2018-08-08, 12:38
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Men judarna är ju redan skyddade under lagstiftningen - så varför driver du och SD aktivt opinion mot antisemitism? Varför prioriterar ni det konsekvent högre än det som drabbar den stora väljarbasen "svennar"?

Jag personligen driver aktivt opinion mot svennehat. Jag är förbannat less på invandrare som kommer hit och tror att de kan bete sig hur som helst mot våra barn och kalla dem fula saker. Jag har många gånger hört sverigedemokrater uttrycka samma frustration (Richard Jomshof, bland många andra), och det är av just denna anledning de vill ändra i lagstiftningen om hets mot folkgrupp så att den ska inkludera även svenskar.

Det är inte judar som ger sig på våra barn heller, för övrigt.
Citera
2018-08-08, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag personligen driver aktivt opinion mot svennehat. Jag är förbannat less på invandrare som kommer hit och tror att de kan bete sig hur som helst mot våra barn och kalla dem fula saker. Jag har många gånger hört sverigedemokrater uttrycka samma frustration (Richard Jomshof, bland många andra), och det är av just denna anledning de vill ändra i lagstiftningen om hets mot folkgrupp så att den ska inkludera även svenskar.

Det är inte judar som ger sig på våra barn heller, för övrigt.

Du ser det inte som problematiskt att SD:s partiledare på en direkt fråga svarade att "inte många nu levande" är att betrakta som etniska svenskar? Att man aldrig tar upp fall med hat mot svenskar i sin opinionsbildning?

Grejen här är ju faktiskt inte att AfS har "judar på loftet" - utan att SD har en helt annan nivå på försvarsviljan och engagemanget för att värja mot antisemitism och stå upp för det som du själv upplever som otäck nationalism i Israel, än man visar för svensk etniskt trygghet och full folkrätt till Sverige.

Det är alltså helt legitimt att kritisera SD-ledningen för dubbla måttstockar och bristande lojalitet. Felet är ju inte att judar bevakar sitt egenintresse, utan att svenskar inte gör det.
Senast redigerad av oyto 2018-08-08 kl. 12:54.
Citera
2018-08-08, 13:03
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Jag tror inte att alla AfS-sympatisörer är extremister, men jargongen finns redan där (light-varianten än så länge) och kommer sannolikt att eskalera med tiden, så mig har ni skrämt bort.

Du verkar rädd för ord på FB och från AfS oberoende tankesmedjor. Jag är mer rädd för verkligheten.
Citera
2018-08-08, 13:07
Medlem
Run3s avatar
Min valsedel kom med posten igår. I ett vitt, anonymt kuvert, för de som undrar.
Citera
2018-08-08, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Jag kastar heller bort min röst än röstar på SD eller sjuklövern. För att ett parti ska få min röst måste de ha 9 av 10 möjliga rätt. Det är heller inte speciellt viktigt att rösta i en demokratur eftersom makten har lämnat riksdagen. Inte ens partiledarna har någon makt längre. Se dem stå som cirkuslejon och dompteras av Prajd. Åkesson får inte ens åka hiss tillsammans med de andra partiledarna.

Det har du rätt i. Sverige är en mediadiktatur. Men det är fortfarande rent tekniskt att makten finns i riksdagen, problemet är att vi har så fega jävla politiker och ledamöter som viker sig inför Bonnier och medias önskan varje gång, därför är det så otroligt viktigt för AfS att komma in. Eftersom dem hade aldrig vikit sig för Bonnier tvärtom dem hade accelererat ett mediakrig emot Bonnier och massmedia i Sverige. Och avslöjat dem för vilka demoner dem är.
Citera
2018-08-08, 13:09
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Det har du rätt i. Sverige är en mediadiktatur. Men det är fortfarande rent tekniskt att makten finns i riksdagen, problemet är att vi har så fega jävla politiker och ledamöter som viker sig inför Bonnier och medias önskan varje gång varje gång, därför är det så otroligt viktigt för AfS att komma in. Eftersom dem hade aldrig vikit sig för Bonnier tvärtom dem hade accelererat ett mediakrig emot Bonnier och massmedia i Sverige. Och avslöjat dem för vilka demoner dem är.
Var försiktig med orden! Någon mediadiktatur är Sverige verkligen inte! Sedan är ju stora delar av gammelmedia någonslags grå, klonade allianskreatur som låter som om skivan hakat upp sig, men det finns ju avvikande röster också.
Citera
2018-08-08, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Var försiktig med orden! Någon mediadiktatur är Sverige verkligen inte! Sedan är ju stora delar av gammelmedia någonslags grå, klonade allianskreatur som låter som om skivan hakat upp sig, men det finns ju avvikande röster också.

Hur menar du? Jag har massa kompisar som arbetar som poliser och enligt deras chefer så vågar man inte t.ex göra vissa ingripanden just pga att man inte vill att media skall starta en hatstorm.
Bara nyligen så kunde Bonnier hetsa till att tvinga regeringen att samtala med Google för att införa censur på nätet.

Inse att det är den som kontrollerar informationen som kontrollerar hur folket tänker.
Det var media som propagerade för massinvandring och demoniserade alla som var emot det, hängde ut folk vilket resulterade i att hundratusentals svenskar var livrädda över att yttra sig angående rådande invandring pga rädsla att själv bli uthängd, avskedas från jobbet, utstå hat och hot från hjärntvättade yttrandefrihetshatande vänsterpack. Sverige har inte yttrandefrihet, och mycket av det är just pga medias enorma åsiktsförtryck och som sagt demonisering utav meningsmotståndare.
Vi behöver ett parti i riksdagen som tar fighten emot Bonnier. Tyvärr gör SD inte det, de verkar snarare vilja bli kompisar med dem. Vidrigt.
Senast redigerad av lurre55 2018-08-08 kl. 13:33.
Citera
2018-08-08, 13:23
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Vanligt folk som i Staffanstorp, där svenska mammor var förtvivlade över de etniska motsättnigarna deras svenska barn hotas av?

Ett problem som du och SD skiter i, eftersom det skulle bli jobbigt att prata om etniska svenskar. Jimmie vet ju inte vad det betyder. Konstigt nog råder inte samma mystifikation kring vilka som råkar ut för antisemitism.

Att ensidigt påtala en sorts rasism ÄR rasism - och kanske inte så slugt när den stora väljargruppen i Sverige fortfarande är den vars döttrar kallas "svennehoror".

Det är det som gör mig lite tveksam till ditt "antirasistiska" engagemang, det verkar hycklande och förljuget.

Det är ju precis så här det är. Övriga poster av oyto efter denna vore också värd av citera.

SD har helt kastat tanken "svenskarna är ett folk och Sverige är deas land" överbord. Man gjorde det inte för att huvuddelen väljare vid tillfället inte sympatiserade med tanken som sådan. Man gjorde det för att de styrande desillusionisterna såg det som ett väljarmaximerande drag. Och nu kommer poängen: när man väl gjort så, finns ingen återvändo. Det går inte att uppfinna tankegodset på nytt och ta det åter till sitt hjärta. All trovärdighet är borta. Rekryteringen av, företrädesvis unga, intellektuella nationalister som stödjer tanken på ett svenskt folk och ett svenskt Sverige, har upphört.

SD håller helt enkelt på att bli ett "medborgarskapsparti". Det betyder att förr eller senare så måste SD ta en debatt med de nationalister som tar sin utgångspunkt i det svenska folket. Inget bullshit om judar, folkhem, feminism, marxism, ..., utan bara just detta enkla: svenskarna är ett folk och Sverige är deras land. Tiden är nu mogen, så att säga.
Citera
2018-08-08, 14:00
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Du verkar rädd för ord på FB och från AfS oberoende tankesmedjor. Jag är mer rädd för verkligheten.

Vilket verklighet?
Citera
2018-08-08, 14:01
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Det är ju precis så här det är. Övriga poster av oyto efter denna vore också värd av citera.

SD har helt kastat tanken "svenskarna är ett folk och Sverige är deas land" överbord. Man gjorde det inte för att huvuddelen väljare vid tillfället inte sympatiserade med tanken som sådan. Man gjorde det för att de styrande desillusionisterna såg det som ett väljarmaximerande drag. Och nu kommer poängen: när man väl gjort så, finns ingen återvändo. Det går inte att uppfinna tankegodset på nytt och ta det åter till sitt hjärta. All trovärdighet är borta. Rekryteringen av, företrädesvis unga, intellektuella nationalister som stödjer tanken på ett svenskt folk och ett svenskt Sverige, har upphört.

SD håller helt enkelt på att bli ett "medborgarskapsparti". Det betyder att förr eller senare så måste SD ta en debatt med de nationalister som tar sin utgångspunkt i det svenska folket. Inget bullshit om judar, folkhem, feminism, marxism, ..., utan bara just detta enkla: svenskarna är ett folk och Sverige är deras land. Tiden är nu mogen, så att säga.

Då tar vi det igen, för FJÄRDE gången.

Sverigedemokraterna vill ändra i lagstiftningen om hets mot folkgrupp så att även folkgruppen svenskar inkluderas. Detta betyder att Åkesson erkänner det svenska folkets existens.
Citera
2018-08-08, 14:02
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Vilket verklighet?

Att Sverige sakta sjunker av tyngden från massinvandringen. Det bekymrar mig mer än ord.
Citera
2018-08-08, 14:03
Medlem
deadsets avatar
Ska vi det en femte gång också? En sjätte, sjunde och åttonde gång också?

Många här inne verkar ha svårt att processa fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in