2018-08-10, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokuspokus
eftersom min egna tråd låstes så ställer jag frågan här istället

"Som rubriken lyder, tror ni att uteslutningen och utrensningen av SDs gamla ungdomsparti samt bildandet av AFS är är planerat av hönsen inom AFS och SD?
Man mjukar upp SDs politik lite och har AFS som framstår som mycket mer extrema, det gör att SD i vanliga svenssons ögon inte ser så extrema ut.

Har man väl börjat få in folk i SD fållan så är inte steget långt till AFS.
Helt orimligt eller?"
Orimligt i mina öron, då meningsskiljaktigheter redan fanns på den tiden det begav sig.
Snarare så att partiledningen för SD såg Herr Kasselstrand som ett framtida hot, och det var honom man försökte kuppa bort både med Vinje och Bieler.
Så ingen planerad konspiration tyvärr
Senast redigerad av TuffBuff 2018-08-10 kl. 22:30.
Citera
2018-08-10, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Ja, AfS är väl det enda parti, som kan erbjuda en del spänning i den i övrigt sanslöst tama valrörelsen.

Undrar, om vänstern kommer att börja bråka i Stockholm i morgon? Kommer AfS torgmöten att livesändas?

De kommer inte våga, fick höra att the golden one ska närvara.
Citera
2018-08-10, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
De kommer inte våga, fick höra att the golden one ska närvara.
Haha, mannen..myten..legenden..Kallas för Jesus - alla har hört talas om honom, men ingen har sett han
Citera
2018-08-10, 22:34
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Nej, de ska inte lära sig språket snabbare som SD så innerligt förespråkar. De ska återvandra.

Ja, de ska uppmuntras till återvandring. Att däremot tvinga folk som redan fått permanent asyl att återvända är inte helt rätt. Däremot ska alla illegala i landet utvisas.

4000 kvotflyktingar är bättre än 150 000. Vad föredrar du och hur får du igenom det?
Citera
2018-08-10, 22:37
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Förnekar du att SD vill ta emot kvotflyktingar och att 5000 kostar ca: 75 miljarder under en livstid, en kostad SD vill lägga på svenska folket varje år.

Nej det förnekar jag inte. Dock kommer kostnaden förändras radikalt i ett Sverige där SD bestämmer. Vi får hoppas att SD ens får styra landet, annars kan du vänta dig mellan 30-180 000 per år och det tror inte jag att verkar du eller jag ser fram emot.
Citera
2018-08-10, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Ja, de ska uppmuntras till återvandring. Att däremot tvinga folk som redan fått permanent asyl att återvända är inte helt rätt. Däremot ska alla illegala i landet utvisas.

4000 kvotflyktingar är bättre än 150 000. Vad föredrar du och hur får du igenom det?
Uppmuntras?Vem lämnar ett land med livstids försörjning utan motprestation?
Det låter väldigt naivt i mina öron..
Citera
2018-08-10, 22:40
Medlem
Citat:

Enbart 10% av alla som fått PUT sedan 80-talet har enligt svensk lagstiftning och internationella konventioner varit riktiga flyktingar.
Source : Karl Olov Arnstberg
Citera
2018-08-10, 22:40
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBuff
Är invandrarna som belastar svenska välfärdsstaten utvandrade så kostar det just ingenting - simpel logik

Ja, det är sant. Men om de fått permanent asyl så kan man inte skicka ut dem hur som helst utan att behålla sin anständighet. Det är min ståndpunkt i alla fall.

Illegala ska givetvis utvisas, och vi har över 100 000 av dessa i landet enligt väldigt gamla siffror. Folk som redan fått permanent asyl är en helt annan sak.
Citera
2018-08-10, 22:41
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Uppmuntras?Vem lämnar ett land med livstids försörjning utan motprestation?
Det låter väldigt naivt i mina öron..

Vad pratar du om nu, de illegala som bor i landet, eller de som redan fått permanent asyl?
Citera
2018-08-10, 22:44
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Klart det är. Första steget är att ompröva alla UT och göra dem tidsbestämda, sedan får de avvisningsbeslut så fort läget i hemlandet är bättre.

Redan nästa vecka skulle vi kunna skeppa hem 50-100 000 syrier och hazarer.
Citera
2018-08-10, 22:44
Medlem
Citat:
Nej det förnekar jag inte. Dock kommer kostnaden förändras radikalt i ett Sverige där SD bestämmer. Vi får hoppas att SD ens får styra landet, annars kan du vänta dig mellan 30-180 000 per år och det tror inte jag att verkar du eller jag ser fram emot.
Visst kommer den förändras - om Sverigedemokraterna får något inflytande efter valet, vilket förmodligen inte kommer att ske.
I förlängningen behövs återvandring (helst igår) och ju förr desto bättre.
Just därför är AfS ett bättre alternativ än SD i våra ögon
Citera
2018-08-10, 22:45
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Enbart 10% av alla som fått PUT sedan 80-talet har enligt svensk lagstiftning och internationella konventioner varit riktiga flyktingar.
Source : Karl Olov Arnstberg

Skicka gärna källan. Oavsett så har de fått asyl. Av de som kom 80-90 fram till början 2000-talet så är troligen majoriteten i arbete, och integrerade. Många av dessa röstar dessutom på SD, tex invandrare från kristna länder i östeuropa, latinamerika och tom. kristna invandrare från Afrika och Syrien. Av de som kommit de senaste 5-7 åren så tvekar jag starkt att majoriteten är i arbete och de är en belastning för staten. Detta är givetvis ett stort problem.

Afs är däremot ett hårdare alternativ, så röstar ni på partiet så kan jag inget annat än önska lycka till. Dock tror jag afs har en hel del rötägg i sitt parti då deras frågor lockar en del specifika personer, inte alla, men en stor andel.
Senast redigerad av Diskuterarn 2018-08-10 kl. 22:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in