2018-08-10, 23:00
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hortaxi
Jag står fast vid att man ska vara i Allsvenskan på sportsliga grunder. Spelar man in tillräcklig med poäng så är man kvar. Så enkelt är det ju. Så att "byta ut" som du nämner tror inte jag heller på. Bara för att man var bra för länge sedan garanterar inte det någon plats. Just nu åker ju Dalkurd ut och Blåvitt är kvar. Så alla nöjda och glada

Förlåt, citerade fel inlägg. Men rätt person.
Klart som fan att alla här inne tycker det sportsliga ska gälla. Vill ju inte ha hockey av fotbollen. Men man kan ju fortfarande föredra, hoppas och i värsta fall jobba för att vissa lag ska vara kvar. Tror nästan alla här inne hellre har kvar IFK än AFC som just nu ligger på kvalplatsen uppåt. Precis som de flesta nog är rätt nöjda med botten av tabellen.

IFK är en institution i Allsvenskan och man hoppas ju att de håller sig kvar. Hellre anrika föreningar än nypåhitt som lirar på plast. Även om det kanske blir lite stagnerat och svårt för nya föreningar att bryta mark.

Däremot handlar utbytet om Falkenberg eller Varberg eller Trelleborg så är det skitsamma.
2018-08-10, 23:04
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hortaxi
Jag står fast vid att man ska vara i Allsvenskan på sportsliga grunder. Spelar man in tillräcklig med poäng så är man kvar. Så enkelt är det ju. Så att "byta ut" som du nämner tror inte jag heller på. Bara för att man var bra för länge sedan garanterar inte det någon plats. Just nu åker ju Dalkurd ut och Blåvitt är kvar. Så alla nöjda och glada

Förlåt, citerade fel inlägg. Men rätt person.
Spelar man på plast så spelar man inte på samma vilkor.

Plast devalverar AS då talangfulla spelare gör det gott och säljs till större föreningar och inte kan leverera där.

Det skadar AS jävligt mycket.

Att kurdiska eller ryska affärsmän leker investerare ett par år och sedan tröttnar är vidrigt. Hur många ungdomslag har Dalkurd och AFC?

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2018-08-10, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Jag är gnagare så om du inte visste det så vet du det nu...

Det är av största vikt för svensk fotboll samt AS att föreningar med historia och publikunderlag spelar i den högsta serien.

Jag hatar blåvitt då de var vår största antagonist då jag började följa fotboll för en jävla massa år sedan.

Om blåvitt byts ut mot Dalkurd utan historia och skit skadar det AS och svensk fotboll samt föreningsliv i själen.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Lägg därtill plastgräs. Det är ofattbart att lag får har en plastmatta, där bollen rullar och studsar som på ett inomhusgolv. Lär de sig att bemästra sitt eget udda underlag så har de 15 segrar hemma.
2018-08-10, 23:36
Medlem
Plebeiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Lägg därtill plastgräs. Det är ofattbart att lag får har en plastmatta, där bollen rullar och studsar som på ett inomhusgolv. Lär de sig att bemästra sitt eget udda underlag så har de 15 segrar hemma.
Är inte aik typ bäst på plastgräs i AS? Ingen har mao ”bemästrat” sin plastmatta ännu.
2018-08-10, 23:56
Medlem
Jag fattar inte hur Sirius lyckas torska typ allt en halv säsong(om man lägger till förra hösten och försäsongen sammanslaget en hel säsong) för att sen ta fyra raka från där man är i tabellen. Helt ologiskt. Egentligen har inte mycket ändrats i spelet, man har tightat till bakåt såklart, fortfarande ska noteras fem insläppta i tre senaste, men det är inget större som skett spelmässigt. Inte i nån match har jag känt att fan vad bra det ser ut, snart blir det mål. Det är väl lite mer bollvinnande och jävlar anamma i princip. Och fasta situationer. Men mestadels övre makter.
2018-08-11, 00:07
Medlem
Irmschers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Jag fattar inte hur Sirius lyckas torska typ allt en halv säsong(om man lägger till förra hösten och försäsongen sammanslaget en hel säsong) för att sen ta fyra raka från där man är i tabellen. Helt ologiskt. Egentligen har inte mycket ändrats i spelet, man har tightat till bakåt såklart, fortfarande ska noteras fem insläppta i tre senaste, men det är inget större som skett spelmässigt. Inte i nån match har jag känt att fan vad bra det ser ut, snart blir det mål. Det är väl lite mer bollvinnande och jävlar anamma i princip. Och fasta situationer. Men mestadels övre makter.
Efter Niklas Busch Thor och Josh Wicks fanns ingen som kunde samla spelarna, det är den rollen RÅP tagit.
2018-08-11, 00:36
Medlem
anteri17s avatar
Fotboll kan påvisa hög varians över kort tid. Sirius har inte helt plötsligt gått från uselt till väldigt bra. 4 vinster skulle vid ett normalutfall såklart vara färre.

Däremot har jag sett siffror på expected goals att så som man presterade spelmässigt under våren berättigade den låga poängskörden. Man fick lite under EVresultat, men inte märkbart.

Hur bra Sirius är idag? Iaf bättre än bottentrion. Med poängförsprånget borde man således ha goda chanser att nå nytt kontrakt utan att behöva kvala.
2018-08-11, 03:49
Medlem
destroyer93s avatar
Otroligt skön vinst av Sirius idag. Löser man 3 pinnar mot Dalkurd på fredag och får med sig ett par kryss här och där samt någon skrällseger framöver så borde man vara på det torra, vilken känsla!
2018-08-11, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av destroyer93
Otroligt skön vinst av Sirius idag. Löser man 3 pinnar mot Dalkurd på fredag och får med sig ett par kryss här och där samt någon skrällseger framöver så borde man vara på det torra, vilken känsla!

Är övertygad om att Sirius slutar högre än Göteborg i år.
2018-08-11, 08:39
Medlem
Shuyins avatar
Klart att Sirius höjer sig med RÅP i laget. Klass!

Nästan komisk förlust för IFK igen, men de kommer att klara sig. Finns för många räddningsplankor och IFK får in fyra nya spelare att använda sig av framöver. Däremot behöver man nog se över målvaktspositionen till nästa år.
2018-08-11, 08:43
Medlem
Keldons avatar
Våra sex poäng mot Ifk göteborg med ett nödrop denna säsong, betyder stadigt mindre och mindre. För fem år sedan hade det varit ett styrkebesked. Nu är det mer lättnad tror jag.
Kanske dags för omstart i superettan för de stolta kamraterna?
2018-08-11, 09:49
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Tyvärr lär det bli Poya som ryker, även fast han inte är främsta skälet till att man ligger där man ligger.

Snacka om minuspsyken på spelarna. Man såg i ärlighetens namn lika dåliga ut mot BP. Fatta, hade man varit någorlunda stabila i båda mötena hade man kunnat hänga av Sirius. Nu känns det snarare som att Sirius kommer blåsa förbi Gbg.

Väldigt mycket som påminner om Bajen 09. Erik Dahlin tappar in bollar som självaste Poppen Björklund. Spelare säljs till reapriser och har inte råd att ersättas med annat än lån.

Men som sagt, tror inte Trelleborg lyckas ta in 7 poäng faktiskt...dock känns det inte troligt att Gbg gör några större ryck i tabellen i år....

Ryker Poya är det givetvis helt galet.
Det skulle bara göra att det blir ÄNNU rörigare. Och vad ska vi ta in? En "skapad av förbundet på 70/80-talet typ" igen?`

Vad ska Poya hitta på? Materialet är inte tillräckligt bra. Sedan bör vi givetvis kunna döda matchen igår, vi hade ju ett läge till 3-0 som blåstes av vilket var ödesdigert med facit i hand, givetvis inte det som är anledningen till torsken ty vi ska kunna stänga matchen även med 2-0 och cirka 30 kvar.
Otroligt nog fick vi ingen straff emot oss dock.

Det känns som att räddningsplankan, förutom nedflyttningsgängen Dalkurd och BP, är Ellos. TFF kan nog ta igen dom pinnarna trots allt, det är ju inte helt osannolikt att dom är tre närmare redan efter seger mot GIF härnäst. Det var ju inte direkt en usel insats dom gjorde mot Bajen borta senast heller.

"Krissamtal" efteråt tydligen, det pyr rejält nu och lär explodera snart...

Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Jag är gnagare så om du inte visste det så vet du det nu...

Det är av största vikt för svensk fotboll samt AS att föreningar med historia och publikunderlag spelar i den högsta serien.

Jag hatar blåvitt då de var vår största antagonist då jag började följa fotboll för en jävla massa år sedan.

Om blåvitt byts ut mot Dalkurd utan historia och skit skadar det AS och svensk fotboll samt föreningsliv i själen.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Tack för det.

Det är ju sådär med antagonister, man älskar att hata dom men om alla lag var lag som typ BP vore ju serien död sedan länge. Det finns ju liksom en anledning till att matcherna mellan dom större lagen drar mer folk än när man möter menlösa lag.

Sedan ska vi ha ut plastlagen med, ut med Dalkurd, BP och Ellos, upp med Falkenberg, HIF och HBK.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Som sagt: Sirius spelar rätt stel fotboll, men man är så jävla tunga vid längre lyft och vid fasta. Haglund, RÅP, mittbackarna och Ogbu. Lägg därtill Arvidssons fot. Lag darrar vid varje fast situation, bävar och ber.

Och Saeid såg jävligt fin ut med bollen.

Gratulerar till segern först och främst.

Vi väger som du säger alldeles för lätt vid fasta, vilket ju märktes tre gånger. Alla era mål kom ju vid/i direkt anslutning till fasta. Sedan borde ju Dahlin tagit trean.

Respekt åt Haglund som inte firade vilt med, eller firar han aldrig mål kanske men han firade inte uppe i Uppsala heller och inte här. Det är ingen lysande spelare men jag gillade ändå honom när han var hos oss.

Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Våra sex poäng mot Ifk göteborg med ett nödrop denna säsong, betyder stadigt mindre och mindre. För fem år sedan hade det varit ett styrkebesked. Nu är det mer lättnad tror jag.
Kanske dags för omstart i superettan för de stolta kamraterna?

Nej, en omstart i ettan skulle antagligen sluta med att vi rasar ännu längre ner. Det är aldrig bra med en omstart i superettan. Det där är något som lever kvar sedan DIF och MFF gjorde det 00 och AIK senare.
Både Norrköping och Hammarby var ju extremt nära negativt kval i den serien t.ex. Det finns fler exempel på lag som fortsatt rakt ner än som fått en kick av att spela där egentligen.

Matchen igår tar man inte med sig mycket från, kul för PaKa att göra en balja och lagen har fått lära sig den gamla fina fotbollsskols-regeln "spela tills domaren blåser" vid 2-0.

Bollinnehav i all ära men vi håller ju den så länge att varenda passning blir totalt uppenbar för motståndarna varvid det blir svårt att överraska.

Nu följer två raka torsk mot ÖFK och Peking. Sedan väntar Dalkurd borta och Ellos hemma i två matcher där ödet antagligen avgörs. Skulle vi inte vinna dom kan vi hälsa hem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in