a och GIF Sundsvall är 7:a. Allt detta för att denna säsong håller Allsvenkan den lägsta nivå på länge.
Vad som är värre än det ena låter jag vara osagt. Dock slog ju faktiskt IFK Göteborg BP hemma och även Sundsvall. Hur man ska tolka det kan man givetvis avgöra själv, men nog borde ett lag som Örebro slå ett lag som BP när dom trots allt är fullt kapabla att hålla till i toppen av tabellen.
2018-08-11, 21:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Men där blev han inte heller kvar? Blev han dömd och fick avsked till slut eller köpte ni ut kontraktet?

Jag lite osäker men jag tror att MFF bröt kontraktet när han blev dömd. Nu har Sarfo överklagat till HR och säger sig ha nya vittnen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in