2018-08-08, 09:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Det är ju det jag har gjort - gett information som annars inte hade varit tillgängligt. Förstår du? Bra.

Det du har gjort är att komma med ett helt obelagt påstående att en okänd person hävdat att Cain skulle fått en okänd summa pengar av en okänd radiolog som ersättning för någon okänd handling.
Hur ska vi kunna diskutera någonting utifrån detta utöver i termerna: Jag tror på dig/jag tror inte på dig?

Därtill - när vi skriver att vi inte tror på dig eftersom du helt saknar stöd för påståendet och dessutom bevisligen hade helt fel när du skrev att det verkar som om Cain vann rättegången som lades ned innan den ens blev av - då blir du otrevlig..
Så hur menar du att du främjar en diskussion med dina substanslösa påståenden som du kallar "information"?
Citera
2018-08-08, 13:52
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det du har gjort är att komma med ett helt obelagt påstående att en okänd person hävdat att Cain skulle fått en okänd summa pengar av en okänd radiolog som ersättning för någon okänd handling.
Hur ska vi kunna diskutera någonting utifrån detta utöver i termerna: Jag tror på dig/jag tror inte på dig?

Därtill - när vi skriver att vi inte tror på dig eftersom du helt saknar stöd för påståendet och dessutom bevisligen hade helt fel när du skrev att det verkar som om Cain vann rättegången som lades ned innan den ens blev av - då blir du otrevlig..
Så hur menar du att du främjar en diskussion med dina substanslösa påståenden som du kallar "information"?

Är du säker på att påståendet verkligen är helt obelagt eller bara halvt obelagt? Därtill rabblar du ordet okänd som om du vore en präst. Om du inte är nöjd med den information som jag gett så är det ditt problem, jag skiter i vad du eller andra här tror. Take it or leave it.

Som jag har sagt skrev jag "verkar" men du verkar inte fatta det, något antagligen i din hjärna som stör ditt processande av detta. Cain fick en kompensation som sagt. Take it or leave it 2.

Vidare behöver jag inte diskutera om jag inte vill, särskilt inte med dig. Du tror att du alltid är trevlig va? Så är inte fallet kan jag tala om för dig.
Citera
2018-08-08, 14:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Är du säker på att påståendet verkligen är helt obelagt eller bara halvt obelagt? Därtill rabblar du ordet okänd som om du vore en präst. Om du inte är nöjd med den information som jag gett så är det ditt problem, jag skiter i vad du eller andra här tror. Take it or leave it.
Det är klart att jag är säker - du har inte belagt det på minsta vis utan tramsar bara vidare ändå. Absolut noll stöd för påståendet - du har ju inte ens kunnat visa vem det handlar om...

Citat:
Som jag har sagt skrev jag "verkar" men du verkar inte fatta det, något antagligen i din hjärna som stör ditt processande av detta. Cain fick en kompensation som sagt. Take it or leave it 2.
Det skrev jag också i inlägget du just citerade: [du] hade helt fel när du skrev att det verkar som om Cain vann rättegången

Citat:
Vidare behöver jag inte diskutera om jag inte vill, särskilt inte med dig. Du tror att du alltid är trevlig va? Så är inte fallet kan jag tala om för dig.
Klara tt du inte behöver, men om du ska påstå saker så får du nog finna dig i att jag - och säkert andra med mig - kommer be dig visa var du fått det du påstår ifrån..
Citera
2018-08-08, 14:21
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är klart att jag är säker - du har inte belagt det på minsta vis utan tramsar bara vidare ändå. Absolut noll stöd för påståendet - du har ju inte ens kunnat visa vem det handlar om...

Det skrev jag också i inlägget du just citerade: [du] hade helt fel när du skrev att det verkar som om Cain vann rättegången

Klara tt du inte behöver, men om du ska påstå saker så får du nog finna dig i att jag - och säkert andra med mig - kommer be dig visa var du fått det du påstår ifrån..

Är du trög eller? Vill man inte uppge sin källa så vill man inte. Det borde du och alla andra respektera.

Cain vann en kompensation (som ett resultat av hans arbete att uppnå rättvisa).

Du har fått svar hur många gånger som helst men du fattar/bryr dig inte. Du verkar ha för mycket tid att kasta bort, det enda du gör är att hänga på detta forum. Ditt diskuterande gällande Cainfallet kan man ifrågasätta om inte annat. Noterar dock att ditt favoritord verkar vara "trams".
Citera
2018-08-08, 14:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Är du trög eller? Vill man inte uppge sin källa så vill man inte. Det borde du och alla andra respektera.
Du uppger inte källa för vem det påstådda vittnet är.
Du uppger inte vem det är som påstås ha betalat ersättning till Cain.
Du uppger inte för vad denna ersättning skulle utbetalats.
Du uppger inte när detta skulle ha skett.
Du uppger inte hur mycket ersättning det gäller.

Du säger bara att en radiolog har kompenserat Cain. (se nedan)
Är det konstigt om vi frågar???

Citat:
Cain vann en kompensation (som ett resultat av hans arbete att uppnå rättvisa).
Vann? Var avgjordes detta? Vem bestämde att han vann - det blev ju ingen rättegång?

Citat:
Du har fått svar hur många gånger som helst men du fattar/bryr dig inte. Du verkar ha för mycket tid att kasta bort, det enda du gör är att hänga på detta forum. Ditt diskuterande gällande Cainfallet kan man ifrågasätta om inte annat. Noterar dock att ditt favoritord verkar vara "trams".
Jag har inte fått svar alls, det enda vi kommit fram till är at du hade fel när du skrev att det verkar som om Cain vann rättegången. Dina övriga påståenden har du inte gett minsta svar om.
Citera
2018-08-08, 14:32
Medlem
madtops avatar
Citat:
Cain fick en kompensation som sagt. Take it or leave it 2.
.

Eftersom det är helt obekräftat så blir det "leave it".

Men framför allt undrar jag vad den eventuella kompensationen har med trådens ämne att göra

Citat:
Enligt källor erhöll Cain kompensation beroende på en radiolog som inte hade licens längre.

Att en radiolog inte har en giltig licens är knappast ett bevis för att svenska forskare opererar in olagliga "hjärnimplantat".
Citera
2018-08-08, 19:24
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Eftersom det är helt obekräftat så blir det "leave it".

Hade inte förväntat mig något annat än "leave it" vad gäller din typ.

Citat:
Men framför allt undrar jag vad den eventuella kompensationen har med trådens ämne att göra

Om du inte förstår att det kan finnas en koppling mellan radiologer, ders arbetsuppgift, ogiltiga licenser, (nano)implantat, brott och kompensation så förstår du inte. Just leave it.

Citat:
Att en radiolog inte har en giltig licens är knappast ett bevis för att svenska forskare opererar in olagliga "hjärnimplantat".

Du har missförstått trådstarten. Citat från trådstarten: "I denna tråd diskuterar vi moderna hjärnexperiment och ofrivilliga hjärnimplantat".

Förresten så skrev du så här själv:

"Det är väl exakt det tråden handlar om. Ett gäng människor som hör röster, har ont i ryggen och som påstår att de är "torterade". Och som försöker förklara sina symptom med att de har inopererade "hjärnimplantat" och de är offer för en konspiration.

Och visst fan är Cain urtypen för detta. En rättshaverist och psykiskt sjuk människa som skulle må bra av läkarvård.

Men för att återvända till trådens ämne:
Nej det finns inte ett jävla skit som stödjer teorin att den svenska neuroforskningen opererar in "hjärnimplantat" utan tillstånd. Allt tyder faktiskt på det är förvirrade tankar från paranoida människor. Vi vet ju faktiskt att det inte ens finns några "hjärnimplantat" såsom de beskrivs i tråden. Konspirationsteorin är ju bevisligen inte genomförbar. "

Maken till skit har man sällan läst. Tror du på allvar att ditt inlägg är on-topic? Du har inte den minsta aning vad du snackar om eller kunskap om ämnet/världen. Därtill är denna slags inlägg en skymf mot alla de som är utsatta för övergrepp/brott av sådant slag som världen aldrig tidigare skådat. Vänta du bara till 5G och internet of humans kommer. Samtidigt är manipulationen otroligt subtil och svår att märka, särskilt för den som inte känner till den eller förnekar den.
Citera
2018-08-08, 21:18
Medlem
madtops avatar
Citat:
.
Du har inte den minsta aning vad du snackar om eller kunskap om ämnet/världen. Därtill är denna slags inlägg en skymf mot alla de som är utsatta för övergrepp/brott av sådant slag som världen aldrig tidigare skådat. Vänta du bara till 5G och internet of humans kommer. Samtidigt är manipulationen otroligt subtil och svår att märka, särskilt för den som inte känner till den eller förnekar den.

Jodå jag har ganska stor insyn i vad det handlar om, jag jobbar tex med 5G och följer dessutom vetenskaplig forskningen inom såväl "mikro nano chip" som "syntetiskt telepati".

Så jag vet, utan något som helst tvivel, att allt ditt snack om skalärvågor, syntetisk telepati, statlig tortyr, strålvapen och "hjärnimplantat" saknar all vetenskaplig grund. Dina påståenden är helt enkelt en paranoid människans vanföreställningar.

Vilket mer än väl bevisas av innehållet i den den här tråden. Mer än 400 inlägg som bara innehåller lösa påståenden och ovetenskaplig skit.

Jag förstår att du och andra mår dåligt. Men lösningen till detta är inte att skriva inlägg på FB om "skalarvågor" eller att beskylla svenska forskare för att de opererar in "hjärnimplantat".
Citera
2018-08-08, 23:25
Medlem
Det är knappast forskare som opererar in dom det kan göras hemma av psykiatri eller sjuksköterskor.
Citera
2018-08-08, 23:43
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Det är knappast forskare som opererar in dom det kan göras hemma av psykiatri eller sjuksköterskor.

Vad är "dom", hur fungerar de och varför i helvete skulle sjuksköterskor opererar in "dom"?

Strikt teknologiskt och vetenskapligt existerar inte det du antyder. Det inte finns några "hjärnimplantat" att operera in.

Citat:
Det är sant dom sätter in chip i härnbalken när du sover behövs ingen omfattande opperation.

Nja, det är med stor sannolikhet inte sant. Du är helt enkelt något du inbillar dig.

Citat:
Dom kan göra allt nu och styra hur du sover och vad du drömmer dom kan göra dig till en mördar maskin.

Nej det kan "dom" inte. De saknar både motiv och teknik för att "göra allt nu".

Citat:
I chipet finns det olika läggen som keen vision där du registrear alla registreringskyltar!

Nej det finns inte olika "läggen" i chipet. Det finns inte ens några "chip". Det du tror dig veta är helt enkelt inte sant, det är bara din egen hjärna som spelar spratt med dig.
Citera
2018-08-09, 18:31
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Jodå jag har ganska stor insyn i vad det handlar om, jag jobbar tex med 5G och följer dessutom vetenskaplig forskningen inom såväl "mikro nano chip" som "syntetiskt telepati".

Så jag vet, utan något som helst tvivel, att allt ditt snack om skalärvågor, syntetisk telepati, statlig tortyr, strålvapen och "hjärnimplantat" saknar all vetenskaplig grund. Dina påståenden är helt enkelt en paranoid människans vanföreställningar.

Vilket mer än väl bevisas av innehållet i den den här tråden. Mer än 400 inlägg som bara innehåller lösa påståenden och ovetenskaplig skit.

Jag förstår att du och andra mår dåligt. Men lösningen till detta är inte att skriva inlägg på FB om "skalarvågor" eller att beskylla svenska forskare för att de opererar in "hjärnimplantat".

Du vet inte ett skit. Tyvärr. Jobbar du med kundtjänst när du säger att du jobbar med 5G? Att du hävdar att du jobbar med t.ex. 5G säger absolut ingenting.

I Cains fall finns det exempelvis uttalanden/deklarationer från expertvittnen, provtagningar, RF scanning, operationsärr(fynd) etc. - allt detta förnekar du?!

Vidare verkar du tro att du vet mer om verkligheten än alla de tusentals världen över som är utsatta för mänskliga experiment mot deras vilja. Vet du vad militären i olika länder sysslar med för tillfället och har gjort sedan lång tid tillbaka? Vet du vad Försvarsmakten och FOI håller på med? Vet du vad Human Brain Project handlar om? Vet du vilka ofattbart stora summor pengar som plöjs ned i forskning/utveckling kring hjärnan, trådlös kommunikation och AI (detta inom oerhört många olika områden). Vet du vad wireless body area network är för något? Vet du vad MEMS är? Nanoteknologi? Följer du utvecklingen i Kina? Vet du att syntetisk telepati väntar runt hörnet - det vet nämligen alla som läser mer än serietidningar. Bara de mest trögtänkta har problem med detta. Den som håller det helt otänkbart/orimligt/verklighetsfrämmande att staten och privata (stor)företag använder vissa människor som guinea pigs borde tänka om, för deras eget bästa. Det är nämligen vad som händer sedan en lång tid tillbaka, världen över. Det är inte vilka som helst som kan vittna om detta utan personer som har insyn, som har jobbat inom t.ex. statliga institutioner, whistleblowers, ytterst högutbildade personer etc.

Trådlös teknik är sannolikt det största hotet mot mänskligt självständigt tänkande och mänsklig frihet någonsin. Människor måste börja inse detta innan det är för sent.
Citera
2018-08-09, 19:26
Medlem
"Jodå jag har ganska stor insyn i vad det handlar om, jag jobbar tex med 5G och följer dessutom vetenskaplig forskningen inom såväl "mikro nano chip" som "syntetiskt telepati"." (madtop)

Det var dagens kanske roligaste/naivaste kommentar =)

En kort sammanfattning av anteckningarna från Kreaprenörs årsmöte (2018):

Föreningen Kreaprenör hade årsmöte tidigare i våras/sommras. Mötet inleddes med en kort presentation av hur hjärnforskningen utvecklas med ny teknik med möjlighet till interaktion mellan människa och maskin och fjärrkontakt/kontroll av våra biologiska system. I kontrast till de praktiska möjligheter denna teknik innebär så har inte möjliga integritetsintrång och oetisk kontroll av människor som forskningen också medför kommit till allmänhetens kännedom.

Citat: "I Filosofiska rummet i radio och annorstädes talar man om robotisering, och att vi säkert kommer att kunna kontrollera vad som utförs av en robot och vad som är mänskligt. Roboten har ingen själ, men det har människan är en filosofisk tanke.

Men den andra sidan av saken är att nu handlar det inte om antingen eller utan att forskningen kommit så långt att man robotiserar själva människan med tankar och själ och lär sig att kontrollera och styra hela människan. Men det talar man inte om och det är det Kreaprenör® menar att man borde få igång en etisk debatt om innan tekniken i någons händer tagit över."
Senast redigerad av Piratpartiet 2018-08-09 kl. 20:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in