2018-08-08, 18:05
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av webslave
Instämmer helt, jag köpte tre flak.
Deras skivade jalapeño är bättre än alla andra sorter jag testat, inkl. Banderos.

Vilka då? jag köpte några sådana med en gul etikett och de smakade horribelt. Fick kasta skiten. Men kan ha varit ett måndagsex. Samma med hela jalapenos i burk som hade en grön etikett.

Citat:
Ursprungligen postat av farfar
De borde verkligen ha piripirisåsen i fasta sortimentet, väldigt bra.

Verkligen. Den var långt över förväntan bra och snorbillig. En halv flaska på en halv grillad kyckling är en orgasm via munnen.
Citera
2018-08-08, 21:33
Medlem
godboys avatar
Deras glassar är riktigt bra i jämförelse. De har något Hägendaz -liknande som typ är halva priset. Riktigt bra faktiskt. Sen har de ju i blå plastlådor, kan det vara 400 gram kanske? valnötsglass för bra pris, jättegod. Det som ofta suger på de flesta Lidl är frukt och grönt. Något annat som är bra är deras sylt, i a f hallon. Samma med deras saft, apelsin och svartvinbär är grymt goda och billiga.

När Lidl kom till Sverige så sög de hästballe, men det måste varit för 15 år sen. Sen dess så känns de som de skärpt till sortimentet och anpassat det. Känns som Lidl ligger långt över Netto när det gäller sortiment. Sen är det tråkigt som fasen att handla på Lidl. Varierar ju en del från butik till butik dock. Men när jag väl är där så brukar jag köpa på mig mycket av det jag vill ha så jag slipper gå dit snart igen.
Citera
2018-08-08, 23:41
Medlem
Glömde nämna deras Jumbo Fries! Lite större pommes som inte blir sladdriga, frasiga och goda. Ännu godare om man friterar dom.
Citera
2018-08-09, 00:36
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Vilka då? jag köpte några sådana med en gul etikett och de smakade horribelt. Fick kasta skiten. Men kan ha varit ett måndagsex. Samma med hela jalapenos i burk som hade en grön etikett.
Just käkat upp en halv burk av de med gul etikett, helt ok tycker jag.. skulle man klaga så är de lite för söta men slinker ner hos mig i alla fall.

Korvbricka med valfria korvslantar, osttärningar och såna jalapeño är mums!
Citera
2018-08-09, 01:14
Medlem
Elementarts avatar
Köpte tvättstället som fanns på Lidl för någon vecka sedan, verkar vara av mycket bättre kvalité än det tvättställ som säljs på IKEA.
Citera
2018-08-09, 03:29
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Deras glassar är riktigt bra i jämförelse. De har något Hägendaz -liknande som typ är halva priset. Riktigt bra faktiskt. Sen har de ju i blå plastlådor, kan det vara 400 gram kanske? valnötsglass för bra pris, jättegod. Det som ofta suger på de flesta Lidl är frukt och grönt. Något annat som är bra är deras sylt, i a f hallon. Samma med deras saft, apelsin och svartvinbär är grymt goda och billiga.

När Lidl kom till Sverige så sög de hästballe, men det måste varit för 15 år sen. Sen dess så känns de som de skärpt till sortimentet och anpassat det. Känns som Lidl ligger långt över Netto när det gäller sortiment. Sen är det tråkigt som fasen att handla på Lidl. Varierar ju en del från butik till butik dock. Men när jag väl är där så brukar jag köpa på mig mycket av det jag vill ha så jag slipper gå dit snart igen.

Deras frukt och grönt brukar ju vara vida överlägset alla andra butikers...
Citera
2018-08-09, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena

Ja det är min åsikt också, stor orsak till att jag handlar där.
Citera
2018-08-09, 11:32
Medlem
JerryCottons avatar
Köper inte nötter i någon annan butik än Lidl, vet att jag slipper att bli besviken. De skalade valnötterna håller otroligt hög kvalitet till ett lägre pris än hos konkurrenterna. Cashewnötterna är stora och "saftiga". Aldrig trasiga, torra eller härskna nötter vilket är mer regel än undantag hos konkurrenterna.

Matjessillen i plåtburk är outstanding, fasta och fina bitar med lagom sälta.
På snackssidan gillar jag Crusti Croc Cheese Twists oststängerna gjorda med riktig smördeg.
Inferno chipsen går alltid hem, kanske lite för söta bara.
Majonnäsen är outstanding.
Den kylda pepparsåsen sitter fint till grillat, godast av alla märken.
Bierwursten, den hela, är kalas att ha på en knäckemacka.
Karelska pirogerna är kalas för att vara köpepiroger.
Piripirisåsen är kanon, synd att den i finns i det fasta sortimentet.
Vita bönor i tomatsås, klår konkurrenternas med hästlängder.
Makrill i tomatsås, singelpack, verkar dela folket i två läger. Älskar den, mustig och kryddig sås.
Fryspizzorna är kalas för det priset.
Drickyoghurten med kiwi och jordgubbe, smaskens.
Grönsakerna är alltid mycket fräscha, kul att de ha San Marzano-tomater.
Deras kaviar är min favorit, den innehåller mer rom än Isbjörnens som tillverkas av samma tillverkare.
Rågchipsen med vitlökssmak, mycket goda. Toppen att fylla med någon röra eller färskost.
Bake off-råglimpan, saftig och smakrik.
Chokladkakorna är toppen och till ett oslagbart pris.
Roquefort osten är fin.
Tranbärsdycken är mycket god och innehåller mer tranbär, 25%, än konkurrenterna.
Buljongpulver, mycket bättre än Knorrs, dessutom utan den förhatliga palmoljan.

Synd att många tyska korvar har försvunnit ur sortimentet, det var roligare i början på den fronten.
Citera
2018-08-09, 23:02
Medlem
Expohunters avatar
Det finns en rad saker som jag hellre köper på LIDL än i andra butiker där jag bor.

Enebackens grillkorv samt färska köttbullar, deras Kong Light, deras vitaminbrus, den 2kg frysta kycklingfilén, De frysta Bami Goreng, Fiskpinnarna från filébitar, rökta kycklingfilén som smörgåspålägg, Cola Light-kopian Freeway, skivad ost, dijonsenapen samt örtkryddor.
Citera
2018-08-10, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Tranbärsdycken är mycket god och innehåller mer tranbär, 25%, än konkurrenterna.

Jag gillar också den, men "Ocean Spray" innehåller 27% tranbärsjuice. Jag tycker att de smakar ganska lika, men om man testar dem samtidigt så upplever jag "Ocean Spray" något godare, dock betydligt dyrare.
Citera
2018-08-10, 13:06
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump61
Jag gillar också den, men "Ocean Spray" innehåller 27% tranbärsjuice. Jag tycker att de smakar ganska lika, men om man testar dem samtidigt så upplever jag "Ocean Spray" något godare, dock betydligt dyrare.

Ocean Spray innehåller 27% fruktjuice från koncentrat, sägs inget om att det är 27% tranbär. Det står att det är grönsaks- och fruktkoncentrat (morot och tranbär). Så det framgår inte hur mycket som är morot respektive tranbär. Det bör vara en större andel morot då det står först i förteckningen, gäller classic-varianten. Light-varianten innehåller däremot 27% tranbärsjuice från koncentrat, ingen morot. Informationen kommer från deras hemsida.

Konstigt nog så skriver mathem.se och ICA att Ocean Spray classic innehåller 25% tranbärsjuice, morot nämns inte alls. De kanske har gammal information?

Så Lidls variant bör innehålla mer tranbär med sina 25% utan morot än Ocean Spray med sina 27% koncentrat av vilken en del är morot men lika mycket som ICA och mathem anger. Andra innehåller betydligt mindre, Jokk har bara 19%, Kiviks 17%, Finnerödja 14%, ICA 14% o.s.v. Prisvärd är den helt klart och bland de godaste tycker jag.
Senast redigerad av JerryCotton 2018-08-10 kl. 13:09.
Citera
2018-08-10, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena

Överlägset på vad då? Utbud? Kvalitet? Något annat? På Lidl i stan där jag bor, så har de ett ganska klent utbud. Så där är Lidl inte överlägset bäst. När det gäller kvalitet, smak etc så märker jag ärligt talat ingen större skillnad mellan Lidls frukt och grönt, och andra butikers frukt och grönt. Så knappast bäst där heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in