2018-08-09, 19:04
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Av vilken anledning skulle Åk tycka det är helt okey att inte lagföra SD?

Ja, det frågar jag mig också. Det har i tråden spekulerats kring om ÅH i nuläget skulle bära omkring på ett antal värdefulla trumfkort (fyrtal i ess?) i rockärmen, eller liknande, tror jag. Dessa skulle, då de vid något senare tillfälle blottades, få SD att etiketteras med ”på sannolika skäl misstänkt” och även förmodligen/möjligtvis fälld för mordet på LW, som jag tolkat det?

Varför skulle ÅH fortsätta att låta SD strosa omkring i ”flexikoppel” om hon redan äger ett ”strypkoppel” och har bevis för att det senare är effektivast för att raskt få den (enligt henne, de övriga utredarna och NFC?) bevisat skyldige in i buren?
Citera
2018-08-09, 19:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
Idag har SD och JG geocachat ihop. De verkar fortfarande hålla tätt ihop. Undrar hur snacket går mellan dem.

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=05c990ae-74e5-4378-ac1c-61fdbed8edee

JG verkar ju inte nämnvärt orolig
för att hans barn ska mobbas pga
att han väljer att hänga med en
misstänkt mördare.
Citera
2018-08-09, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Undrar varför han inte har fruktansvärt brått om hem här, kanske kan va pga LW arm/hand.
Glada i bilen

http://forumbilder.se/H7P4M/6fc01b01...9-23cb0b1f2363

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jaa du, det ser ju mysigt ut.

Undrar vad HD tyckte om sådana bilder?

Ja det kan man undra vad hans fru tyckte om de. SD förevigar bilden själv med att ta fotot.
Citera
2018-08-09, 19:08
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Knappast troligt men visst kan resonemanget ha gått så hos åklagare och utredare men då får man ju fråga sig varför hon försökte två gånger med att få till "sannolika skäl", om hon nu hoppades att MGM skulle vara lika dum i huvudet som Johanna Möller så verkar ju det hoppet ha grusats rejält, inget verkar hända i utredningen och det senaste som kom ifrån officiellt håll var ju "inga kommentarer".

Åklagaren ska ju inte gå upp i en förhandling om det inte finns fog eller säkra möjligheter för att få det som önskas så misslyckandet med att få till "sannolika skäl" skaver rejält.

Ditt scenario med avlyssning tror jag inte ger något av substans, det förutsätter ju att det är två om brottet och att de är dumma nog att prata öppet om vad de gjort typ Johanna Möller och Rajabi men två sådana idioter till vore fan för mycket.

Avlyssning kan ge viktigt material utan att det finns två GM. Det kan handla om att en misstänkt anförtror sig uppgifter rörande en påstådd gärningtill ens närmaste. Det kan också handla om uppgifter som lyfts fram i ljuset som strider mot det en misstänkt uppgett i förhör. Det finns exempelvis fall där en misstänkt genom samtal med andra lämnat tidsuppgifter och var den har rört sig någonstans geografiskt, som stridit mot det som utredningstekniskt material har påvisat.

När det gäller vad en åklagare gör och inte gör, och på vilka tänkta premisser, har jag redogjort för tidigare i tråden, så där kan du leta några veckor bak bland mina inlägg om du vill. Så slipper tråden utökas med en massa gammal info.
Citera
2018-08-09, 19:12
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det gällde väl tiden före dom lämnade in ansökan om skilsmässan 25 mars 2018?

Okej detta kan jag inte svara med säkerhet på. Minns inte vilket som menades.
Jag minns att det sades att de försöker igen "nu under våren". Jag antog då att det gällde hela våren fram till mordet.
Citera
2018-08-09, 19:17
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Okej detta kan jag inte svara med säkerhet på. Minns inte vilket som menades.
Jag minns att det sades att de försöker igen "nu under våren". Jag antog då att det gällde hela våren fram till mordet.

De verkar ju ha barnen varannan vecka enligt deras geocachkonton så det ser ju mer ut som de inte försöker reparera förhållandet
Citera
2018-08-09, 19:18
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
En passande väg inför den då stundande semesterperioden också. Jag tror inte åkl presenterade alla bevis.

Nej det gör dom vanligtvis inte tidigt in i en utredning.
Citera
2018-08-09, 19:19
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Av vilken anledning skulle Åk tycka det är helt okey att inte lagföra SD?

Det kan du läsa om i tidigare inlägg bak i tiden.
Citera
2018-08-09, 19:26
Medlem
Citat:
Uppgifterna om 23:09 har vad jag förstår ursprung i EGTs uppgifter och härleds till norgeresan gäller inte SD och kommer inte från MV.
Postat 2018-07-04, 22:00
Postat 2018-07-04, 22:58

Postat 2018-07-08, 11:41

Nedan MVs undran om EGTs uppgifter om att digital kontakt 23:09 i stort utesluter SD som GM. Det är enda gången MV nämner tiden 23:09
Postat 2018-07-08, 16:22

Hoppas det går att förstå har bråttom

Ja, där var det: och givetvis skulle inte MV nämna ett exakt klockslag. Det är ju under sekretess. Även om MGM hålls som senaste kontakt så har vi inte tidpunkten.
Citera
2018-08-09, 19:39
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Avlyssning kan ge viktigt material utan att det finns två GM. Det kan handla om att en misstänkt anförtror sig uppgifter rörande en påstådd gärningtill ens närmaste. Det kan också handla om uppgifter som lyfts fram i ljuset som strider mot det en misstänkt uppgett i förhör. Det finns exempelvis fall där en misstänkt genom samtal med andra lämnat tidsuppgifter och var den har rört sig någonstans geografiskt, som stridit mot det som utredningstekniskt material har påvisat.

När det gäller vad en åklagare gör och inte gör, och på vilka tänkta premisser, har jag redogjort för tidigare i tråden, så där kan du leta några veckor bak bland mina inlägg om du vill. Så slipper tråden utökas med en massa gammal info.

Absolut kan avlyssning ge viktigt material men i det här fallet så tvivlar jag på det, narkotikaaffärer och annan skumraskverksamhet, javisst där är avlyssning en huvudingrediens i arbetet för att få fatt de som sysslar med dylikt men här är det frågan om ett mord och jag tror inte att MGM är så värst pratsugen om det, inte ens till sina närmaste om jag ska vara ärlig.

Fan vet om det inte vore tjänstefel om nu åklagaren skulle ha bevisning som räcker för "sannolika skäl" och inte utnyttjar dem vid en förhandling, enligt mig så är det i alla fall oerhört dumt och i det längre perspektivet kan det ju eventuellt skada utredningen fatalt.

Jag tror fortfarande att åklagaren tog en rövare och hoppades att Tingsrätten skulle göra som brukligt och gå på åklagarens linje, så är ju det vanliga scenariot uppbyggt.
Citera
2018-08-09, 19:42
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ja, där var det: och givetvis skulle inte MV nämna ett exakt klockslag. Det är ju under sekretess. Även om MGM hålls som senaste kontakt så har vi inte tidpunkten.

MV har nämnt att det var före 23, vilket isf blir svårt att få ihop Norge-chatten 23.09. Men det var en rätt tidig uppgift från MV (6/6) så kanske har mer info inkommit senare.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag är helt inne på din linje, fyndplatsen och mordplatsen är densamma. Lw har på kvällen fått ett meddelande eller samtal strax före kl 23:00 av någon hon kände som fick henne att lämna lägenheten. Platsen bakom planket har antingen varit en tidigare mötesplats för diskreta träffar då den inte kan ha varit obekant för Lw. Hon har antingen gått dit för att möta någon eller slagit följe med någon dit som kom till hennes lägenhet för att möta upp. Att mordplatsen skulle vara någon annanstans är uteslutet ingen skulle ta den risken att förflytta ett lik strax före midnatt förbi flera hus och slutligen korsa en gång och cykelväg som är livligt trafikerad även nattetid. Man skulle riskera möta både en cyklist eller någon med hund. Sen skulle vittnet som hörde skriken på andra sidan motorvägen bekräfta att hon blev mördad kl 23:30. Man ska inte krångla till någonting mera än vad det behövs.
Citera
2018-08-09, 19:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
En passande väg inför den då stundande semesterperioden också. Jag tror inte åkl presenterade alla bevis.

Lika listigt som att skylla på domaren som att Åsa Hiding hamstrat bevis som hon inte ville delge rådmannen.

Nål i höstacks argument är är en bra benämning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in