2018-08-08, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ja, det förstod jag.Men jag undrar om du mer specifikt kan redogöra för varför. Någon slags punktlista? Jag skyller alltid på rättstavningsprogram när jag stavar fel
Försöker här och nu kombinera vardagssysslor inkl jobb med Flashback. Ber därför att få vara lite bekväm.
Till rasande rosen gav jag tipset om att läsa vad Wiki skriver om rättspsykiatrisk vård. Vet inte om så skedde, men jag saxar här ett par meningar:

<Den största diagnosgruppen utgörs av psykossjukdomar men andra vanliga diagnoser är autismspektrumtillstånd och personlighetssyndrom. Patienterna har ofta ett stort vårdbehov.>

Ser inte att SD kvalar in ens i den här grova översikten.

Källa: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/R%C3%A4ttspsykiatrisk_v%C3%A5rd
Citera
2018-08-08, 17:00
Medlem
Kan ni inte bara hålla igen lite med ert interna sjabbel, eller ta det på PM. Det är jobbigt för oss seriösa att läsa upprepningar gång på gång. Skriv när ni har något nytt istället för att upprepa gammal skåpmat. Förr i tiden fanns det något som hette ”Deckarnöten” i Kamratposten eller om det var i någon annan ungdomstidning. Många av er hade passat bra där. Och sedan detta uthängande av barn till vänner, ni borde skämmas!
Citera
2018-08-08, 17:02
Medlem
Citat:
Tyvärr har både mitt och ditt inlägg raderats, så jag kan tyvärr inte länka början på vår diskussion. Men du skrev som om "drevet" mot SD var victim blaiming, vilket jag reagerade på eftersom det inte är victim blaiming då SD inte är ett brottsoffer.
Antagligen är tanken med era raderade inlägg att ni ska sluta diskutera saken.
Citera
2018-08-08, 17:10
Medlem
[quote=Netherworld|64879656]Intressant! På vilka grunder tänker du att SD ej skulle kunna dömmas till vård istället för fängelse?

Knappt man vågar skriva vad man TROR här. Men jag tänker och tolkar hans inlägg som att han är väldigt känslomässigt avskärmad FRÅN JUST DETTA VI AVHANDLAR HÄR. Mordet på LW.
Jag tänker att hans beteende får mig att tro att han måste vara oskyldig eller skvatt galen.
Men det är mina fördommar och mina referensramar. Ber om ursäkt om jag trampar på några ömma tår.
Citera
2018-08-08, 17:12
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nu tänker du ju helt bakvänt. Det måste väl rimligen vara den som påstår en sak om en person (att den t.ex. är en mördare eller är psykiskt sjuk) som har att förklara vad han grundar sin uppfattning på.

Jag frågar hen för att hen kanske har kunskap om vilka kriterier som SD ej skulle kunna uppfylla. Hen verkar ha viss kunskap om ämnet.
Citera
2018-08-08, 17:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Läs igen vad jag skrev i #20930 till en person som gömmer sig bakom nicket 'Grafiker', tack!

Om du efter att ha läst vad jag där skriver, ändå har nåt du vill diskutera med mig, så är du varmt välkommen åter.

Grafikers inlägg är intressant eftersom
det tyder på ändrade planer.

Först var det kanske meningen att barnen
skulle följa med HD till Ullared
men sedan fick de istället följa med sin
mordmisstänkte far på roadtripp och
ställa upp som fotomodeller till hans foton
för geocachloggen.

Hur HD tänker förstår jag inte alls.
Bryr hon sig inte om sina barn överhuvudtaget?

Första semesterveckan var hon och geocachade
i Norrland, barnen var med den mordmisstänkte fadern.

Andra semesterveckan var hon ute och geocachade
med sin mordmisstänkte make.
Var barnen var då vet jag inte.

Tredje semesterveckan är hon åter barnledig och
är ute och geocachar medan barnen är tillsammans
med den mordmisstänkte fadern.

Jag skulle tro att deras barn behöver allt stöd de
kan få inför skolstarten och vad som väntar dem då.

Men HD verkar skita i dem.

Jag hoppas att soc tar barnen ifrån dem.
Citera
2018-08-08, 17:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag frågar hen för att hen kanske har kunskap om vilka kriterier som SD ej skulle kunna uppfylla. Hen verkar ha viss kunskap om ämnet.
Du bör utgå ifrån att han är oskyldig och psykiskt fullt normal. Sedan får du väl försöka bygga upp ditt "case" mot honom därifrån.
Citera
2018-08-08, 17:47
Medlem
Reimers avatar
Dagens summering av fallet från polis och utredare är alltså "inga kommentarer" det kan man ju tolka på många olika sätt men min tolkning är att de har för närvarande kört fast och döljer det med att just säga "inga kommentarer" på en direkt fråga om hur det går i fallet.

Spaningsmord är färskvara och snart har det gått tre månader sedan LW påträffades mördad, inte bra för lösa mordet.

Vi får se om det händer något i en snar framtid, prognosen är inte så ljus för det men hoppet är det sista man ska överge så det är bara att hoppas att de kommer vidare.
Citera
2018-08-08, 17:47
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Varför skulle Linus åka till Örebro
för att mörda någon?

"Linus Carlén

Ålder: 27.

Född och uppvuxen: I Mariestad.

Bor: På Liljeholmen i Stockholm.

Familj: Mamma, pappa, lillebror och mormor.

Utbildning: Civilekonom.

Jobbar med: Varumärkeschef på No carbs company ab.

Tävlar: Professionell kroppsbyggare. "

https://mariestadstidningen.se/mariestad/2017/06/02/linus-carlen-mer-an-bara-armar

Tack för tillrättavisningen. Jag skrev utan att kolla fakta. Om Linus ej är en kompis till Noa, vilket jag förutsatte eftersom han nämnts flera gånger så tar jag tillbaka mina ord gällande honom. Men inte gällande Noa.
Citera
2018-08-08, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Tack för tillrättavisningen. Jag skrev utan att kolla fakta. Om Linus ej är en kompis till Noa, vilket jag förutsatte eftersom han nämnts flera gånger så tar jag tillbaka mina ord gällande honom. Men inte gällande Noa.
Och då är Linus en förebild för hans kroppsbyggande.. Och anabola kan vara en hjälp att nå snabbare och biffigare resultat..
Citera
2018-08-08, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo, det var alltså menat som en sk retorisk fråga (du får goggla). Alla håller nog med om att faktaunderlaget är magert i detta fall: en stenhög i Kalahari framstår som Edens Lustgård i jämförelse.

Men att då i detta läge välja att föra fram påståenden som om det vore bekräftad fakta gör ju inte saken bättre.
Som jag ser det.

Menar alltså att vi i tråden inte vet något om rådande alibistatus avs någon i kretsen runt BO. Ja förutom då de med insyn i utredningen förstås.

Att SD inte har något alibi är självklart via skäligen misstänkt.

Att närståendes alibi kontrollerats är självklart i en mordutredning och endast två hus har avspärrats, LWs och SDs.

MV, som jag bedömer ha hög tillförlitlighet, har också bekräftat det.
Citera
2018-08-08, 18:38
Medlem
Darkwinds avatar
Det andra mordet i Örebro på en man utomhus har en gripen misstänkt. Häktad. Inget namn på bo än, men namn på mgm. En Gambian som bor ihop med två till Gambianer (flyktingbarn) 900 meter från Lenas bostad. De är om jag minns rätt 25-35 år. Finns tråd.
Just say`n....Undrar om familjen Wesström känner dessa pojkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in