2018-08-10, 17:46
  #73177
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad händer med varumärket ifall man har fel med 10 procentenheter i valet? Företaget bör läggas ner & alla anställda bör avskedas. Byggnaderna rivas & maken beströs med salt.

Du verkar också bli bönhörd. MP ökar och sd backar.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/mp-okar-och-sd-backar-i-ny-matning/
2018-08-10, 17:46
  #73178
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Du är bönhörd.

SD 16,8 procent i Sifo.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/mp-okar-och-sd-backar-i-ny-matning/

Det gick snabbt. Efter bara några minuter... och från 18,5% till 16,8% ??? Jösses, Sifo! Vad ni kommer att få skämmas den 9 september.
2018-08-10, 17:47
  #73179
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Så där ja. Tre av tre OU i augusti visar på tapp för Sd. Nu senast från Sifo 18,5 till 16,8.

Var är alla de i Sd-svansen, Enock.Thulin m.fl. som hävdade att mitt ”öra mot marken” om vad som skulle ske i OU i augusti var trams!?

Om ni lär er lyssna på andras erfarenheter så kanske ni lär er att bättre förstå er samtid. Mina prognostiserade max 18 % kommer nog att visa sig även i följande undersökningar i augusti.

Vad tror du SD får i valet? Max/min?
Vilka partier tror du åker ur?
Vilka partier tror du kommer in?

Fler får gärna ge sin åsikt om ni känner er manade. Jag håller inte i någon gissa-SD-i-valet-tävling dock. Den tycker jag man kan vänta med till tex fredagen innan valet.
2018-08-10, 17:49
  #73180
Medlem
Hogdals avatar
Enligt folienarrativet skulle ju SD "höjas" närmare valet. Jag kräver en uppdatering från Team Foil om vad bakomvarande strategi till detta är, och vad som föranlett kursomläggningen!
2018-08-10, 17:53
  #73181
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vad tror du SD får i valet? Max/min?
Vilka partier tror du åker ur?
Vilka partier tror du kommer in?

Fler får gärna ge sin åsikt om ni känner er manade. Jag håller inte i någon gissa-SD-i-valet-tävling dock. Den tycker jag man kan vänta med till tex fredagen innan valet.

Jag tror Sd får 16-18 %. Kd åker säkert ut.

FI kommer kanske in, i vart fall får vi bättre än förra valet trots att OU inte ännu visat det. Jag har varit i aktiv i sammanhang där man diskuterar FI:s hjärtefrågor, och engagemanget har ökat märkbart i sommar. FI är tuffa outsiders som är vana att slå från underläge. Ingen sol och bad och svennecampingliv för FI.
2018-08-10, 17:55
  #73182
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Så där ja. Tre av tre OU i augusti visar på tapp för Sd. Nu senast från Sifo 18,5 till 16,8.

Var är alla de i Sd-svansen, Enock.Thulin m.fl. som hävdade att mitt ”öra mot marken” om vad som skulle ske i OU i augusti var trams!?

Om ni lär er lyssna på andras erfarenheter så kanske ni lär er att bättre förstå er samtid. Mina prognostiserade max 18 % kommer nog att visa sig även i följande undersökningar i augusti.

(Min fetning)

Vi talade inte om dina gissningar i augusti. De är helt ovidkommande. Jag, du och andra i denna tråden talade om ditt "öra mot marken" gällande SD:s valresultat den 9 september. Blanda inte päron och äpplen nu, försök hålla dig till sanningen. Skärpning, Rosa!

Sentio (aug): 25,5%
Sifo (aug): 16,8%

Något institut ligger jävligt snett... frågan är vilket?
__________________
Senast redigerad av Smoothman 2018-08-10 kl. 17:57.
2018-08-10, 17:59
  #73183
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Enligt folienarrativet skulle ju SD "höjas" närmare valet. Jag kräver en uppdatering från Team Foil om vad bakomvarande strategi till detta är, och vad som föranlett kursomläggningen!

Åja Sifo har jag alltid hållit för totalt oberäkneliga de kan envisas ända in i kaklet om de tror att de kan påverka Sd nedåt. Mp får tydligt draghjälp här utan att de röda sidan tappade motsvarande utan Sd. Ingen går från Sd till Mp det är helt klart.

SD väljarna har övergivit Sifo så kan man tolka det
2018-08-10, 18:03
  #73184
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
(Min fetning)

Vi talade inte om dina gissningar i augusti. De är helt ovidkommande. Jag, du och andra i denna tråden talade om ditt "öra mot marken" gällande SD:s valresultat den 9 september. Blanda inte päron och äpplen nu, försök hålla dig till sanningen. Skärpning, Rosa!

Sentio (aug): 25,5%
Sifo (aug): 16,8%

Något institut ligger jävligt snett... frågan är vilket?

Dumheter! Det är just Sd i OU som denna tråd handlar om, ifall du glömt det. Jag har för flera veckor sedan sagt, utifrån vad jag hör om folks åsikter och attityder, att Sd kommer att börja dala i OU fram till valet och där få max 18 %. Detta skrev jag ungefär när de låg som högst, visar det sig nu.

Är du så desperat att du ska börja med historierevisionsm nu? Gå tillbaka och läs vad jag skrivit. Min motivering till varför jag får rätt bjuder jag på som tröstpris.
2018-08-10, 18:03
  #73185
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Enligt folienarrativet skulle ju SD "höjas" närmare valet. Jag kräver en uppdatering från Team Foil om vad bakomvarande strategi till detta är, och vad som föranlett kursomläggningen!

Det var deras taktik, men den fungerade tydligen inte så väl! Efter deras artificiella höjningar har SD ökat till 40% i deras HEMLIGA undersökningar - framgång föder framgång som Der Jude Wolodarski sa - och så började de PANIKåtgärda och sänka SD för att kunna säga HA HA SD minskar och sätta en loserstämpel på SD!!!

Det har jag hört från en kompis som jobbar på DN, no shit!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Åja Sifo har jag alltid hållit för totalt oberäkneliga de kan envisas ända in i kaklet om de tror att de kan påverka Sd nedåt. Mp får tydligt draghjälp här utan att de röda sidan tappade motsvarande utan Sd. Ingen går från Sd till Mp det är helt klart.

SD väljarna har övergivit Sifo så kan man tolka det

Så är det! Men smarte Returpapper luras ej av die Juden!
__________________
Senast redigerad av FlashyBear 2018-08-10 kl. 18:05.
2018-08-10, 18:15
  #73186
Medlem
Rysstrollets avatar
Hahaha, Sifo.
Dock har de sannolikt rätt i att MP går framåt, vilket är tragiskt i sig.
2018-08-10, 18:18
  #73187
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Så där ja. Tre av tre OU i augusti visar på tapp för Sd. Nu senast från Sifo 18,5 till 16,8.

Var är alla de i Sd-svansen, Enock.Thulin m.fl. som hävdade att mitt ”öra mot marken” om vad som skulle ske i OU i augusti var trams!?

Nej. Två av tre. En förändring på 0,1 procentenheter räknas inte. Det är en ren slumpmässig fluktuation.

Övriga två opinionsinstitut visar dock på en minskning som nog kan stämma. Dock tror jag att vädret påverkat mer än vad dina två öron mot marken snappat upp.

Den här sommaren har varit onormalt het och rentav skrämmande klimatmässigt, vilket har gynnat Miljöpartiet. På samma sätt har det ju missgynnat SD, som ju valt en klimatskeptisk linje, vilket är helt i otakt med tiden just nu.

SVD och SIFO tror likadant, dvs att Miljöpartiet gynnats av denna sommars extremväder:

Citat:
Miljöpartiet ökar i den första väljarbarometern efter sommaren. Värmerekord och torka i världen har gjort att fler svenska väljare vill rösta grönt.

https://www.svd.se/vandningen-i-ny-matning-mp-sakra-efter-branderna

När det gäller SD:s tapp så får man inte glömma att detta tapp ju skett från rekordhöga nivåer. Jämför man dagens siffror med t.ex aprils siffror, så ligger SD högre idag än då.

En svårighet i sammanhanget är också hur AfS påverkar siffrorna. De flesta opinionsinstitut verkar dock inte snappa upp någon större förändring här, men många opinionsinstitut har alltid lite svårt att mäta siffror på högerkanten på ett bra sätt.
2018-08-10, 18:25
  #73188
Medlem
catforwardpowers avatar
Returpapper summerade bra, Sverigedemokraternas väljare är inte längre Sifo trogna, kan inte se på något annat vis än så för jag har svårt att tro att SD ens ligger under Sentios 25.5% eftersom många inte visar eller säger öppet sina SD-sympatier. Men att SD ska öka kraftigt under juni och juli för att sedan backa i augusti ser jag som otroligt ologiskt, näst intill osannolikt. Postnords "bortslarvade" SD-valgrejor för en kvarts miljon kilo visar att någonting skumt måste ligga i görningen. Makten arbetar hårt nu för att trycka tillbaks SD i ett sista försök.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in