2018-08-10, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Kampen om Idlib har börjat. Ger det hela 3 veckor innan skithålan är övertagen, finns inte en chans att de lyckas hålla sina försvarspositioner de smutsiga islamisterna.

Halalslakt väntas, mycket välkommet.

Blir Assad mer poppis efter att ha bombat sönder västra Aleppo idag där över 20+ civila är döda?

Enligt vissa i tråden är ju Assad superpopulär och har samtliga folkets stöd.

Precis lika populär som under arabiska våren? den gode Assad!
Citera
2018-08-10, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Blir Assad mer poppis efter att ha bombat sönder västra Aleppo idag där över 20+ civila är döda?

Enligt vissa i tråden är ju Assad superpopulär och har samtliga folkets stöd.

Precis lika populär som under arabiska våren? den gode Assad!

Mer populär lokalt där han bombar lär han inte bli, mer populär överlag om/när han tagit tillbaks hela Idlib; min gissning ja
Citera
2018-08-10, 19:42
Medlem
321js avatar
Hur tror ni situationen är om två år?
Citera
2018-08-10, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Hur tror ni situationen är om två år?

Allt väster om floden är SAA.

Östra delen kommer garanterat vara inom Assads kontroll med men någon form av inte autonomi men mer självstyre för kurderna garanterat.
Citera
2018-08-10, 20:03
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Allt väster om floden är SAA.

Östra delen kommer garanterat vara inom Assads kontroll med men någon form av inte autonomi men mer självstyre för kurderna garanterat.
Så länge Iran har inflytande i Syrien, så kommer USA inte ge upp den östra delen så lätt. Detta scenario stöds av Israel fullt ut. Ni kan ju altid prova att få bort dem med våld, som ni har försökt tidigare.
Sedan är det en kostnadsfråga för Iran, hur länge kan de ösa pengar på dessa vrak till länder utanför Iran.......?
Senast redigerad av smaug20017 2018-08-10 kl. 20:06.
Citera
2018-08-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Så länge Iran har inflytande i Syrien, så kommer USA inte ge upp den östra delen så lätt. Detta scenario stöds av Israel fullt ut. Ni kan ju altid prova att få bort dem med våld, som ni har försökt tidigare.
Sedan är det en kostnadsfråga för Iran, hur länge kan de ösa pengar på dessa vrak till länder utanför Iran.......?

Det får vi se helt enkelt.

Varför skriver du "ni kan försöka" , jag har inget med SAA att göra eller liknande.
Citera
2018-08-10, 21:20
Medlem
arbetets avatar
Jag måste erkänna att Jihad-Julian faktiskt har humor. Här om Erdogans belägenhet och Syrien med det stundande anfallet på Idlib:

Julian Röpcke
@JulianRoepcke

Citat:
Erdogan📞Putin
- The US is putting us under pressure with high tariffs. Please help!
- No problem, we will help you. One minute.

Putin📞Assad
- Start your offensive on Idlib.
- Finally! We will make 1 Million terrorists flee to Turkey.
- Да.

Putin📞Erdogan
- Help is on the way.

https://twitter.com/JulianRoepcke/status/1027936682048450560
Citera
2018-08-10, 22:05
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag måste erkänna att Jihad-Julian faktiskt har humor. Här om Erdogans belägenhet och Syrien med det stundande anfallet på Idlib:

Julian Röpcke
@JulianRoepcke

https://twitter.com/JulianRoepcke/status/1027936682048450560

Hahah den var rolig. Kommer ihåg för många år sedan att någon pratade om Karma mot jihadist dyrkarna i Turkiet, USA, Israel och Saudi Arabien! Jag hoppas även på samma sak i Sverige då vi kan skicka alla dessa Syrianer, Palestinier, Irakier, Turkar, Hazarer etc tillbaka till deras hemländer! Gustav Kasselstrand till resterande MENA-länderna HELP IS ON THE WAY! !!!
Citera
2018-08-10, 22:08
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Det får vi se helt enkelt.

Varför skriver du "ni kan försöka" , jag har inget med SAA att göra eller liknande.
Det säger ni alla, titta runt lite så ska du se att din sort som stödjer Assad och lokala huliganer som:

Arbetet: Hyllar en alawitisk minoritet, som han inte har bekantat sig med. En minoritet som ska styra en majoritet a lá Suidafrika enligt arbetet...

Mbma: Har uppmanat till massmord på civila.

48cents: En kristen Arab som hatar arabiska muslimer och anser att Golanhöjderna tillhör Israel.

Humanwaste: ett vrak från Iran som lever på svensk Sjukersättning.

Yaskaleh: En Pajas som hatar araber men samtidigt hyllar Teokratin i Iran!

Listan kan göras lång men innan ni har gjort en grandios resa i MENA, så borde ni hålla käften.

Ni har alla en sak gemensamt, ni har inte fördömt bombningar på civila utan hyllat dem, även du Exxus. Inte ett pip från dig inte.

Frågan kvarstår, hur länge tror du Irans subventioner håller?
Senast redigerad av smaug20017 2018-08-10 kl. 22:10.
Citera
2018-08-10, 22:14
Medlem
Citat:
Det säger ni alla, titta runt lite så ska du se att din sort som stödjer Assad och lokala huliganer som:

Arbetet: Hyllar en alawitisk minoritet, som han inte har bekantat sig med. En minoritet som ska styra en majoritet a lá Suidafrika enligt arbetet...

Mbma: Har uppmanat till massmord på civila.

48cents: En kristen Arab som hatar arabiska muslimer och anser att Golanhöjderna tillhör Israel.

Humanwaste: ett vrak från Iran som lever på svensk Sjukersättning.

Yaskaleh: En Pajas som hatar araber men samtidigt hyllar Teokratin i Iran!

Listan kan göras lång men innan ni har gjort en grandios resa i MENA, så borde ni hålla käften.

Ni har alla en sak gemensamt, ni har inte fördömt bombningar på civila utan hyllat dem, även du Exxus. Inte ett pip från dig inte.

Frågan kvarstår, hur länge tror du Irans subventioner håller?

Jasså?

Jag har flera gånger sagt att civila förluster ska hållas till minimum och när det är klart att det inte gjort vad som varit möjligt för att undvika det är det förkastligt.

Så innan du börjar slänga ur dig ditt ovetande så ta och läs, du har inte varit i denna tråden någon längre stund så om det är för att du är ny eller enbart enfaldig får lämnas oklart. lamt försök att sätta mig i ett fack.
Citera
2018-08-10, 22:24
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Jasså?

Jag har flera gånger sagt att civila förluster ska hållas till minimum och när det är klart att det inte gjort vad som varit möjligt för att undvika det är det förkastligt.

Så innan du börjar slänga ur dig ditt ovetande så ta och läs, du har inte varit i denna tråden någon längre stund så om det är för att du är ny eller enbart enfaldig får lämnas oklart. lamt försök att sätta mig i ett fack.
Upp till bevis då.

Frågan kvarstår nu för tredje gången, hur länge tror du Iran kan subventionera Kriget i Syrien och övriga närområdet?
Citera
2018-08-10, 22:25
Medlem
Citat:
Upp till bevis då.

Frågan kvarstår nu för tredje gången, hur länge tror du Iran kan subventionera Kriget i Syrien och övriga närområdet?

Upp till bevis vad?

Angående Iran, om USA går all-in med sanktioner och lyckas få med EU på tåget, så tror jag att de interna problemen kommer eskalera och de kommer tvingas ändra sin positionering i Syrien 2019 rätt kraftigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in