Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-09, 22:22
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Fick vi veta vad medianox skrev till blivande JK? (Hänvisa gärna om det finns i tråden).

Inlägg #7599 förklarar.
Citera
2018-08-09, 22:31
Medlem
zurfarns avatar
Akilov verkar ha det lite knepigt på Fenixbunkern i Kumla, enligt massmedia. Özz kanske är på väg dit för att bistå med lite argument mot denna "rasism". I så fall; ett utmärkt tillfälle att låsa in honom också. Gärna i samma cell som RA.
Citera
2018-08-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Min samlade information om Nujen-Akilovärendet är nu klar och omfattar 15 sidor text. Den innefattar all känd information om hur våra rättsvårdande myndigheter hittills har handlagt ärendet och hur Advokatsamfundet har valt att agera. Den innefattar även mina egna synpunkter på den rättsliga handläggningen av ärendet. Istället för att lägga ut texten anonymt på nätet har jag valt att under eget namn skicka den privat till den nya justitiekanslern Mari Heidenborg. Min bedömning är att hon som justitieråd har möjlighet att dra i fler trådar än denna.
Kul att du fortfarande hyser förtroende för att rättsvårdande myndigheter kommer vilja utreda saken. Jag misstänker att det därifrån kommer fortsätta vara tyst som i graven.
Citera
2018-08-09, 22:45
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Kul att du fortfarande hyser förtroende för att rättsvårdande myndigheter kommer vilja utreda saken. Jag misstänker att det därifrån kommer fortsätta vara tyst som i graven.

Avvikande uppfattning. Det är väl just det att "medianox" INTE har förtroende för dagens rättsvårdande myndigheter som gör att han agerar som han gör? Smart som han är. Kommer med åren och erfarenheten.

Före 9:e september händer inget, men därefter brakar det loss. Sanna mina ord.

Och innan dess så kommer nog nån svensk journalist i listiga ordalag påskina att denna tråd är uppfunnen och stödd av Putins små hackare. Vi kommer att ser mer av den varan kommande veckor.

Dagens aktuella läge. 2018-09-09, nu bara 4 veckor kvar.
Citera
2018-08-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Avvikande uppfattning. Det är väl just det att "medianox" INTE har förtroende för dagens rättsvårdande myndigheter som gör att han agerar som han gör? Smart som han är. Kommer med åren och erfarenheten.

Före 9:e september händer inget, men därefter brakar det loss. Sanna mina ord.

Och innan dess så kommer nog nån svensk journalist i listiga ordalag påskina att denna tråd är uppfunnen och stödd av Putins små hackare. Vi kommer att ser mer av den varan kommande veckor.

Dagens aktuella läge. 2018-09-09, nu bara 4 veckor kvar.
Hittills har ingen från myndighetssverige visat intresse för att ärendet ska utredas. Att en pensionär skriver ett för allmänheten "hemligt" brev lär knappast ändra på den saken.
Citera
2018-08-09, 22:57
Medlem
Citat:
Hittills har ingen från myndighetssverige visat intresse för att ärendet ska utredas. Att en pensionär skriver ett för allmänheten "hemligt" brev lär knappast ändra på den saken.

Hemligt är det ju inte. Maila till JK och be att få en kopia. Kommer oftast inom ett par dagar.
Citera
2018-08-09, 23:01
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sounion
Ja, historien innehåller så här långt alltför många konstigheter vid sidan av de uppenbara överföringarna av svarta pengar till Akilov. Jag träffade, några gånger, en av de två kvinnorna som dödades på Drottninggatan. Hon var en fantastisk person som bara gjorde gott för samhället och andra. För hennes skull, och alla de andra som dödades eller skadades vid dådet, ska byken tvättas vad gäller familjen Nujens förehavanden.

Familjen Nujen ska inte försöka slå i oss att de inte vet exakt hur allt gått till avseende renoveringar och betalningar. Vi som anlitat hantverkare vet att det oftast rör sig om mycket pengar för utförda arbeten, och vi kan vara säkra på att de har koll på ALLT.

De har nu också haft gott om tid på sig att i detalj delge varandra läget om någon av delägarna inte hade bilden klar för sig. Özz Nujens arroganta attityd är därför högst motbjudande. Hade han haft rent mjöl i påsen hade han gjort allt för att rentvå sig och familjen, och styrkt det med fakta, och inte svammel. Istället attackeras vi som, enligt honom, har mage att ifrågasätta honom. Men nej, anfall är inte bästa försvar Özz Nujen. Det är istället mycket avslöjande, och jag uppskattar att det finns personer här som inte kommer att ge upp i första taget när det gäller att få fram sanningen.

Följande är väl off topic, men kan ändå kanske vara av intresse. Jag tycker det är märkligt, som jag tagit upp tidigare, att pappa Mamoste Nujen köper en villa av Nacka kommun, och sedan köper barnen fastigheter av Gotlands kommun. Har det funnits speciella fördelar med att handla av respektive kommun? Satt Debbie Nujen i kommunledningen i Nacka också vid tiden för köpet av fastigheten? Hade möjligen brodern Ulas uppdrag för Gotlands kommun när de fastigheterna köptes? Eller hade de kontakter som hjälpte dem till avslut. Jag hoppas att vi kan få lugnande besked om att allt gått rätt till vid alla köpen.

Som jag förstår det har man köpt fastigheterna på både Gotland och Nacka av respektive kommun. Det finns en röd tråd här. När man börjar nysta i finansieringen av Akilov på riktigt bör man ta fram alla handlingar kring hur fastigheterna i Nacka och Gotland införskaffats inkluderat budgivningsförfarandet och om någon av individerna kan tänkas haft dialog med Debbie, samt om fastigheterna sålts till ett marknadspris eller ej.

Låt oss heller inte heller glömma Özz "smitning" från skatt vid sin lägenhetsförsäljning innan Gotland och Akilov där SKV upptäckte att skatten i miljonklassen ej betalats, bötfällde honom när man upptäckte att han fortsatt låtsasbodde på den gamla adressen.

Vad väntar Ekobrott på ? Här finns ett helt smörgåsbord som halva landet vill att de skall ta tag i. Att nysta i detta skulle ge dem stora pluspoäng hos allmänheten.
Citera
2018-08-09, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valrosten
Hemligt är det ju inte. Maila till JK och be att få en kopia. Kommer oftast inom ett par dagar.
Vill minnas att "medianox" skrev att han skickat brevet privat till blivande JK så det lär bli svårt att få veta innehållet.
Citera
2018-08-09, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han omnämner det själv tidigare i tråden. Dessutom skrev han till Mari under eget namn. Rakryggat är bara förnamnet,
Kul att du sätter ditt hopp till en anonym skribent som påstår sig ha skrivit ett brev med hemligt innehåll. Vad mig anbelangar kan han lika väl avrapporterat till sina uppdragsgivare: "sådärja, nu har jag tutat i flashbackarna att jag personligen kommer se till att rättvisa skipas".
Citera
2018-08-10, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Akilov verkar ha det lite knepigt på Fenixbunkern i Kumla, enligt massmedia. Özz kanske är på väg dit för att bistå med lite argument mot denna "rasism". I så fall; ett utmärkt tillfälle att låsa in honom också. Gärna i samma cell som RA.
Min spontana tanke när jag hörde att nån hade spöat Akilov var att Akilov varnades så att han inte skulle berätta mer om sitt samröre med exempelvis Nujens.

Akilov beordrades att hålla käft om allt han vet om exempelvis Nujens.
Citera
2018-08-10, 00:50
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Min spontana tanke när jag hörde att nån hade spöat Akilov var att Akilov varnades så att han inte skulle berätta mer om sitt samröre med exempelvis Nujens.

Akilov beordrades att hålla käft om allt han vet om exempelvis Nujens.

Och du menar att sossar och andra människor inlåsta på anstalten ifråga sitter och försvarar Nujens? På Fenix på Kumla?
Citera
2018-08-10, 01:00
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Kul att du sätter ditt hopp till en anonym skribent som påstår sig ha skrivit ett brev med hemligt innehåll. Vad mig anbelangar kan han lika väl avrapporterat till sina uppdragsgivare: "sådärja, nu har jag tutat i flashbackarna att jag personligen kommer se till att rättvisa skipas".

Min bäste Externalist:

Anonyma är vi allihopa, även du. Flascbackarna är nog lite smartare än vad du tror. Framförallt i denna tråd.

Och du läser dåligt. Min fråga: vad har du gjort själv?

Mer än att döma ut andras idéer. Nu börjar du bromsa tråden. Är du en av #dom# ?

Svara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in