2018-08-09, 21:27
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
En bra utveckling med andra ord vilket ts borde hålla med om.
Det kommer aldrig hända.
Det är en utopi som kvinnor långt före det drivits igenom har ett mycket högre pris än de är beredda att betala.

Ingen kan få allt, speciellt inte om de är motsatser till varandra.
Citera
2018-08-09, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
De fattiga får än större genomsnittlig transfereing än vad kvinnor får.... just saying.

Ja, eller hur. För vilka andra bidrag finns för övriga ?
Citera
2018-08-09, 22:50
Medlem
Jag undrar hur mycket pengar kvinnor får av män under en livstid i form av gåvor etc. Jag menar, för varje framgångsrik man så finns det en kvinna som delar hans livsstil, och har samma privilegier. Och även i relationer där båda har liknande löner så kan jag satsa min vänstra pungkula på att mannen är den som spenderar mer på kvinnan än vice versa.
Citera
2018-08-09, 23:50
Medlem
Mooons avatar
Sådant är drygt. Bättre att kvinnor och män blir med jämställda så han slipper pressen på sig att köpa tingeltangel till henne. Hon borde köpa sitt tingeltangel själv om hon vill ha.

Eller hur vill du lösa det?

Citat:
Ursprungligen postat av ModMerc
Jag undrar hur mycket pengar kvinnor får av män under en livstid i form av gåvor etc. Jag menar, för varje framgångsrik man så finns det en kvinna som delar hans livsstil, och har samma privilegier. Och även i relationer där båda har liknande löner så kan jag satsa min vänstra pungkula på att mannen är den som spenderar mer på kvinnan än vice versa.
Citera
2018-08-09, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det kommer aldrig hända.
Det är en utopi som kvinnor långt före det drivits igenom har ett mycket högre pris än de är beredda att betala.

Ingen kan få allt, speciellt inte om de är motsatser till varandra.

Vad menar du ?
Citera
2018-08-10, 00:59
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Vad menar du ?
Du kan inte både ha en strålande självständig karriär och vara en god familjemamma.
Du måste alltid offra lite av det ena för att kunna ha det andra.
Citera
2018-08-10, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Sådant är drygt. Bättre att kvinnor och män blir med jämställda så han slipper pressen på sig att köpa tingeltangel till henne. Hon borde köpa sitt tingeltangel själv om hon vill ha.

Eller hur vill du lösa det?

Jag ser det inte som ett stort problem egentligen, och skillnaden i lön blir allt mindre ju längre ner i åldrarna du tittar. Just nu har väl kvinnor cirka 90% av männens lön per timme, och det är främst pga att i gruppen 60+ så skiljer det mycket mellan könen.

Hur vill du lösa löneskillnaderna mellan könen?
Citera
2018-08-10, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du kan inte både ha en strålande självständig karriär och vara en god familjemamma.
Du måste alltid offra lite av det ena för att kunna ha det andra.

Fast nu handlar om skatt och att män ogillar att deras skattepengar går till kvinnor.

Kvinnor behöver ju då släppa ifrån sig det obetalda arbetet hemmavid för att kunna jobba heltid. Det handlar om jobb, försörjning och skatteintäkter - kanske inte alltid om strålande karriärer.

Ja, sen får vi ju inte glömma att alla jobb - som finns inte är välbetalda. Så transfererigarna går från de med högst inkomster till de som har lägst inkomster.

Att kvinnor jobbar mer generellt och skaffar sig bättre betalda jobb, samt att män/kvinnor delar på det obetalda hemarbetet är ju den enda lösningen om män ska slippa känna sig ekonomiskt utnyttjade ? Då behöver även män ta mer ansvar för barnen - för det är under den tidsperioden som belastningen är som.störst.
Citera
2018-08-10, 07:44
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ja, eller hur. För vilka andra bidrag finns för övriga ?
Barnbidrag, det går till alla.kulturbidrag, går mestadels till överklassnöjen, och så vidare.
Bidrag till politiska partier och religiösa samfund går inte heller primärt till fattiga.

Det finns inte mycket i detta land som inte kan få bidrag....
Citera
2018-08-10, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Barnbidrag, det går till alla.kulturbidrag, går mestadels till överklassnöjen, och så vidare.
Bidrag till politiska partier och religiösa samfund går inte heller primärt till fattiga.

Det finns inte mycket i detta land som inte kan få bidrag....

Ja, så är det - men den typen av bidrag tillhör en annan slags diskussion...
Citera
2018-08-10, 07:59
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ja, så är det - men den typen av bidrag tillhör en annan slags diskussion...
Njaej....
Bidrag är bajs.
Citera
2018-08-10, 10:15
Medlem
Hencuckens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Några exempel:

Medlingsinstitutet:

Christina Hoff Summers (The Gender Wage Gap Myth):

Professor Jordan Petersons berömda intervju:

https://www.youtube.com/watch?v=aMcjxSThD54

Sammanfattningsvis:

Om det finns något lönegap så är det så litet att det inte är signifikant och kan förklaras av andra externa variabler. Detta kan man konstatera efter en statistisk multivariat analys där man kompenserar för att kvinnor i snitt väljer andra yrken, oftare arbetar deltid, oftare är sjukskrivna och så vidare.

Tack. Lite intressant fakta:
Citat:
En osaklig löneskillnad definieras i detta sammanhang som en skillnad i utfall som beror enbart på kön. Med andra ord, en osaklig löneskillnad mellan könen före- kommer om skillnader i lön kvarstår när man tagit hänsyn till alla systematiska skillnader i egenskaper mellan könen. I praktiken är detta i stort sett omöjligt att göra eftersom alla tänkbara faktorer inte kan fångas upp i statistiken. På grund av detta är det svårt att fastställa om skillnader i utfall mellan kvinnor och män beror på relevanta skillnader i egenskaper – som inte kan observeras i statistiken, men som är uppenbara när lönen bestäms – eller på diskriminering. Standardvägning och regressionsanalys kan därför endast visa på sambandet mellan kön och löneutfall efter att hänsyn har tagits till skillnader i en mängd övriga observer bara egenskaper. De kan däremot inte visa ett kausalt samband, det vill säga analysen kan inte bevisa att kvarstående löneskillnad, den så kallade oförklarade löneskillnaden, mellan könen beror enbart på kön.

Samt:
Citat:
En viktig förklaring till att kvinnors och mäns genomsnittslöner skiljer sig åt är den könsuppdelade arbetsmarknaden där kvinnor och män i stor utsträckning arbetar i olika yrken och att dessa yrken har olika lönenivåer.

Samtidigt så lär de fortfarande ut i våra skolor att skillnaden är på grund av diskriminering. Otroligt att de lär ut sådana lögner när officiell fakta säger annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in