Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-09, 17:19
Medlem
loqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Livet blir mer meningsfullt när man tar saker till en högre nivå. Det kommer vara betydligt mer hållbart att hålla en hög nivå, då vi blir mer internationellt konkurrenskraftiga.

Jag är rädd att det inte skulle fungera. Med en mindre befolkning kommer vi ha svårare att ha en exportindustri. Vi kommer då bli fattigare.

Det är inte befolkningsmängden som avgör hur rikt och välmående ett land är, se på Luxemborg, Schweiz, eller Indien. Men klart att om du vill öppnå världsdominerade ställning i stil med USA eller Kina så skulle vi behöva vara fler. Men oavsett om det är 5, 10 eller 100 miljoner som man vill ha så tror jag det viktigaste är att man försöker hålla det på någorlunda jämn nivå utan för snabba förändringar. Om man till exempel siktar på att vara runt 10 miljoner så är det ju lättare att planera för vissa långsiktiga behov såsom skola och bostäder.
Globalt sett är den stora befolkningsmängden det största problemet, samt den bästa individuella parametern men kan försöka ändra för att minska vår negativa påverkan på jorden och få ett hållbarare samhälle. Sju miljarder är ju sjukt mycket, en miljard hade räckt och blivit över. Minska all klimatpåverkan och resursanvändning till en sjundedel, som en första approximation.
Senast redigerad av loqu 2018-08-09 kl. 17:26.
Citera
2018-08-09, 17:25
Medlem
deadsets avatar
Man märker verkligen hur den löjliga antisemitiska retoriken eskalerar nu inför stundande val, och idioterna som företräder partiet tror de har något att vinna på det, när de i själva verket gräver sin egen grav.

*host*Dulny*host*

Ni som påstår att Sverigedemokraterna inte erkänner svenska folkets existens ljuger. Sluta sprida lögner och myter. SD erkänner visst svenska folkets existens, de vill bara inte göra politik av det på samma sätt som ni. Ni är hjärntvättade extremister allihop vilket framgår tydligt av denna tråd, och ni gräver er egen grav. Partiet kommer sluta med att ni är ute på gatan och slåss med AFA, precis som NMR.
Citera
2018-08-09, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
*Man märker verkligen hur den löjliga antisemitiska retoriken eskalerar nu inför stundande val, och idioterna som företräder partiet tror de har något att vinna på det, när de i själva verket gräver sin egen grav.

*host*Dulny*host*

Ni som påstår att Sverigedemokraterna inte erkänner svenska folkets existens ljuger. Sluta sprida lögner och myter. SD erkänner visst svenska folkets existens, de vill bara inte göra politik av det på samma sätt som ni. Ni är hjärntvättade extremister allihop vilket framgår tydligt av denna tråd, och ni gräver er egen grav. Partiet kommer sluta med att ni är ute på gatan och slåss med AFA, precis som NMR.

Jag vill argumentera att du felbedömer antalet "radikala" svenskar i Sverige. För 2 år sedan var jag hårdslipad kulturnationalist, nu är jag etnonationalist/etnopluralist och erkänner genetiska skillnader mellan folkgrupper och att det finns en internationell klick som har oproportionerligt mycket makt inom finans, kultur, akademin, media osv och att dessa ligger bakom de intellektuella rörelserna såsom "Feminism" och "Kulturmarxism" som just nu håller på att söndra de europeiska länderna.

På skolan jag studerar på, finns det flertalet som har samma åsikter som jag har.

Ge mig ett citat där Karlsson eller Åkesson säger att det sitter mer till svenskheten än enbart det kulturella. Om du inte klarar av att göra detta, borde du rimligtvis lämna denna tråd och sluta sprider lögner.
Senast redigerad av lurre55 2018-08-09 kl. 17:33.
Citera
2018-08-09, 17:30
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Ge mig ett citat där Karlsson eller Åkesson säger att det sitter mer till svenskheten än enbart det kulturella. Om du inte klarar av att göra detta, borde du rimligtvis lämna denna tråd och sluta sprider lögner.

Jag har redan bevisat detta upp mot tio gånger i tråden. Det vet du också.
Citera
2018-08-09, 17:34
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Citat:
Man märker verkligen hur den löjliga antisemitiska retoriken eskalerar nu inför stundande val, och idioterna som företräder partiet tror de har något att vinna på det, när de i själva verket gräver sin egen grav.

*host*Dulny*host*

Sen när är Dulny företrädare för AfS?
Citera
2018-08-09, 17:34
Medlem
Citat:

Visa då. Ett citat!
Citera
2018-08-09, 17:35
Medlem
Citat:

*host*Dulny*host*

Det är nog ingen i denna tråden som kan övertyga en Jimmie-boy fan..
För övrigt är väl Dulny inte en officiell talesperson för AfS utan tillhörde SD?
Citera
2018-08-09, 17:36
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Visa då. Ett citat!

Jag behöver inte visa något citat, även fast det säkert finns sådana. Det räcker med att påvisa det faktum att Sverigedemokraterna vill omstifta lagen om hets mot folkgrupp till att inkludera även svenskar. Etniska svenskar, alltså. Det räcker så.
Citera
2018-08-09, 17:36
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

*host*Dulny*host*

Är du så dåligt påläst att du klumpar ihop Dulny med AfS? Varför måste ni socialliberala SD-anhängare projicera er utsatthet för politisk mobbing på andra? Att någon kallade Söder för nazist då han poserade med en veteran är inte applicerbart i fallet Dulny och AfS. Dulny har även varit sverigedemokrat.
Citera
2018-08-09, 17:37
Medlem
Citat:

*host*Dulny*host*

Jepp. Du och Sillastrypar-rens har visat vägen. Impotent boomervrede och faghags är lösningen på Sveriges problem.
Citat:
Det enda du har visat är att Jimmie Åkesson använder ordet svenskar. Med vilket han dock inte menar etniska svenskar.
Citera
2018-08-09, 17:37
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBuff
Det är nog ingen i denna tråden som kan övertyga en Jimmie-boy fan..
För övrigt är väl Dulny inte en officiell talesperson för AfS utan tillhörde SD?

Tillhörde, ja. Nu är han bitter som fan, kallar Åkesson för "autistisk" och försöker framställa sig själv som någon slags ledare för den nya högern och allt vad det nu är.

Det är pinsamt att lyssna på honom.
Citera
2018-08-09, 17:38
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
deadset gör samma misstag som gammelmedia när gammelmedia skriver om SDs "hatsvans" på nätet o dyl.

Man är inte ansvarig för vilka personer som gillar ett parti när dessa personer inte ens är företrädare eller medlemmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in