2018-08-08, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Om någon missat det har Bremen förlängt med Augustinsson till 2022, hans gamla kontrakt va till 2021 så detta va mer ett sätt att behålla honom. Baumann gör ett riktigt bra jobb, så vi kan hoppas att man får en bättre start i år och för en gång skull inte behöver starta våren på nedflyttningsplats.....
Tror du Felix Beijmo få lira? Gebre Selassie har väll ändå varit hyfsad eller? Känns ju inte som att Felix är på den nivån än. Inte så bra koll på Bremen men har för mig att Selassie var rätt duktigt för några säsonger sedan
Citera
2018-08-08, 13:57
Medlem
cyberkalles avatar
Bayern har ännu inte spenderat en enda € i detta transferfönster och ligger sist av alla klubbar i ligan vad gäller att investera.
Dortmund toppar.
Citera
2018-08-08, 16:17
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Kiese Thelin till Leverkusen på lån. Rätt stort steg att ta tycker jag. Nu är det ju ett lån så om det skiter sig är det väl inte hela världen men hoppas det går bra för honom. Har ganska kass koll på Leverkusen får han lira något tro eller blir det bara bänken?
Han ska va glad om han får va med på bänken, ingen aning om vad de ska med honom till...

Citat:
Ursprungligen postat av Gooze234
Tror du Felix Beijmo få lira? Gebre Selassie har väll ändå varit hyfsad eller? Känns ju inte som att Felix är på den nivån än. Inte så bra koll på Bremen men har för mig att Selassie var rätt duktigt för några säsonger sedan
Finns ingen som backup åt TGS så någon match får han nog spela (ligger man under kan man mycket väl lyfta upp TGS och då borde det finnas plats för honom), men att han skulle ta en startplats utan att TGS är skadad eller avstängd är orealistiskt. Men på sikt kan han bli en startspelare om han har tålamod att kämpa i två säsonger...
Citera
2018-08-08, 17:36
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Har mycket svårt att tro att han skulle konkurrera ut Volland eller Alario. Lär nog bara blir bänken för Kiese Thelin.
Mjo känner spontant så jag med. Lurar Kießling kvar i B04? Tycker inte heller att Kiese-Thelin imponerat något sensationellt i Waasland heller. Tror att ett lag i zweite eller möjligen Nederländerna kommer ge honom mer. Fast ja kanske vore märkligt om han gick från Waasland till att bli utlånad till ett lag i zweite ett lag som är snäppet bättre hade han nog mått bra av.
Citera
2018-08-08, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gooze234
fattar inte varför de köpte honom? En del föreningar i bl verkar handla i panik för de ej kan värva som England. Om ett tag spelar killen i bröndby eller fck sedan tillbaks till sverige
Citera
2018-08-08, 18:56
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
fattar inte varför de köpte honom? En del föreningar i bl verkar handla i panik för de ej kan värva som England. Om ett tag spelar killen i bröndby eller fck sedan tillbaks till sverige
De ser väl potential och utvecklingsmöjligheter i honom. Kolla en spelare som Augustinsson som visade sig vara ett fynd. Vet ej hur ekonomin ser ut i Bremen men kan ju vara en anledning till varför man värvar billigt och sedan försöker utveckla för att tjäna cash på en senare försäljning
Citera
2018-08-08, 20:00
Bannlyst
Citat:
De ser väl potential och utvecklingsmöjligheter i honom. Kolla en spelare som Augustinsson som visade sig vara ett fynd. Vet ej hur ekonomin ser ut i Bremen men kan ju vara en anledning till varför man värvar billigt och sedan försöker utveckla för att tjäna cash på en senare försäljning

ja problemet i bl är att de saknar pengarna som finns i england spanien italien frankrike kina osv därför far de panik och tar bottenskrapet till överpris lex isak om man nu tar svenska förhallanden, visst en eller 2 platsar men bara emil och wendt i gladbach som lyckats. innan dessa var det väl bara dahlin och hjälten hellström som lyckats i bl. en svar liga för svenska spelare
Citera
2018-08-08, 20:02
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Mjo känner spontant så jag med. Lurar Kießling kvar i B04? Tycker inte heller att Kiese-Thelin imponerat något sensationellt i Waasland heller. Tror att ett lag i zweite eller möjligen Nederländerna kommer ge honom mer. Fast ja kanske vore märkligt om han gick från Waasland till att bli utlånad till ett lag i zweite ett lag som är snäppet bättre hade han nog mått bra av.
Han lurar kvar i klubben men inte som fotbollsspelare dock.
Citera
2018-08-08, 21:07
Medlem
fchansas avatar
Ännu en seger ikväll för Hansa i Dritte. Synd på debaclet mot Cottbus i första omgången annars hade det sett riktigt bra ut.
Citera
2018-08-08, 22:04
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Han lurar kvar i klubben men inte som fotbollsspelare dock.
Ah ser nu att han la av 2018.
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
ja problemet i bl är att de saknar pengarna som finns i england spanien italien frankrike kina osv därför far de panik och tar bottenskrapet till överpris lex isak om man nu tar svenska förhallanden, visst en eller 2 platsar men bara emil och wendt i gladbach som lyckats. innan dessa var det väl bara dahlin och hjälten hellström som lyckats i bl. en svar liga för svenska spelare

Tycker inte att nödvändigtvis att BL saknar degen, visst lag som Mainz och Augsburg kanske inte sitter på ett asfett kapital precis. Men Bayern är väl tredje rikaste klubben i världen och den som är mest välskött om jag inte missminner mig. Men mittenlagen/nedre halvan kollar på sämre ligor och försöker hitta fynd. Därför tycker jag att Tyskland är ett bra mittensteg och inte minst zweite. Isak skulle nog väntat ett par säsonger till innan han tackade för sig i Gnaget. Svenska spelare får det ju ofta svårt när de tar steget ut i Europa och utanför Skandinavien. Håller med om att BL är svår för svenska spelare men kanske är så enkelt att vi inte har bättre fotbollsspelare?
Citera
2018-08-09, 06:05
Medlem
cyberkalles avatar
Boateng-Berater Christian Nerlinger wird am Donnerstag mit PSG-Sportdirektor Antero Henrique verhandeln. Die Entscheidung um die Zukunft unseres Weltmeisters steht unmittelbar bevor.

Så Boateng lär lämna för PSG.
Citera
2018-08-09, 08:18
Bannlyst
Citat:
Ah ser nu att han la av 2018.

Tycker inte att nödvändigtvis att BL saknar degen, visst lag som Mainz och Augsburg kanske inte sitter på ett asfett kapital precis. Men Bayern är väl tredje rikaste klubben i världen och den som är mest välskött om jag inte missminner mig. Men mittenlagen/nedre halvan kollar på sämre ligor och försöker hitta fynd. Därför tycker jag att Tyskland är ett bra mittensteg och inte minst zweite. Isak skulle nog väntat ett par säsonger till innan han tackade för sig i Gnaget. Svenska spelare får det ju ofta svårt när de tar steget ut i Europa och utanför Skandinavien. Håller med om att BL är svår för svenska spelare men kanske är så enkelt att vi inte har bättre fotbollsspelare?
att utgå från Bayern när det gäller bl e som att säga att granska ligan e rikt pga psg. De tyska lagen har inte mycket att säga till om i värvningskaruselen. Fcb välskött? Ja höness hamnade ju i finkan pga fina affärer. Tv pengarna i pl kan inte jämföras med bl. Inte ens Leipzig eller hoffenheim verkar kunna värva spektakulärt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in