2018-08-08, 16:52
Medlem
develis avatar
Här har PM förvandlats till Kunstingeniør. Hur många epitet har han?
Citat:
"Kunstingeniør Peter Madsen, der tidligere har konstrueret en ubåd, og som nu er ved at bygge et hjemmelavet rumskib, svarer"
https://ing.dk/artikel/ugens-ekspertsporgsmal-hvorfor-roterer-rumraketten-99423
Hahahaha. PM berättar varför han har denna titel, den har han skapat själv. Han ter sig skitsur så fort högre examen kommer på tal.
Hans tacktal till DARK kan man sonika ignorera. Han tackar alla och höjer dem till skyarna om det så är ubåtsföreningen, VonB eller nån annan. Alla är fantastiska, hans team är oumbärliga. I det fördolda säger han nåt helt annat, "kirurgen"..
Citat:
Casper Lyhne...

Jeg er uddannet INGENTING. Jeg understreger dette ganske ofte og i alle sammenhænge hvor det er relevant.

Er det så sådan at hvis man er uddannet INGENTING så kan man INGENTING og ved INTET ?

Jeg har lavet større og mindre projekter siden jeg var 8 - 9 år og min tur gennem uddannelses systemet blev fra min side designet til at opnå den fornødne knowhow til at understøtte projektarbejderne, ikke for at opnå en certificering i forhold til arbejdsmarkedet. Af den grund er jeg formelt set et NUL.

Fra gym og frem havde jeg dog min gang på maskiningeniørstudiet, som dengang havde et halvt års metalfaglig forskole og et halv års praktik. Efter nogle år det studie skiftede jeg over til Maskinmester uddannelsen, som indledes med halvandet års metalfagskole / praktik. Jeg var i et år hos en opfinder i Rødovre og lærte at dreje og bygge specielmaskiner. Aften og weekend gik i samme værksted med bygning af vædskeraketter og en enkelt Stirling motor.

Efter nogen tid med ellære og hydraulik, skibsmotorlære og skibs ditten datten på Maskinmesterskolen kom jeg minsanten i lære som kleinsmed og tog svejse certikat.

Så byggede jeg tre ret velfungerede ubåde. Nu bygger jeg så raketmotorer som indtil videre synes meget pålidelige.

Jeg skylder i den sammenhæng stor tak til DARK, Dansk Amatør Raket Klub, som i fem år lagde ryg og testbænk til mine forsøg mens de forsøgte at lære mig noget om ingeniørmæssig metodik ved udviklingsarbejde. Måske min aller bedste læreplads.

Men jeg kan formelt set INGENTING og ved INTET om noget som helst.

Jeg har konstateret at min passions drevne livsstil deles af mange inden for den lidt alternative kunstverden - f.eks. N55, se www.n55.dk

Det til forskel for den profit drevne model som de fleste mennesker kører og som b.la. bygger på uddannelses certifikater.

For at undgå at give denne lange forklaring har jeg tilladt mig at opfinde ordet "kunstingeniør" som dækker over en person som bruger ingeniørvidenskaben og matematikken til glæde og inspiration for andre uden hensyn til profit eller patent mæssige forhold.

Peter Madsen
Citera
2018-08-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Här har PM förvandlats till Kunstingeniør. Hur många epitet har han?

Hahahaha. PM berättar varför han har denna titel, den har han skapat själv. Han ter sig skitsur så fort högre examen kommer på tal.
Hans tacktal till DARK kan man sonika ignorera. Han tackar alla och höjer dem till skyarna om det så är ubåtsföreningen, VonB eller nån annan. Alla är fantastiska, hans team är oumbärliga. I det fördolda säger han nåt helt annat, "kirurgen"..

Jag blir helt matt - konstingeniör "til glæde og inspiration for andre uden hensyn til profit eller patent mæssige forhold" säger han som, i princip under hela sitt liv, deklarerat krigsförklaring mot de som inte var för/med honom. Hur stod Falkenberg, Nørregaard och Lorck ut med fanskapet under alla år? Reagerade också på att Falkenberg har kvar fotot av Nautilus på sin Facebookprofil, men men vi är väl alla olika. Själv hade jag inte velat ha denna hemska mordplats på min FB, usch!
Citera
2018-08-08, 18:36
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Nu skrev just topdog von Bill att det var fullmåne 7 augusti.
Få fenomen är så mytomspunna som just fullmånen så det är allt lite creepy.
Enligt vissa så går rovdjur oftare till attack under fullmånen. Kanske rovdjuret Madsen ökade sin intensitet i sökandet efter lämpligt offer f.r.o.m fullmånen 7 augusti? Fan vet, d.v.s Madsen själv.

Enligt myten ska ju fullmånen väcka varulvar till liv och också göra vissa galna - "mångalna".
Vissa tycks sova sämre när det blir fullmåne, men det kan nog också bero på ljuset kanske?
Eller så är det att vattnet i våra kroppar påverkas på samma sätt som haven när månens gravitationskraft drar?

Mångalen, månsjuka – är ord som tyder på människans långtida uppfattning om månens negativa inverkan på såväl kroppen som psyket. Det engelska ”lunatic” är ett av många ord som refererar till månen som utlösare av galenskap. Har också läst om att brottslig aktivitet, olycksfall och självmord tycks öka när det är fullmåne. Är som en olyckans dag alltså. OM man nu ska tro på sådant.

Det här är sådant som nog hör till sägner och myter, men jag tänker ändå liiite på det i samband med PM. Kanske var det fullmåne det datum han sänkte Freja, att han valde ett datum när han visste att det skulle bli vackert sken från fullmånen så hans älskade "barn" Freja skulle få det ljust och fint ( och lite magiskt energi? ). Kan inte rå för det med allt som kan kopplas till ondska, monster, helvetet och djävulen - som i vissa fall fullmånen - då kopplar jag det per automatik till Madsen, d.v.s inte mycket känns långsökt då

Månen var kanske inte 100 procent, men den var det man rent praktisk vil kalla en fullmåne. Jag har tidigare skrivit att det KAN vara av praktiska orsaker han valde en fullmånenatt, lite bettre ljus och så.
Jo, månen påverkar oss menniskor, den styr bland annat kvinnors , eh syklus. Den drar så hårt i jorden att den lyfter havet och skapar det vi kallar tidevann , vet inte svenska ordet.
Den påverkar också fisk, djur och växter, om den gör menniskor galna vet jag inte, men just där behövde nog inte Madsen månen.
Var så Madsen satanist? Asså satanism går ju ut på att renodla egoism, hjonen gör så gott dom kan att leka psykopater, häller inte här behöver Madsen hjälp. He is already there.
Ingenting är långsökt när det gäller Madsen, sanningen är antagligen mycket värre enn vi tror.
Citera
2018-08-08, 18:40
Medlem
Grandiosos avatar
Madsen söker nu folk att få brevväxla med. Nån hågad?

Citat:
Knap et år efter drabet på Kim Wall, er Peter Madsen begyndt at kede sig og leder efter nogle, der vil skrive breve til ham

Den livstidsdømte Peter Madsen er tilsyneladende begyndt at kede sig i fængslet.
På Facebook har han gennem sin proxy efterspurgt pennevenner, som han kan skrive med, mens han sidder i fængsel.

En profil, som efter alt at dømme er Peter Madsens egen, har lavet et opslag tirsdag aften. Først på dansk og derefter også på engelsk.

- Skriv gerne til mig, starter Peter Madsen og skriver sin adresse i Storstrøm Fængsel.
- HUSK afsenderadresse! Jeg kan ikke skrive emails eller slå adresser op. Jeg svarer alle, der skriver, står der i opslaget.

Til sidst står der, at teksten er skrevet af Peter Madsen, men slået op af en proxy ved navn Zagadka.

https://www.seoghoer.dk/nyheder/pete...-fra-faengslet
Citera
2018-08-08, 18:49
Medlem
Grandiosos avatar
Så hedras Kim Wall i löpspår världen runt

Citat:
Löparskor knyts över hela världen för att hedra journalisten som aldrig återvände från sin reportageresa. Vid startlinjer från New York till Peking ställer sig – på årsdagen för ubåtsfärden i Öresund – folk som vill bidra till att journalistik i Kim Walls anda lever vidare.

http://www.corren.se/nyheter/sa-hedras-kim-wall-i-lopspar-varlden-runt-om5404905.aspx
Citera
2018-08-08, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Facebooksidan: https://www.facebook.com/peter.madsen.5602
Citera
2018-08-08, 18:59
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59

"På Facebook har han gennem sin proxy efterspurgt pennevenner, som han kan skrive med, mens han sidder i fængsel."

"mens han sidder i faengsel"

Det låter ju nästan som att han tror att han bara ska sitta inne ett kortare tag.
"Mens han sidder"...

Tror aldrig man vågar släppa ut den mannen. Alldeles åt helsicke för farlig för det.
Senast redigerad av Grandioso 2018-08-08 kl. 19:24.
Citera
2018-08-08, 19:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Hahahaha, ursäkta. Pennevenner?!
Ja, det skulle väl vara jag isf. ..

Vad i helvete tror du att du är din förbannade pissråtta!
Du ska glömmas bort fullständigt när rättegången är över och ruttna bort i en cell.
Detta är de enda ord du ska få från din äkta och ärliga penneovän Topdog.

Ps. VonB och CS hade en superlyckad uppskjutning och jag har hört på ryktesvägar att ubåtsföreningen har kommit en bra bit på väg med den nya ubåden på 100 ton. Den ska döpas till Lili & Dyreborg.
Citera
2018-08-08, 19:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Så jävla pinsamt att skylta på den sidan som vän. Huh..
Såg en kommentar:
#typenmanvilleelskeatgivesinhjemadresse 🖕🏼
Citera
2018-08-08, 19:24
Medlem
Citat:
Hahahaha, ursäkta. Pennevenner?!
Ja, det skulle väl vara jag isf. ..

Vad i helvete tror du att du är din förbannade pissråtta!
Du ska glömmas bort fullständigt när rättegången är över och ruttna bort i en cell.
Detta är de enda ord du ska få från din äkta och ärliga penneovän Topdog.

Ps. VonB och CS hade en superlyckad uppskjutning och jag har hört på ryktesvägar att ubåtsföreningen har kommit en bra bit på väg med den nya ubåden på 100 ton. Den ska döpas till Lili & Dyreborg.

Penntrollet önskar pennevenner. Här ser man hur urförbannad han är den 5/5 2016:

Citera
2018-08-08, 19:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Penntrollet önskar pennevenner. Här ser man hur urförbannad han är den 5/5 2016:

Han har tydligen lämnat lösen till nån som varit på besök. Sammanfaller det med jag nyss skrivit om?
Hur en viss person undrade över hur man går tillväga för att göra ett besök?
22 juli:
Citat:
Vilket trams. Det står att den där Madsens proxy Zagadka betyder enigma/gåtfull.
Kollade och det är polska och står för Riddle, puzzle, enigma.

"The address is that of a prison and he musst be able to receive regular Mail. Perhaps he asked a visitor to post this for ihm. I will try it"
Peter Madsen: Exactly."

Lagom till årsdagen händer detta - Fy fan för den som springer hans ärenden.
Senast redigerad av develi 2018-08-08 kl. 19:36.
Citera
2018-08-08, 19:41
Medlem
Citat:
Han har tydligen lämnat lösen till nån som varit på besök. Sammanfaller det med jag nyss skrivit om?
Hur en viss person undrade över hur man går tillväga för att göra ett besök?
Vilket trams. Det står att den där Madsens proxy Zagadka betyder enigma/gåtfull.
Kollade och det är polska och står för Riddle, puzzle, enigma.

"The address is that of a prison and he musst be able to receive regular Mail. Perhaps he asked a visitor to post this for ihm. I will try it"
Peter Madsen: Exactly."

Lagom till årsdagen händer detta - Fy fan för den som springer hans ärenden.

Ja för jävligt Är det möjligt att någon kunnat hacka sig in på hans nertagna konto, går det ens? Eller är det någon nyttig idiot som gjort detta? Å som du säger precis till årsdagen FY FAAAN så jävla ruttet, jag spyr på sånt här!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in