Citat:
Ursprungligen postat av
QxZtVyPrQ9981AZX
Nej, det har ingenting med användarbasen att göra.
Det har snarare att göra med att reglerna för vad som står kvar har förändrats dramatiskt, som har lett till en atmosfär där man tillåter OT, personangrepp osv, aka 50/50 regeln.
Det du tycker att du kan ignorera spelar ingen roll för andra, då kontentan blir att många diskussioner spårar ur och avleds, samt att många inte orkar ha förväntningarna av att en tråd dem skapar leder till troll.
Då startar man tråden inte överhuvudtaget, och det leder till en mindre mångfald och att användarna tillslut lämnar forumet.
Det är riktigt dött på Flashback nu för tiden, och moderatorerna och regelverket är såpass hardcore att man tummar på kvalitén.
Infogade trådar är en stor avtändning för många då folk inte har som vana att gå och uppdatera sig i specifika trådar som är klistrade eller pallar att söka upp nya.
Ingen gör det i princip, det är alldeles för onaturligt.
Jag kan ju inte prata ÅT andra utan mest säga hur jag upplever flashback.
Det finns heller inga regler på hur man får uttrycka sig. Däremot får man tex inte enbart som kommentar i ett ämne skriva " Du är en idiot" eftersom då tråden kommer att handla om huruvida man är en idiot eller inte om man tar åt sig av uttrycket.
Sådana uttryck kan man ju anmäla. Inte för att det står " idiot" utan mer att det blir OT med enbart den meningen.
Så uppfattar i alla fall jag detta.
Jag har inga större problem med infogade trådar.
Jag kollar mest på ämnet i tråden och om det är ett intressant diskussionsämne.
Kollar mitt senaste inlägg och kollar andras svar efter det. När jag inte diskuterar läser jag kommentarer från början av tråden.
Tycker väl också att det beror på vilken tråd och avdelning man befinner sig i.
Tycker också att en diskussionen ibland blir urvattnad och dör av sig själv.
Finns liksom inte så mycket mer att tillföra eller diskutera i vissa trådar.
För det mesta tar moderatorer bort trådar.som inte har diskussionsunderlag
Jag personligen startar aldrig trådar. Tycker att det finns så mycket trådstarter att välja på..
Från när/ vilket år tycker man att flashback " torkat"? 2017- 2018 ?
Jag ser mer ett mönster beroende på årstid och ämne mest av allt. Går i vågor alltså.