2018-08-10, 23:21
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBuff
Utvecklar mitt resonemang lite..
Om Sverigedemokraterna inte får inflytande i en kommande regeringsbildning så står man i opposition i ytterligare en mandatperiod oavsett vad man tycker är demokratiskt.
Därför behöver AfS i riksdagen, för att kunna ta debatten tillsammans med SD och mot etablissemanget i talarstolen.
När man lyckas få svenskarna till att återigen bli "nationalister" , så kommer det naturligtvis gynna både SD och AfS i valet 2022.
Vem vet, man kanske får egen majoritet tillsammans i valet 2022?
Vi ser det lite mer långsiktigt

Egen majoritet kommer man inte få oavsett. Det enda jag har emot afs är att många rötägg övergått till afs från SD. Dessutom tycker jag att partiet beter sig omoget, exempelvis att Kasselstrand idag kallade en högt uppsatt sosse för 'bimbo', och sådant lockar inte röster bland den stora skaran svenskar i Sverige, snarare tvärt om. Hade varit fint med afs i riksdagen, men det sannolikheten är minimal och att det blir gynnar den konservativa saken i Sverige är tveksamt, i alla fall sett till den parlamentariska situation som vi har i riksdagen.

Oavsett önskar jag er lycka till och hoppas att afs kommer in. Ni har i mångt och mycket sunda värderingar.
Citera
2018-08-10, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBuff
Så vad är din lösning?

Jag vet min lösning.

Men det var jag som bad om en motivering till rösten på afs.

Tydligen har du kraftiga problem att lämna det.
Citera
2018-08-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Egen majoritet kommer man inte få oavsett. Det enda jag har emot afs är att många rötägg övergått till afs från SD. Dessutom tycker jag att partiet beter sig omoget, exempelvis att Kasselstrand idag kallade en högt uppsatt sosse för 'bimbo', och sådant lockar inte röster bland den stora skaran svenskar i Sverige, snarare tvärt om. Hade varit fint med afs i riksdagen, men det sannolikheten är minimal och att det blir gynnar den konservativa saken i Sverige är tveksamt, i alla fall sett till den parlamentariska situation som vi har i riksdagen.

Oavsett önskar jag er lycka till och hoppas att afs kommer in. Ni har i mångt och mycket sunda värderingar.
Jag tycker iofs att Kasselstrand har helt rätt beträffande damen ifråga, även om det kanske inte är helt lämpligt att uttrycka sig på det sättet.
AfS har oerhört många begåvade damer & herrar i sin arsenal och precis som alla nyetablerade partier söker man lite konflikter för att höras och synas, speciellt i valrörelsen.
Citera
2018-08-10, 23:37
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Nej det förnekar jag inte. Dock kommer kostnaden förändras radikalt i ett Sverige där SD bestämmer. Vi får hoppas att SD ens får styra landet, annars kan du vänta dig mellan 30-180 000 per år och det tror inte jag att verkar du eller jag ser fram emot.

Så om SD får bestämma ska vi ha kvotflyktingar?
Citera
2018-08-10, 23:38
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ja, de ska uppmuntras till återvandring. Att däremot tvinga folk som redan fått permanent asyl att återvända är inte helt rätt. Däremot ska alla illegala i landet utvisas.

4000 kvotflyktingar är bättre än 150 000. Vad föredrar du och hur får du igenom det?

Noll och återvandring.
Citera
2018-08-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Jag vet min lösning.

Men det var jag som bad om en motivering till rösten på afs.

Tydligen har du kraftiga problem att lämna det.
Jag har en lösning, nämligen att aldrig ge upp för det jag tror på!
Alternativet är att låta sina barn och barnbarn växa upp i ett Sverige som jag inte orkade bry mig om.
Det finns inte för mig, och borde inte finnas hos nån som har någon form av ryggrad
Citera
2018-08-10, 23:40
Medlem
Citat:

Jag tycker det är bättre att Kasselstrand är sig själv, och står på sig, än att han blir som Jimmie "Jag vet inte", och gör allt för att anpassa sig efter den breda slätstrukenheten. AfS behöver inte locka röster "bland den stora skaran". Det räcker, om de kommer in i RD nu i höst.
Citera
2018-08-10, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
De kommer inte våga, fick höra att the golden one ska närvara.

Och vem är "the golden one"??
Citera
2018-08-10, 23:54
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Jag tycker det är bättre att Kasselstrand är sig själv, och står på sig, än att han blir som Jimmie "Jag vet inte", och gör allt för att anpassa sig efter den breda slätstrukenheten. AfS behöver inte locka röster "bland den stora skaran". Det räcker, om de kommer in i RD nu i höst.

Sverige går under och nu gäller det att tala klarspråk. SD kan det inte. De har gjort sig av med alla som har integritet. De har petats och SD kallar dem för haverister. Vilket förakt mot alla svenskar som under lång tid kämpat mot eländet. SD vill inte veta av dem. De uteslöt ett helt ungdomsförbund. Helt sjukt.

Nu finns äntligen en chans att göra detta tragiska misstag ogjort. Om AfS kommer in kan uteslutningen visa sig vara något bra. SD får nu en frispråkigare partner. Ett råd till SD är att sluta kalla AfS för haverister och extremister. De som är extrema är Sjuklövern, inte de som vill rädda Sverige från kollaps.

SD:s nedvärderande uttalanden om AfS visar att de inte vill Sverige väl. De borde välkomna ett parti som driver samma politik som SD själva gjorde för bara åtta år sedan.
Citera
2018-08-10, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Och vem är "the golden one"??

Hjälper att googla åt dig:

https://www.google.se/search?hl=sv&tbm=isch&source=hp&biw=1366&bih=662&e i=PApuW-rpA-yQmwXO7Iq4AQ&q=the+golden+one&oq=the+golden+one&gs _l=img.3..0l2j0i30k1l8.927.2491.0.2548.14.10.0.4.4 .0.100.738.9j1.10.0....0...1ac.1.64.img..0.14.76 4....0.c4rffhQGAy8
Citera
2018-08-11, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Noll och återvandring.

Det är ett helt orimligt förslag.

Och det är för att det finns regler som Sverige lever efter. Och som "vi" inte kan kliva över.

EU till att börja med. Sveriges makt där är lika med noll i den frågan.

Varken SD eller afs kan få igenom det.

Speciellt afs. Eftersom dom inte ens kommer över 1%
Citera
2018-08-11, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Det är ett helt orimligt förslag.

Och det är för att det finns regler som Sverige lever efter. Och som "vi" inte kan kliva över.

EU till att börja med. Sveriges makt där är lika med noll i den frågan.

Varken SD eller afs kan få igenom det.

Speciellt afs. Eftersom dom inte ens kommer över 1%

Vad bra då att AfS samtidigt vill gå ur EU. Samt att det verkar fungera (såhär långt) för Ungern och Polen. "Det går inte"-retoriken kommer endast från illasinnade motståndare. Precis samma skit man fick utstå som SD-väljare mot sjuklöverister före SD kom in 2010.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in