2018-08-10, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Är du seriös nu?
Menar du att polisen har flyttat på en plastleksak och fortfarande inte fattat att det är en leksak?
Eftersom de fortfarande trodde att det var ett riktigt vapen fast de hade flyttat på det så lät de Eric förblöda.

Som Polisen skrev i sitt pressmeddelande om vad som hände med den andra Erik med den brutna armen.

Det är mycket svårt att se om ett vapen är äkta eller ej, ens på nära håll

Om de har flyttat på leksakspistolen så innebär det inte att de tittar närmare på det. I ett sådant fall så lär blicken vara fokuserar på Eric om inte annat av säkerhetsskäl. Du kan inte av vikten anta om ett vapen är riktigt eller inte.
Citera
2018-08-10, 17:09
Medlem
Alla här som försvarar tre inkompetenta idioter till poliser, kan ni svara på varför Eric fick ligga i 10 minuter utan hjärt och lungräddning, såg inte nollorna till poliser att Eric hade Downs.
Var det ett etiskt val för att de inte ville lägga ner energi på att rädda en person med grav funktionsstörning. Väntar med viss spänning på er nästa bortförklaring.
Citera
2018-08-10, 17:16
Medlem
Nu hakar även Aftonbladet på familjens anmälan om vållande till annans död.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l1jbpe/erics-familj-vill-att-poliserna-utreds-for-vallande-till-annans-dod
Citera
2018-08-10, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Som Polisen skrev i sitt pressmeddelande om vad som hände med den andra Erik med den brutna armen.

Om de har flyttat på leksakspistolen så innebär det inte att de tittar närmare på det. I ett sådant fall så lär blicken vara fokuserar på Eric om inte annat av säkerhetsskäl. Du kan inte av vikten anta om ett vapen är riktigt eller inte.

Jag är ju inte läkare men efter 4-6 dumdumkulor I kroppen så kan jag tänka mig att han borde ligga ganska still.

De kanske misstog Eric för Hulken, för den jäveln dukar ju inte under för ett par skott. Det har man ju sett.

Tjejtjurig är han oxå...Hulken alltså...
Citera
2018-08-10, 17:25
Avslutad
Familjen är ju dum i huvudet till detta mongo, snuten gjorde inget fel, viftar man med en pistol mot polisen får man fan skylla sig själv. Har verkligen mongolider så låg intelligens? Erik måste ha varit ovanligt efterbliven isåfall - ALLA inkl. mongolider borde väl begripa att man inte kan rikta ett vapen mot en polis, eller?

Rätta mig om jag har fel, men är mongolider ovanligt tröga/låg iq?
Citera
2018-08-10, 17:30
Medlem
Citat:
Polisen har släppte ett pressmeddelande om den andra Erik. Han som fick armen avbruten. Mycket av de säger i det pressmeddelande gäller även detta fall.

När en anmälan kommer in till oss om en person med ett vapen måste vi alltid utgå från att det är ett riktigt vapen, och hantera situationen därefter. Det är mycket svårt att se om ett vapen är äkta eller ej, ens på nära håll. Vår uppgift är att så snabbt som möjligt göra situationen trygg och säker och få läget under kontroll.

För att göra detta har vi även rätt att använda våld. Men vi får inte använda mer våld än vad som krävs för att lösa uppgiften. Vi vet inte vem personen är som håller i vapnet, och vi kan inte gissa, tro eller ta några chanser. Ett vapen i händerna på fel person är alltid farligt, ovsett vem personen är.

Polisen har tidigare vid flera tillfällen och i olika sammanhang informerat om vikten av att hantera ett leksaksvapen med stor försiktighet, just med tanke på risken att det förväxlas med ett riktigt vapen och de konsekvenser det kan medföra. Vi har också en förhöjd hotnivå i landet just nu, samt flera mord i kriminella kretsar i vårt närområde. Allt detta gör att poliser måste vara extra vaksamma och inte ta några risker.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2018/augusti/16-aringen-i-sodra-sandby/

Nu jobbar polisens 200 informatörer övertid. I den här andra Eriks fall säger man "Vi kan inte gissa, tro eller ta några chanser." Men det är ju precis vad polisen gjorde, gissade och trodde att det var ett riktigt vapen. Chanser tog man inte. Stryk gissa och tro, och lämna kvar inga chanser hur små de vara månde. Som i Erics fall där 99 av 100 vanliga vuxna hade fattat att här är en downie som leker med något som ser ut som ett vapen och det är inte ok. Och då hade man försökt locka till sig vapnet.
Citera
2018-08-10, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Familjen är ju dum i huvudet till detta mongo, snuten gjorde inget fel, viftar man med en pistol mot polisen får man fan skylla sig själv. Har verkligen mongolider så låg intelligens? Erik måste ha varit ovanligt efterbliven isåfall - ALLA inkl. mongolider borde väl begripa att man inte kan rikta ett vapen mot en polis, eller?

JA.

Du verkar kunna kvala in du med.

Intelligensnivå hos ett barn, dvs man saknar mkt som vi andra lär oss med tiden när vi växer upp

Jag gissar att Erics konsekvensanalys inte direkt var nåt att skryta med.
Senast redigerad av Bruz-Lee 2018-08-10 kl. 17:35.
Citera
2018-08-10, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoltanfez
Alla här som försvarar tre inkompetenta idioter till poliser, kan ni svara på varför Eric fick ligga i 10 minuter utan hjärt och lungräddning, såg inte nollorna till poliser att Eric hade Downs.
Var det ett etiskt val för att de inte ville lägga ner energi på att rädda en person med grav funktionsstörning. Väntar med viss spänning på er nästa bortförklaring.

Varför hade Eric en pistol i handen? Vet du ifall han hotade polisen med den på skoj eller inte?
Citera
2018-08-10, 17:31
Medlem
Witkos avatar
Citat:

Folk med downs syndrom har mycket lägre iq än en random svenne. Ett fåtal har +70 i IQ men majoriteten ligger under 70. De ligger på eller under en Somaliers IQ.
Citera
2018-08-10, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Jag är ju inte läkare men efter 4-6 dumdumkulor I kroppen så kan jag tänka mig att han borde ligga ganska still.

De kanske misstog Eric för Hulken, för den jäveln dukar ju inte under för ett par skott. Det har man ju sett.

Tjejtjurig är han oxå...Hulken alltså...

Ja, det verkar som om de trodde att de fällt Hulken så som de betedde sig efteråt. Skickade insatsen på honom för att vara på den säkra sidan. Man baxnar.
Citera
2018-08-10, 17:34
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:

"Vapnet" ser ut som en förminskad variant av ak-5 utan magasin. Den sägs ha misstagits för en pistol fast om man ska döma av bilden är den är bra mycket större än vanlig pistol, större än Hans Holmers favoritvapen.

Det räcker med att sparka till denna så märker man att det är plast.
Citera
2018-08-10, 17:34
Medlem
Citat:

Fråga dig själv, då du är till 100% mongo!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in