Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-10, 12:14
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Känns som det kommit för många (förmodligten unga ”fjortisar” som man sa på 1900-talet) som klottrar ner alla trådar med upprepningar, har och de eviga tjatet om Sverigedemokraterna...

Det är iaf det som får mig att ledsna lite.

Är enig med dig.
FB har tappar djupet man förut hade.
Nu är drt blattar hit och blattar dit i varenda jävla tråd man läser. Tröttsamt och intellektuellt riktigt jävla grunt.
Citera
2018-08-10, 12:15
  #74
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just-in-i-anus
Inte nödvändigtvis inloggade. Siffran som visas är antalet besökare och en besökare behöver inte vara inloggad eller ens ha ett konto här.

Sant men inloggade har då också sjunkit
Citera
2018-08-10, 12:15
  #75
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUGU--BUGU
Jag har koll.The community if flashback is coomunity? What ever so afte the new ladw GDPR has tappat lot av visitors.And activ members.Why?Has all seen trough the real flashback?

https://imgur.com/a/migeNKY

Before the new lav about GDPR flash had more visitors and active members.So,what happend?

Har hänt varenda sommarperiod. Folk är ute mer och sitter inte framför datorerna elle slösurfat med telefonerna. Just denna sommar har ju vädret varit väldigt bra så det kan nog förklara en hel del.
Citera
2018-08-10, 12:58
  #76
Medlem
-9821-s avatar
Jag kan bara berätta lite om mina upplevelser av FB.
FB använde jag för jätte längesedan, kanske 17-18 år sen. På den tiden fick man skriva vad som helst, skoj och allvar blandades. Det var en man som hette Jan som ägde sajten och han själv skrev lite inlägg då och då.
Men jag tycker att sajten är jobbigare nu och har utvecklats lite till en rasistisk sajt.
Men å andra sidan ska man glömma att människorna i samhället också är lite mera rasister än man var för 16 år sedan.
Citera
2018-08-13, 14:40
  #77
Medlem
EvaDahlgrens avatar
Mindre aktivitet på forumet?

Det verkar lite segt på Flashback. Jag har inte varit inloggad på över ett år och knappt tittat på forumet, men det verkar som att aktiviteten i många forumdelar (framförallt i Kultur) har gått ned rejält. Det verkar större avstånd mellan inläggen, i varje fall känns det så (har ju inte gjort någon studie och minnet kan ju förstås svikta, så jag vet ju förstås inte). Skälet till att jag slutade komma hit var att kvaliteten hade blivit rätt mycket sämre, i synnerhet då många av mina favoritmedlemmar hade försvunnit.

Men finns det några siffror på det här? Har Flashback blivit trögare och mindre aktivt? Eller är främst vissa forumdelar som drabbats? Är det bara jag som inbillar mig?
Citera
2018-08-13, 15:35
  #78
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvaDahlgren
Det verkar lite segt på Flashback. Jag har inte varit inloggad på över ett år och knappt tittat på forumet, men det verkar som att aktiviteten i många forumdelar (framförallt i Kultur) har gått ned rejält. Det verkar större avstånd mellan inläggen, i varje fall känns det så (har ju inte gjort någon studie och minnet kan ju förstås svikta, så jag vet ju förstås inte). Skälet till att jag slutade komma hit var att kvaliteten hade blivit rätt mycket sämre, i synnerhet då många av mina favoritmedlemmar hade försvunnit.

Men finns det några siffror på det här? Har Flashback blivit trögare och mindre aktivt? Eller är främst vissa forumdelar som drabbats? Är det bara jag som inbillar mig?

Idioterna har försvunnit - kvalitéten har höjts.
Tack till alla som rapporterar och moderatorer som har ger varningar och spärrat!
Citera
2018-08-13, 15:42
  #79
Medlem
EvaDahlgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Idioterna har försvunnit - kvalitéten har höjts.
Tack till alla som rapporterar och moderatorer som har ger varningar och spärrat!

Det var kanske idioterna jag tyckte om?
Menar du att de som spammade trådarna med typ samma inlägg om och om igen har försvunnit? och har flashback blivit lika strängt som andra forum?

Edit: nu när jag tittar runt lite så verkar forumet vara lika tråkigt som förut. Så jag kan inte direkt hålla med om att kvaliteten har höjts...
__________________
Senast redigerad av EvaDahlgren 2018-08-13 kl. 15:47.
Citera
2018-08-13, 16:22
  #80
Medlem
Är det kvaliteten eller kvantiteten som ska diskuteras?
Citera
2018-08-13, 18:47
  #81
Moderator
najass avatar
Trådar sammanfogade

/mod
Citera
2018-08-22, 12:06
  #82
Medlem
PantherEs avatar
Den Svenska rankingen fortsätter att sjunka.

När tråden startade 2018-07-28 var den svenska rankingen plats 34

kollar man idag så är man nere på 42 plats och ser ut att sjunka hela tiden

https://www.alexa.com/siteinfo/flashback.org
Citera
2018-08-22, 13:05
  #83
Medlem
-9821-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Den Svenska rankingen fortsätter att sjunka.

När tråden startade 2018-07-28 var den svenska rankingen plats 34

kollar man idag så är man nere på 42 plats och ser ut att sjunka hela tiden

https://www.alexa.com/siteinfo/flashback.org
Det kommer nog sjunka ännu mer. Hamnar på 60:e plats.
Citera
2018-08-23, 08:19
  #84
Medlem
tempeZZts avatar
Vore intressant att jämföra med statistik från motsvarande tid innan förra valet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback