2018-08-09, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Du som har koll på Wolves - finns det någon oro bland supportrarna över antalet spelare man plockat in samt hur dessa ska integreras i truppen och hur startelvan kommer se ut? Det känns ju spontant som att de flesta spelarna som förde laget upp i PL inte lär bli ordinarie den här säsongen. Vi har ju tidigare sett hur lag som köper på sig mängder av spelare misslyckas totalt. Hur ser du på detta?

Det finns ingen utbredd oro.Vi är alla mest stary eyed efter alla år i den finansiella bushen,så nu när vi kan köpa in spelare som Moutinho,Patricio och för all del Traore så är det stor optimism som gäller generellt sett.Jag tror att medelsupportern förväntar sig alltifrån placering 7 till placering 14.

Nyförvärven är egentligen endast sex till antalet,och man måste ju förstärka när man flyttas upp från Chumpionship.Jota,Boly,Neves,Bonatini och Vinagre var ju alla här redan förra säsongen.Då det är rejäl slagsida åt Portugal i truppen så förväntas det allmänt att de portugisiska förvärven skall settla in fint.

Jag begriper inte riktigt hur Dendoncker skall få speltid..

Eventuell startelva emot Everton i premiären..

Patricio
Bennett-Coady-Boly
Doherty-Neves-Moutinho-Traore
Costa-Jimenez-Jota

Sju av dessa elva spelade hela förra säsongen så en total storstädning är det faktiskt inte alls.
Senast redigerad av Lookalike 2018-08-09 kl. 17:45.
Citera
2018-08-09, 20:27
Medlem
Tack vare snåljuden Levy kommer Tottenham som bäst sexa denna säsong. Fyfan vilket katastrofalt fönster. Klubben visar noll ambition. Dom bärande spelarna oh Pochettino lär försvinna illa kvickt nästa gång en storklubb hör av sig. Fyfan vad illa.
Citera
2018-08-09, 21:12
Medlem
Jag tippar att ligatabellens topp-10 kommer vara följande:

1. Man City
2. Liverpool
3. Arsenal
4. Spurs
5. Chelsea
6. Man United
7. Everton
8. Crystal Palace
9. Wolves
10. West Ham

Man City har ett för bra lag och för bred trupp för att de inte ska vinna igen. Liverpool har kanske bästa startelvan, men kan inte rotera alls på samma sätt. Arsenal får nog ett rejält lyft under sin nya manager. Man United får en torsksäsong och kommer behöva förlita sig jävligt mycket på De Gea.
Citera
2018-08-09, 21:31
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Jag tippar att ligatabellens topp-10 kommer vara följande:

1. Man City
2. Liverpool
3. Arsenal
4. Spurs
5. Chelsea
6. Man United
7. Everton
8. Crystal Palace
9. Wolves
10. West Ham

Man City har ett för bra lag och för bred trupp för att de inte ska vinna igen. Liverpool har kanske bästa startelvan, men kan inte rotera alls på samma sätt. Arsenal får nog ett rejält lyft under sin nya manager. Man United får en torsksäsong och kommer behöva förlita sig jävligt mycket på De Gea.
Jag tror inte att City kommer vinna ligan i år. Jag har sagt det tidigare om City och Pep, de är väldigt dåliga på att rotera sina bästa spelare och med ett VM och lite vila för spelarna så tror jag att det kan bli en "tung" säsong. Jag har tippat City 3.a.

När det gäller United så är det oerhört svårbedömt. Man har i stort sett samma lag som från förra säsongen där man ändå tog 81 poäng i ligan och det är inget dåligt resultat. Tittar man på spelarna i United så har de helt klart kapacitet till att vinna ligan. Vi såg hur bra Pogba var i VM, hur bra Lindelöf spelade, partner med Bailly och det har potential till att bli ett backpar som kan vara ledande i klubben i nästan 10 år.

Det stora problemet för United är Mourinho, taktiken och moralen i laget. Klarar man av att förbättra den så tror jag att man vinner ligan den här säsongen. Gör man inte det så slutar man utanför topp 4.

När det gäller värvningar så är jag väldigt glad att man inte värvade in Toby eller Boateng. Att United inte värvade Toby är jag övertygad om att det skadar Tottenham mer än vad det skadar United. Nu har de en spelare med utgående kontrakt som inte vill vara kvar i klubben.
Citera
2018-08-09, 22:20
Medlem
LordLancasters avatar
1. Liverpool
2. City
3. United

Har mycket svårt att se att topp 3 innehåller något annat än dessa lag. Uniteds påstådda kräftgång verkar lite överdriven men tror samtidigt inte att de kan vinna. Trea känns som en väldigt sannolik placering för United.

Blir nog jämnt mellan City och Pool men om jag måste gissa säger jag Pool. Klopp hade ju bra koll på City förra säsongen minus matchen då Mané blev utvisad tidigt. Att City just nu ligger på 1,67 i odds att vinna ligan medan Pool ligger på 4,00 verkar väldigt skevt.
Citera
2018-08-10, 08:12
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det finns ingen utbredd oro.Vi är alla mest stary eyed efter alla år i den finansiella bushen,så nu när vi kan köpa in spelare som Moutinho,Patricio och för all del Traore så är det stor optimism som gäller generellt sett.Jag tror att medelsupportern förväntar sig alltifrån placering 7 till placering 14.

Nyförvärven är egentligen endast sex till antalet,och man måste ju förstärka när man flyttas upp från Chumpionship.Jota,Boly,Neves,Bonatini och Vinagre var ju alla här redan förra säsongen.Då det är rejäl slagsida åt Portugal i truppen så förväntas det allmänt att de portugisiska förvärven skall settla in fint.

Jag begriper inte riktigt hur Dendoncker skall få speltid..

Eventuell startelva emot Everton i premiären..

Patricio
Bennett-Coady-Boly
Doherty-Neves-Moutinho-Traore
Costa-Jimenez-Jota

Sju av dessa elva spelade hela förra säsongen så en total storstädning är det faktiskt inte alls.
Vissa tror att Jonny kommer strata som vänster wingback i premiären.
Jag har ingen superkoll på Wolves men jag är intresserad då jag är en hängiven Fantasy-spelare.

Wolves backar är väldigt billiga på Fantasy, så jag vill gärna plocka in en där innan deadline ikväll.

Är det någon av dina nämnda backar som du anser vara "super-given" denna säsongen?
Citera
2018-08-10, 08:19
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Jag tror inte att City kommer vinna ligan i år. Jag har sagt det tidigare om City och Pep, de är väldigt dåliga på att rotera sina bästa spelare och med ett VM och lite vila för spelarna så tror jag att det kan bli en "tung" säsong. Jag har tippat City 3.a.

När det gäller United så är det oerhört svårbedömt. Man har i stort sett samma lag som från förra säsongen där man ändå tog 81 poäng i ligan och det är inget dåligt resultat. Tittar man på spelarna i United så har de helt klart kapacitet till att vinna ligan. Vi såg hur bra Pogba var i VM, hur bra Lindelöf spelade, partner med Bailly och det har potential till att bli ett backpar som kan vara ledande i klubben i nästan 10 år.

Det stora problemet för United är Mourinho, taktiken och moralen i laget. Klarar man av att förbättra den så tror jag att man vinner ligan den här säsongen. Gör man inte det så slutar man utanför topp 4.

När det gäller värvningar så är jag väldigt glad att man inte värvade in Toby eller Boateng. Att United inte värvade Toby är jag övertygad om att det skadar Tottenham mer än vad det skadar United. Nu har de en spelare med utgående kontrakt som inte vill vara kvar i klubben.

The Guardian skriver idag om att Mourinho och Ledningen inte var överens om vilka spelare de skulle gå efter då ledningen inte ville ta in så kortsiktiga lösningar som Mourinho ville ha. Den enda spelare som de var överens om var tydligen Varane som United la ett bud på £100 miljoner men som Real aldrig övervägde då han inte är till salu.

Mourinho ska även ha blivit tillsagd att titta på City och deras strategi med värvningar samt att han ska satsa mer på egna talanger.

Kortsiktigt så kommer väl det här skapa kaos hos klubben då Mourinho inte kan ta att någon ställer krav på honom, långsiktigt så kommer det göra så Mourinho gör sig omöjlig och löses ut från sitt kontrakt - om ledningen håller i sina principer vilket jag hoppas att de gör.

Synd att inte Bielsa jagades av United, hade varit intressant att se en annan sorts psykopat vid rodret.

...fast den största missen är nog ändå det nya kontraktet med Mou som kom i februari (eller var det mars?)
Citera
2018-08-10, 08:21
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891
Tack vare snåljuden Levy kommer Tottenham som bäst sexa denna säsong. Fyfan vilket katastrofalt fönster. Klubben visar noll ambition. Dom bärande spelarna oh Pochettino lär försvinna illa kvickt nästa gång en storklubb hör av sig. Fyfan vad illa.
Jag är Spursare men faktiskt inte speciellt irriterad. Vi blev ju inte av med någon spelare så jag tycker det ser helt okey ut.

Jag är ju någonstans också trött på alla yolo-köp senaste åren så som Sissoko, Clinton och Janssen.

Llorente, Lamela och Lucas Moura har varit lysande på försäsongen. Så viss bredd finns ändå!
Talangen Onomah är tillbaka från lån.
Winks är ett år äldre och visare.

Men att ro på City, United och Liverpool blir tufft helt klart, dom har rustat bra!

.. Sen får man inte glömma att Spurs har byggt en ny arena till denna säsongen.
Det finns nog inte marginaler att kasta sedlar till höger och vänster så vi får nöja oss med det vi har.
Citera
2018-08-10, 08:56
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja börjar väl bli dags för sitt tips. Drar till med "skräll"tipset (hur mycket skräll det nu är, men verkar som att 99 % av experterna antingen tippar city eller liverpool) att chelsea vinner ligan för pool och city, men det blir dem tre som gör upp om det. Tror sarri får ordning på spelet tämligen snabbt. Och hazard gör sin bästa säsong nu när han äntligen får spela för en offensiv tränare och inte busschaufförerna conte och mourinho. Arsenals fönster imponerar inte men har gjort den viktigaste förändringen på bänken. United imploderar under mourinho som får sparken någon gång fram mot jul. Tottenham kraschar och missar topp 6. Poch har agerat respektfullt mot det usla fönstret men ge det några dåliga resultat så tryter nog även den gode pochs tålamod.

Fullham och Wolves, undrar när vi såg två så bra nykomlingar senast? Kan inte komma ihåg det. Både är med och slåss om plats på övre halvan. Cardiff åker rakt ner. Burnley överpresterade för och får kriga om nytt kontrakt. Brighton och huddersfield får tufft att överleva den tuffa andra säsongen.

Hela tabellen

Citera
2018-08-10, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Jag är Spursare men faktiskt inte speciellt irriterad. Vi blev ju inte av med någon spelare så jag tycker det ser helt okey ut.

Jag är ju någonstans också trött på alla yolo-köp senaste åren så som Sissoko, Clinton och Janssen.

Llorente, Lamela och Lucas Moura har varit lysande på försäsongen. Så viss bredd finns ändå!
Talangen Onomah är tillbaka från lån.
Winks är ett år äldre och visare.

Men att ro på City, United och Liverpool blir tufft helt klart, dom har rustat bra!

.. Sen får man inte glömma att Spurs har byggt en ny arena till denna säsongen.
Det finns nog inte marginaler att kasta sedlar till höger och vänster så vi får nöja oss med det vi har.
Känner som dig, att vi inte ska ha någon chans bara för att vi inte köpt några spelare är ju bara patetiskt.

Vi besitter ju redan en full trupp och har inte förlorat en ända spelare. Och nu är Alderweireld tbx från skada, Lucas moura i toppform och sist men inte minst en ny hemmaarena.

Blir minst top 3 plats. Ser bara City komma före oss och kanske united. Loserpool floppar och Sarri får igång Chelsea för sent.

Och Arsenal får slåss med Burnley West Ham och Everton om el platserna.
Citera
2018-08-10, 09:11
Medlem
Här kommer min tippning på vad jag tror att det kommer bli.

Senast redigerad av Maiden1666 2018-08-10 kl. 09:16.
Citera
2018-08-10, 09:40
Medlem
Får väl försöka ge mig på något slags tips inför säsongen också.

1. Man City
2. Liverpool
3. Chelsea
4. Arsenal
5. Man United
6. Tottenham
7. Everton
8. West Ham
9. Wolverhampton
10. Crystal Palace
11. Burnley
12. Fulham
13. Leicester
14. Watford
15. Bournemouth
16. Newcastle
17. Southampton
18. Brighton
19. Huddersfield
20. Cardiff

Flest mål - Salah
Flest assist - De Bruyne
Först att få sparken - Mourinho (lever på hoppet)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in