Citat:
Ursprungligen postat av
Diskuterarn
Jag håller med er i viss mening. Dock ser vi olika på genomförandet. Jag tror SD kommer bli mer konservativt efter valet och ändra sin retorik till att bli mer hård. Anledningen till att man inte talar om återvandring och lättat sin retorik är att man vill locka väljare, annars har inga åsikter förändrats på invandringsfronten.
Citat:
Ursprungligen postat av
TuffBuff
Ska Sverigedemokraterna få inflytande efter valet, så kommer man förmodligen vara tvungen att vika ner sig ytterligare i sin flyktingpolitik och ge efter på flera andra plan för att bli accepterade av t.ex. Moderaterna.
Så en hårdare retorik är inte speciellt sannolikt, även om man får inflytande s.a.s.
Utvecklar mitt resonemang lite..
Om Sverigedemokraterna
inte får inflytande i en kommande regeringsbildning så står man i opposition i ytterligare en mandatperiod oavsett vad man tycker är demokratiskt.
Därför behöver AfS i riksdagen, för att kunna ta debatten tillsammans med SD och mot etablissemanget i talarstolen.
När man lyckas få svenskarna till att återigen bli "nationalister" , så kommer det naturligtvis gynna både SD och AfS i valet 2022.
Vem vet, man kanske får egen majoritet tillsammans i valet 2022?
Vi
ser det lite mer långsiktigt