2018-08-10, 22:46
Medlem
Finns några opinionsundersökningar eller andra indikationer på sannolikheten att AfS kommer in i riksdagen?

Jag väntar med att poströsta tills jag vet om en röst är meningsfull.
Citera
2018-08-10, 22:47
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBuff
Visst kommer den förändras - om Sverigedemokraterna får något inflytande efter valet, vilket förmodligen inte kommer att ske.
I förlängningen behövs återvandring (helst igår) och ju förr desto bättre.
Just därför är AfS ett bättre alternativ än SD i våra ögon

Jag håller med er i viss mening. Dock ser vi olika på genomförandet. Jag tror SD kommer bli mer konservativt efter valet och ändra sin retorik till att bli mer hård. Anledningen till att man inte talar om återvandring och lättat sin retorik är att man vill locka väljare, annars har inga åsikter förändrats på invandringsfronten.
Citera
2018-08-10, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Vad pratar du om nu, de illegala som bor i landet, eller de som redan fått permanent asyl?
Har man fått permanent asyl på fel premisser och inte bidrar till Sveriges välfärdssamhälle så ska naturligtvis återvandring ske.
Bidrar man till Sverige, så får man helt enkelt göra bedömningar från fall till fall och se vad som är rimligt.
Citera
2018-08-10, 22:48
Medlem
Citat:
Skicka gärna källan. Oavsett så har de fått asyl. Av de som kom 80-90 fram till början 2000-talet så är troligen majoriteten i arbete, och integrerade. Många av dessa röstar dessutom på SD, tex invandrare från kristna länder i östeuropa, latinamerika och tom. kristna invandrare från Afrika och Syrien. Av de som kommit de senaste 5-7 åren så tvekar jag starkt att majoriteten är i arbete och de är en belastning för staten. Detta är givetvis ett stort problem.

Det är i hans bok ”Invandring och mörkläggning” försök hitta en pdf på boken. Sida 15

Citat:
De asylsökande som enligt internationella konventioner och svensk lagstiftning fått PUT för att de är flyktingar har sedan 80-talet enbart varit 10%

Fotnoten är på statistik från migrationsverket ser jag på källan, är på mobilen nu så kommer aldrig kunna skriva hela länken. Kan gör det sen.
Senast redigerad av lurre55 2018-08-10 kl. 22:53.
Citera
2018-08-10, 22:49
Bannlyst
Varför röstar ni på det här?

Dom kommer aldrig komma in i riksdagen. Det är helt uteslutet.

Det är natt och dag i skillnad mot SD som närmaste exempel.

Till och med SD har svårt att få talan nu. Och det kommer bli ännu svårare efter valet.

Det är ungefär som att inte rösta.

Varför rösta på ett parti som aldrig kommer få någon makt?
Citera
2018-08-10, 22:54
Medlem
Citat:
Jag håller med er i viss mening. Dock ser vi olika på genomförandet. Jag tror SD kommer bli mer konservativt efter valet och ändra sin retorik till att bli mer hård. Anledningen till att man inte talar om återvandring och lättat sin retorik är att man vill locka väljare, annars har inga åsikter förändrats på invandringsfronten.
Ska Sverigedemokraterna få inflytande efter valet, så kommer man förmodligen vara tvungen att vika ner sig ytterligare i sin flyktingpolitik och ge efter på flera andra plan för att bli accepterade av t.ex. Moderaterna.
Så en hårdare retorik är inte speciellt sannolikt, även om man får inflytande s.a.s.
Citera
2018-08-10, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Varför röstar ni på det här?

Dom kommer aldrig komma in i riksdagen. Det är helt uteslutet.

Det är natt och dag i skillnad mot SD som närmaste exempel.

Till och med SD har svårt att få talan nu. Och det kommer bli ännu svårare efter valet.

Det är ungefär som att inte rösta.

Varför rösta på ett parti som aldrig kommer få någon makt?
Vi tackar för er värdefulla insikt.
Vilket parti ska man rösta på för att få maximal utdelning som svensk, menar ni?
Citera
2018-08-10, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Finns några opinionsundersökningar eller andra indikationer på sannolikheten att AfS kommer in i riksdagen?

Jag väntar med att poströsta tills jag vet om en röst är meningsfull.
Förhoppningsvis blir AfS redovisade i kommande YouGov
Citera
2018-08-10, 23:08
Bannlyst
Citat:
Vilket parti ska man rösta på för att få maximal utdelning som svensk, menar ni?

Egentligen inget av partierna.

Eftersom alla ljuger och säger det som låter bäst för stunden.

Som exempel. Ingen kan tro på riktigt att ingen invandrare kommer få bo kvar i Sverige om SD vinner.

Hur kan du tro att afs kommer ens bli inbjudna till en tv sändning?

Slöseri på papper är det närmaste det kan bli.
Citera
2018-08-10, 23:16
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:

Är svensk men röstar på SD, men frågan bottnar inte i vad som är bäst, frågan bottnar i vad som är bäst och genomförbart. Där vinner SD. Vi har en riksdag där man behöver 50% och en befolkning som inte är lika konservativa som SD i stort. Jag är för övrigt för återvandring för invandrare som kommit efter 2014. Återvandring är något jag tror SD kommer att driva på längre sikt, efter valet.
Citera
2018-08-10, 23:16
Medlem
Citat:

Citat:
Ska Sverigedemokraterna få inflytande efter valet, så kommer man förmodligen vara tvungen att vika ner sig ytterligare i sin flyktingpolitik och ge efter på flera andra plan för att bli accepterade av t.ex. Moderaterna.
Så en hårdare retorik är inte speciellt sannolikt, även om man får inflytande s.a.s.
Utvecklar mitt resonemang lite..
Om Sverigedemokraterna inte får inflytande i en kommande regeringsbildning så står man i opposition i ytterligare en mandatperiod oavsett vad man tycker är demokratiskt.
Därför behöver AfS i riksdagen, för att kunna ta debatten tillsammans med SD och mot etablissemanget i talarstolen.
När man lyckas få svenskarna till att återigen bli "nationalister" , så kommer det naturligtvis gynna både SD och AfS i valet 2022.
Vem vet, man kanske får egen majoritet tillsammans i valet 2022?
Vi ser det lite mer långsiktigt
Citera
2018-08-10, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Egentligen inget av partierna.

Eftersom alla ljuger och säger det som låter bäst för stunden.

Som exempel. Ingen kan tro på riktigt att ingen invandrare kommer få bo kvar i Sverige om SD vinner.

Hur kan du tro att afs kommer ens bli inbjudna till en tv sändning?

Slöseri på papper är det närmaste det kan bli.
Så vad är din lösning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in