Citat:
Ursprungligen postat av
aFvRenOndskA
Nej du funderar inte över en persons fysiska anomalier om du får ett vapen riktar emot dig.
Står du och funderar någon sekund kanske du hinner se, men vad du inte fattar är att dessa sekunder av funderande räcker och blir över för att du ska hinna bli dödad om det är en gärningsman med ett riktigt vapen och som faktiskt ämnar att skjuta.
Om polisen ska närma sig en person de uppfattar som farlig så är det ganska dumt att ställa sig själv i skottlinjen. Det skulle ha varit bättre om de hade stått i skydd av något och försökt förstå vem de hade att göra med.
Citat:
Ursprungligen postat av
aFvRenOndskA
Det är INTE att dra vapen lättvindigt när man skjuter verkanseld emot någon som riktar ett vapen emot en.
Verkligheten är att vilken som helst polis, även en mera erfaren, med största sannolikhet hade skjutit i det läget som uppstod.
Jag tror inte att en erfaren polis hade ställts sig så att en person som uppfattades som farlig lätt hade kunnat skjuta henom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bruz-Lee
Försvara sig mot vad?????
Jag börjar tro att Netflix är det nya sättet att digitalt lobotomera folk på.
Det är väl förfan det som är poängen med att vara polis, att man ska skydda invånarna och inte ha ihjäl dem såfort en hotfull situation uppstår?
Vad jag minns så ropade de enligt vittnen till Erik att lägga ner vapnet. Ropade de någonsin att de var poliser? I just det här fallet skulle det kanske inte ha gjort någon skillnad men i normalfallet skulle man nog vilja veta vem som riktar ett vapen mot en, annar kan det lika gärna vara rånare som poliser.