Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-09, 17:41
  #1
Medlem
Memmajemmas avatar
Låg och såg på TV i mitt sovrum med altandörren öppen på glänt. Är inne i filmen när jag plötsligt hajar till! En liten mörk unge med svart krulligt hår står vid sängen och stirrar på mig med en klubba i munnen. Han kanske är sisådär 3-5 år.

Sen frågar han mig vad jag gör, svarar att jag ser på TV och ska han inte vara ute och leka med kompisarna? Nää det vill han inte men jag schasar iväg honom genom altandörren.

Borde inte föräldrar ha bättre koll och lära barn att inte gå in på andras tomter eller in hos främlingar? I dagen Sverige kan man ju inte lita på någon. Jag hade ju kunnat typ vara pedofil/mördare.

När jag var barn var mina föräldrar stränga med att inte springa på andras tomter eller störa främlingar.

Hur tänker ni på Flashback och speciellt ni som har barn?
Citera
2018-08-09, 17:43
  #2
Medlem
Lubrixs avatar
Jag tänker att du borde lära dig att ha låst dörren. Nästa gång har du en stor svart kille där som är redo för annat skoj.
Citera
2018-08-09, 17:44
  #3
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Vaddå "kille"? Snacka om fejkrubrik. Det var en liten POJKE!
Citera
2018-08-09, 17:45
  #4
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Jag tänker att du borde lära dig att ha låst dörren. Nästa gång har du en stor svart kille där som är redo för annat skoj.


Klart man ska kunna vädra och ha fönster/altandörr öppen på glänt utan att folk tar sin in. Lite hyfs får det vara!
Citera
2018-08-09, 17:46
  #5
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Vaddå "kille"? Snacka om fejkrubrik. Det var en liten POJKE!

Pojke, kille, grabb whatever. Ingen fejkrubrik, hade vart det om jag skrivit MAN eller HERRE istället
Citera
2018-08-09, 17:52
  #6
Medlem
Ta ett snack med föräldrarna. Jag har alltid balkongdörren öppen och skulle de komma någon till mig så hade det blivit smisk utav dess like.
Citera
2018-08-09, 17:55
  #7
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Klart man ska kunna vädra och ha fönster/altandörr öppen på glänt utan att folk tar sin in. Lite hyfs får det vara!

Hej!

Nej du kan inte ha dörren öppen på det viset.

Du hade tur denna gången.

Tänk på att det inte är tryggt längre även om du bor på landet.

Finns spärrar att köpa eller så sätter du dit en säkerhetskjedja så går det inte att ta sej in hos dej och du kan ändå vädra.
Citera
2018-08-09, 17:57
  #8
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Klart man ska kunna vädra och ha fönster/altandörr öppen på glänt utan att folk tar sin in. Lite hyfs får det vara!
Håller väl med om att man borde kunna det, men man måste också kunna förvänta sig att det kanske kommer in lite trevligt folk som inte vet så mycket bättre.

Köp annars ett vapen bara så löser du resten nästa gång
Citera
2018-08-09, 18:02
  #9
Medlem
Memmajemmas avatar
Ni som säger att man inte ska ha fönster eller altandörr öppen. Hur har ni klarat er mot värmen denna sommar?

Jag har endast öppen dagtid, aldrig nattetid då jag sover. Klart som fn jag ska kunna vädra utan att ouppfostrade ungar smiter in eller någon vuxen för den delen. Vart är liksom samhället på väg mot när man inte vågar något så basalt som vädra när det är varmt och kvavt?
Citera
2018-08-09, 18:16
  #10
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiceX
Ta ett snack med föräldrarna. Jag har alltid balkongdörren öppen och skulle de komma någon till mig så hade det blivit smisk utav dess like.

Jo, funderade faktiskt på att ta ett snack med föräldrarna. Kruxet är att det bor många mörka familjer i kvarteret så vet inte vems ungen är.
Citera
2018-08-09, 18:45
  #11
Medlem
Kan ju inte vara så svårt tids nog att se vem som har hand om ungen om han är 3-5 år
Citera
2018-08-09, 22:25
  #12
Medlem
Vadå mörk? Var det ett negerbarn?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback