2018-08-10, 14:48
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Ja ja, CIA kontrollerar i stort sett hela forskarvärlden. Man får besinna sig.

Länken du bifogade är död, jag kan inte öppna den.
Det är del 1 i en serie av 3 artiklar. Del 2 är:

https://efolket.eu/palme-utredningen-morklaggning-fran-dag-ett/
Citera
2018-08-10, 14:54
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Självfallet tvivlar jag. Jag är dessutom öppen för allt mitt i tvivlet. Men eftersom jag också gillar att spekulera och diskutera tänkte jag ge dig den här, lyssna 12 minuter in:

https://m.youtube.com/watch?v=rIUZzW1v-GI

Jag rangordnar vittnena, och vederhäftigast är Delsborn. Men busskursvittnet kommer tvåa med sina stringenta svar. Olyckligtvis säger hon upp mot Kungsgatan, och ner blir norrut, i övrigt är hon närmast ett perfekt vittne, utan dramatiseringar eller efterhandskonstruktioner.
Ja, tack. Mörkhårig kille kort jacka utlänning som passerar framför paret Palme och sneddar över till Tegnergatan ? kan vara min GM ? vet inte ?

Finns det några andra vittnen som ser denna killen ? Pia säger han kanske kom ifrån restaurangen, har PU kollat detta ?
Senast redigerad av 299792458 2018-08-10 kl. 15:16.
Citera
2018-08-10, 15:41
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Ja, tack. Mörkhårig kille kort jacka utlänning som passerar framför paret Palme och sneddar över till Tegnergatan ? kan vara min GM ? vet inte ?

Finns det några andra vittnen som ser denna killen ? Pia säger han kanske kom ifrån restaurangen, har PU kollat detta ?

Det har dom säkert kollat, liksom dom har kollat NF. Länninge vallar och upptäcker tidsfel, någon skriver "Förtur" i protokollet. Något säger mig att fler av dom bortåt 700 förhören är med NF.

Ytterligare en sak jag ber dig betänka. Du har nämnt anabola, men be nån stöddig grabb på gymet att springa runt kvarteret och se hur långt han kommer.
Citera
2018-08-10, 15:49
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Det har dom säkert kollat, liksom dom har kollat NF. Länninge vallar och upptäcker tidsfel, någon skriver "Förtur" i protokollet. Något säger mig att fler av dom bortåt 700 förhören är med NF.

Ytterligare en sak jag ber dig betänka. Du har nämnt anabola, men be nån stöddig grabb på gymet att springa runt kvarteret och se hur långt han kommer.
Min GM är tidigare volleybollspelare. Det där med anabola och springa är lite individuellt.

Magasinet Filter skriver "18638" Jag tror att de försökte kontakta NF.

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/VITTNESFÖRHÖR-Nicola-Fauzzi.pdf
Senast redigerad av 299792458 2018-08-10 kl. 16:04.
Citera
2018-08-10, 15:58
Medlem
Citat:
Nej, du missförstår. GM tror at paret Palme ska återvända till Rådmansgatan tunnelbanestation och står därför i korsningen Sveavägen/Tegnérgatan och spanar på paret Palme. När han ser dom gå söderut, tror han att dom ska till Hötorget tunnelbanestation. För att inte synas springer han Luntmakargatan (parallellgatan) till Tunnelgatan.

Lars Jeppsson kommer ut på Tegnergatan efter det att GM har sprungit in på Luntmakargatan.

Alternativt följer han dom en bit på Sveavägen och viker österut på Kammakargatan ett kvarter innan dom korsar Sveavägen.

I båda varianter är han hela tiden på östra sidan Sveavägen.

Okej, sorry. Det är bra när du uttrycker dig mindre kryptiskt.
Tänker du dig att det är en ensam gärningsman? När han väljer att springa Luntmakargatan för att inte synas, vad tror du då att GM har för plan? Tror GM att nedgången vid Tunnelgatan är öppen och att dom är på väg dit, och när han sen upptäcker sitt misstag så kommer dom promenerande rakt i hans väg?
Eller tänker du dig att det är flera som täcker upp längs Sveavägen?
Citera
2018-08-10, 16:12
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Okej, sorry. Det är bra när du uttrycker dig mindre kryptiskt.
Tänker du dig att det är en ensam gärningsman? När han väljer att springa Luntmakargatan för att inte synas, vad tror du då att GM har för plan? Tror GM att nedgången vid Tunnelgatan är öppen och att dom är på väg dit, och när han sen upptäcker sitt misstag så kommer dom promenerande rakt i hans väg?
Eller tänker du dig att det är flera som täcker upp längs Sveavägen?
Jag tror inte GM tror "nedgången vid Tunnelgatan är öppen" han tror att paret Palme tror det.

Jag tror GM sprang Tunnelgatan ut på Sveavägen, för att spana på paret Palme
som han trodde, fortfarande gick på andra sidan Sveavägen.

Jag tror han ensam jagar Olof och har tur.
Senast redigerad av 299792458 2018-08-10 kl. 16:22.
Citera
2018-08-10, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
"28 februari, kl. 23.36: Precis en kvart efter mordet kommer en hundpatrull till brottsplatsen, som nuspärrats av.
Så snart hundpatrullen kommer till platsen pekar Söderström ut gärningsmannens flyktväg för hundföraren som genast vill släppa sin hund på spåret.
Men han stoppas av ett annat befäl, kommissarie Christian Dalsgaard, som också kommit till platsen.
”Spåret är redan kallt”, hävdar Dalsgaard.
Hundföraren ser inte någon skada i att försöka, men han är tränad att lyda sina överordnade och protesterar därför inte.

Samme Dalsgaard som intervjuar LP på mordnatten och skriver ut en sammanfattning ett par veckor efter mordet och som ingen vet exakt vad han gjorde på mordnatten.
Både bröderna Poutiainen och Gunnar Wall har försökt fråga Dalsgaard men inte fått något svar.
https://varldenshistoria.se/samhalle/politik/politiker/olof-palme-mordaren-forsvann-i-morkret
Nej, det var inte Dalsgaard i avdelning 2 ovan. Denne mystiske pkom hette Lars Christansson
Citera
2018-08-10, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Nej, det var inte Dalsgaard i avdelning 2 ovan. Denne mystiske pkom hette Lars Christansson

OK!
Tack för rättelsen, jag blandar ihop folk ibland, skulle nog inte ha varit något bra vittne.
Citera
2018-08-10, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Tack, tycker du att jag ska utgå ifrån att han är den första personen efter mordet som hävdar att Olof Palmes mördare med stor sannolikhet står att finna inom Stay-Behind?
Stay-Behind, vilket dravel rent ut sagt, hur fick han en sån konstig idé?
När DF och hans bror började skröna om Barbrogrupp som en SB grupp var det för att. DF kände sig utpekad som närvarande kring mordplatsen. Tankar om att den nämnda Leongruppen slulle vara militär fanns tidigare. De bara spann ihop en story som muterade snabbt kring det som bortförklaring.
Citera
2018-08-10, 18:05
Medlem
Citat:
Ja det är en komplex GM med ett komplext beteende, som jag samtidigt upplever som ett barnsligt och omoget beteende.
Det där finns ingen annan stans än i din fantasi. GM agerade kallt och kompetent.
Citera
2018-08-10, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Med medgärningsmän menar du falska alibin?
Låter som man inväntar att folk som är inblandade ska ramla bort.

299792458 teorier sticker helt klart ut från den allmänna uppfattningen men går inte att avfärda helt om man utgår från en specifik motivbild.
Nej Medhjälpate som spanar under lång till och som tryggar reträtten.

Och jovisst är teorin om NF befängd och helt utan substans. Om postaren verkligen trodde på den (dvs var någon slags knäppgök) skulle han naturligtvis lobba hårt för det. Istället svänger han sig och försöker trolla med annat.

Syftet är att avleda diskussionerna i sidospår och blanda in olika hastigt påkomna fantasiresonemang. Det är därför PU gärna vill ha kontakt med honom bland annat.

Substansen är att det inte är någon ensam galning men att wt och konspiratörer är enda återstående spår av substans där PU sitter på material som inte är publikt.
Citera
2018-08-10, 18:22
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det där finns ingen annan stans än i din fantasi. GM agerade kallt och kompetent.
Nej, det är din bild av GM som är en fantasi, min bild är korrekt, jag har hittat honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in