2018-08-09, 20:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
MV har nämnt att det var före 23, vilket isf blir svårt att få ihop Norge-chatten 23.09. Men det var en rätt tidig uppgift från MV (6/6) så kanske har mer info inkommit senare.

Fast hon kan ju teoretiskt flyttats dit natten efter, eller nästföljande natt, och det skett en bra bit efter midnatt?
Citera
2018-08-09, 20:07
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
FP=MP?

Jag tror inte alltid att FP är MP. Om så skulle vara fallet gissar jag att MP inte är funnen än eller att den inte betraktats som sådan av utredarna. LW kan t.ex. ha tagits av daga på annan ort/plats där hon sedan även förvarats innan utplacerandet på FP, tänker jag.

När polis sökte i närområdet behöver LW inte ännu legat vid planket. GM behövde tid att tänka, planera, sanera och slutföra det hen påbörjat, förmodar jag. Tyvärr verkar hen ha lyckats vinna den tiden.

FP är vald för att den (som jag ser det) pekar mot ett relativt stort antal möjliga GM. Dessutom nås platsen både från bostadsområdet och från motorvägen, efter vad jag förstått.

Dåså, efter denna yviga spekulation är det bara att vänta på att syn- hörsel- och skrikvittnet ska knacka på dörren...
Citera
2018-08-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
28 Feb 17

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/18d5fd31-4e11-433e-8d98-5cf18c9baf3b_l.jpg

LWs geocachgäng samlat.

Vet du vem den gråklädde mannen längst
till höger är, initialer eller maskat namn?
Citera
2018-08-09, 20:09
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Att även innehållet i den digitala konversationen skulle ha legat till grund för misstankar mot SD har jag missat. Kan du länka?

Frågan är inte ställd till mig men jag satt och plöjde igenom Moralensväktares inlägg på lunchen så jag har dem färskt i minnet och kanske kan bistå. Jag tolkar det nog också som att det var kontakten mellan SD och LW samma kväll som gjorde att man snabbt misstänkte SD, och människorov.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
UW var på plats på morgonen när första polispatrullen anländer till LW bostad och gör då en anmälan om att LW var försvunnen. När man sen går igenom digitala enheter så väljer man att rubricera det som människorov. Vilket ger polisen mera befogenheter att driva utredningen framåt.
Citat:
Så polisen uppgradera brottet till människorov dels av misstanken att hon inte hållet sig undan frivilligt och efter konversation som utredarna snart får kännedom om

Tänker dels att dessa↑inlägg syftar på kontaktens innehåll. (Polisen hade nog inte befarat människorov om deras chat handlade om vanligt vardagsprat om tårtrecept och soligt vårväder.)
Detta bekräftas sedan nedan ↓

Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det intressanta i den här nya informationen hade varit att veta vad som sades i den kontakten..Om det är orsaken till att ögonen så snabbt riktades mot SD. Kan det återigen ha varit någon form av hot som gjorde att de tog in honom på onsdagen
Citat:
Jag vet inte ordagrant vad som skrevs i konversationen. Men det var anledningen till att SD vart huvudmisstänkt.
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-08-09 kl. 20:18.
Citera
2018-08-09, 20:12
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det kan du läsa om i tidigare inlägg bak i tiden.
Jo tack har läst dom enfaldiga argumenten att Åsa Hiding i hemlighet lät SD slippa cellen
Citera
2018-08-09, 20:17
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast hon kan ju teoretiskt flyttats dit natten efter, eller nästföljande natt, och det skett en bra bit efter midnatt?

Förlåt, nu hängde jag inte med riktigt.. Tänker du att hon kan ha avlidit vid ett senare tillfälle, eller att att någon flyttat kroppen från mp efter midnatt?
Citera
2018-08-09, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ja, där var det: och givetvis skulle inte MV nämna ett exakt klockslag. Det är ju under sekretess. Även om MGM hålls som senaste kontakt så har vi inte tidpunkten.

Se MV:s inlägg nedan; skribenten skulle försöka få bekräftat
vilken tidpunkt SD hade sista kontakten med Lena. Eftersom
MV ej skrivit något mer om detta så bör det vara på grund av
sekretess, som du VigosRos skriver.

Citat:
Då jag får information muntligt och det har minst sagt varit många klockslag jag tagit del av så vill jag inte sätta en exakt tidpunkt nu. Men ska försöka få det bekräftat vilken tidpunkt SD hade sista kontakten med LW. Det jag vet är att SD inledande lämnade en felaktig tidpunkt. Vilket kan vara naturligt då man inte kommer ihåg på minuten vem man pratade med eller chattar med. I vart fall dokumenterar inte jag när jag chattar ifall det inte sammanfaller med en tidpunkt man kommer ihåg ex, när nyheterna börjar eller man kollar på tvn samtidigt.
Citera
2018-08-09, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
FP=MP?

Jag tror inte alltid att FP är MP. Om så skulle vara fallet gissar jag att MP inte är funnen än eller att den inte betraktats som sådan av utredarna. LW kan t.ex. ha tagits av daga på annan ort/plats där hon sedan även förvarats innan utplacerandet på FP, tänker jag.

När polis sökte i närområdet behöver LW inte ännu legat vid planket. GM behövde tid att tänka, planera, sanera och slutföra det hen påbörjat, förmodar jag. Tyvärr verkar hen ha lyckats vinna den tiden.

FP är vald för att den (som jag ser det) pekar mot ett relativt stort antal möjliga GM. Dessutom nås platsen både från bostadsområdet och från motorvägen, efter vad jag förstått.

Dåså, efter denna yviga spekulation är det bara att vänta på att syn- hörsel- och skrikvittnet ska knacka på dörren...

Tycker det är intressant att ta del av dina tankar och funderingar
om att FP inte är MP. Erinrar mig att du tidigare i tråden frågat
om vilken typ av släp UW har, om det är täckt släp, eller öppet
(med presenning) Fick du någonsin svar på det?

På grund av den frågan så tänker jag att du eventuellt misstänker
UW vara tänkbar GM eller kanske finns det andra du misstänker?
Om du har några tankar på vilken plats eller ort MP skulle kunna
vara, får du mycket gärna dela med dig av det - om du känner
för det, förstås.
(Nää, tror inte att du behöver vara rädd att någon typ av vittne
skall knacka på hos dig!)
Citera
2018-08-09, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Förlåt, nu hängde jag inte med riktigt.. Tänker du att hon kan ha avlidit vid ett senare tillfälle, eller att att någon flyttat kroppen från mp efter midnatt?

MV skrev i inlägget att det är osannolikt att hon flyttats till fp utifrån att den är hyfsat trafikerad strax före midnatt (en kväll när folk är uppe och svalkar sig när det varit väldigt varmt om dagarna?). Om hon dödats på ett ställe strax efter tidpunkten vid sista livstecken behöver hon ju inte flyttats inom en timme. Hon kan ju varit i något skjul eller liknande flera timmar, kanske ett dygn eller längre.
Citera
2018-08-09, 21:10
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ja, det frågar jag mig också. Det har i tråden spekulerats kring om ÅH i nuläget skulle bära omkring på ett antal värdefulla trumfkort (fyrtal i ess?) i rockärmen, eller liknande, tror jag. Dessa skulle, då de vid något senare tillfälle blottades, få SD att etiketteras med ”på sannolika skäl misstänkt” och även förmodligen/möjligtvis fälld för mordet på LW, som jag tolkat det?

Varför skulle ÅH fortsätta att låta SD strosa omkring i ”flexikoppel” om hon redan äger ett ”strypkoppel” och har bevis för att det senare är effektivast för att raskt få den (enligt henne, de övriga utredarna och NFC?) bevisat skyldige in i buren?

Du svarar på din egen fråga när det gäller "ess i ärmen". Det material som en åklagare lägger fram vid en häktning blir en misstänkt varse om när det presenteras för TR. Tidigt i en utredning kan det vara förödande ifall visst material kommer till den misstänktes kännedom.
Citera
2018-08-09, 21:28
Medlem
Honan6s avatar
Cloudedcrystalbeam har undrat om UW har kapell eller kåpa på sitt släp. Om så är fallet, har släpet kontrollerats? Stod släpet på Betesvägen vid tiden för LW:s försvinnande? Var släpet borta några dagar eller har UW det vanligen placerat på annan adress? Någon som vet?
Citera
2018-08-09, 21:40
Medlem
Citat:
FP=MP?

Jag tror inte alltid att FP är MP. Om så skulle vara fallet gissar jag att MP inte är funnen än eller att den inte betraktats som sådan av utredarna. LW kan t.ex. ha tagits av daga på annan ort/plats där hon sedan även förvarats innan utplacerandet på FP, tänker jag .

Har också funderat i de banorna. Användare Ulf-utredaren (om jag inte minns fel) påpekade ju också att undersökningen av fp avslutades ganska snabbt, vilket skulle kunna tyda på att teknikerna kommit fram till att kroppen lagts dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in