2018-08-04, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunsidan
Hamburg jättefavoriter inför 57000 stackare förlora första matchen med 3-0 med Albin Ekdal på bänken. Kollade båda lagens trupper och det var ingen rolig trupp Hamburg hade.
Albin satt på bänken p.g.a att han är påväg bort va? Jag har svårt att se en annan anledning. Om han inte var 100% i form borde han endå spelat 50-60 tycker man.
Citera
2018-08-04, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Albin satt på bänken p.g.a att han är påväg bort va? Jag har svårt att se en annan anledning. Om han inte var 100% i form borde han endå spelat 50-60 tycker man.
Äntligen kommer Isak den nya Zlatan dominera bl iår efter att han börjat gå på ett gym.
Citera
2018-08-05, 12:33
Medlem
cyberkalles avatar
Som väntat så lämnade Vidal, det i mina ögon som sticker ut var att det blev Barcelona.
Citera
2018-08-05, 12:36
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Hög tid för en ny tråd nu när den för en gångs skull intressanta Dritte Liga har sparkat igång! För att vi ska kunna fortsätta diskussionerna som redan påbörjats väljer jag att citera tre inlägg från den gamla tråden:

Ja Kebab-Kevins karriär blev kanske inte riktigt som han hade tänkt sig. Minns att jag 2013 skrev att han förmodligen är den mest talanglösa spelare någonsin som stått i en CL-final. Kevin är en spelare som lever 100 % på sin inställning och var som sagt en viktig del i Klopps dåvarande lagbygge. Men efter det har han inte riktigt hittat sin plats. Önskar honom lycka till i kultklubben Uerdingen.
Tack för trådstarten.

Jo Kevins inställning till fotbollen är grymt imponerande men det är dock allt.
Citera
2018-08-06, 08:18
Medlem
cyberkalles avatar
Manchester United har tagit kontakt med Bayern angående Boateng.
https://sportbild.bild.de/bundesliga/vereine/bayern-muenchen/jerome-boateng-fc-bayern-manchester-united-verhandlungen-56555416.sport.html

Vore fint om den affären gick igenom.
Citera
2018-08-06, 11:57
Bannlyst
Vfb spelade träningsmatch igår mot atletico Madrid. Publik 59.112 känns lite patetiskt o jämföra med friendsbesökare som alltid har 1000 ursäkter till det fåtaliga antalet besökare som dyker upp. Det e ju alltid fel på vädret fel på arenan fel matchdag osv. Dessutom drog väl arsenal man c bara 14.000 i jämförelse. Ja jag vet fel lag fel på allt

Tror vfb kan göra en hygglig säsong
Citera
2018-08-06, 14:59
Medlem
cyberkalles avatar
Nu när Viaplay tagit över BL-sändningarna så verkar det som att laola 1 slutat med att streama lite synd för dom hade ju även zweite med i tjänsten.

Dock så verkar det som att dom kommer att streama både EL och CL.

https://www.laola1.tv/en-int/channel/uefa-champions-league-football-video-free
https://www.laola1.tv/en-int/channel/uefa-europa-league-video-free
Citera
2018-08-07, 16:13
Medlem
Ewrus avatar
Om någon missat det har Bremen förlängt med Augustinsson till 2022, hans gamla kontrakt va till 2021 så detta va mer ett sätt att behålla honom. Baumann gör ett riktigt bra jobb, så vi kan hoppas att man får en bättre start i år och för en gång skull inte behöver starta våren på nedflyttningsplats.....
Citera
2018-08-08, 03:52
Medlem
regndroppens avatar
Kiese Thelin till Leverkusen på lån. Rätt stort steg att ta tycker jag. Nu är det ju ett lån så om det skiter sig är det väl inte hela världen men hoppas det går bra för honom. Har ganska kass koll på Leverkusen får han lira något tro eller blir det bara bänken?
Citera
2018-08-08, 05:46
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Kiese Thelin till Leverkusen på lån. Rätt stort steg att ta tycker jag. Nu är det ju ett lån så om det skiter sig är det väl inte hela världen men hoppas det går bra för honom. Har ganska kass koll på Leverkusen får han lira något tro eller blir det bara bänken?
Har mycket svårt att tro att han skulle konkurrera ut Volland eller Alario. Lär nog bara blir bänken för Kiese Thelin.
Citera
2018-08-08, 06:11
Medlem
cyberkalles avatar
Juan Bernat är nära en övergång till Real Betis.
En bra affär för bägge lagen om det sker, jag tycker att han verkar vara en jäkligt sympatisk kille som inte får spela mycket i Bayern.

Uniteds bud på Boateng var löjligt lågt (25 miljoner€) så det blir ingen flytt.

Nu återstår det att se om Real slår till och köper Thiago.
Thiago skadefri och på spelhumör är en tillgång för alla lag men tyvärr så är han skadad för ofta.
Citera
2018-08-08, 09:41
Medlem
cyberkalles avatar
Lewandowski blir kvar han har accepterat transferförbudet som Bayern lagt.
https://sportbild.bild.de/bundesliga/vereine/bayern-muenchen/robert-lewandowski-lewandowski-aussprache-wechsel-verbot-56575186.sport.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in