Citat:
Ursprungligen postat av
Cykelpump61
Jag gillar också den, men "Ocean Spray" innehåller 27% tranbärsjuice. Jag tycker att de smakar ganska lika, men om man testar dem samtidigt så upplever jag "Ocean Spray" något godare, dock betydligt dyrare.
Ocean Spray innehåller 27% fruktjuice från koncentrat, sägs inget om att det är 27% tranbär. Det står att det är grönsaks- och fruktkoncentrat (morot och tranbär). Så det framgår inte hur mycket som är morot respektive tranbär. Det bör vara en större andel morot då det står först i förteckningen, gäller classic-varianten. Light-varianten innehåller däremot 27% tranbärsjuice från koncentrat, ingen morot. Informationen kommer från deras hemsida.
Konstigt nog så skriver mathem.se och ICA att Ocean Spray classic innehåller 25% tranbärsjuice, morot nämns inte alls. De kanske har gammal information?
Så Lidls variant bör innehålla mer tranbär med sina 25% utan morot än Ocean Spray med sina 27% koncentrat av vilken en del är morot men lika mycket som ICA och mathem anger. Andra innehåller betydligt mindre, Jokk har bara 19%, Kiviks 17%, Finnerödja 14%, ICA 14% o.s.v. Prisvärd är den helt klart och bland de godaste tycker jag.