Citat:
Ursprungligen postat av
FruLibertas
Fast underskatta inte den stora PK bubblan i Stockholm (där jag befinner mig). Många här lever i en lattevärld där elcyklar och vädret är diskussionsämnet.
Min gissning är att SD får 24.9 % men skulle de få under 23% blir jag besviken.
Dessa Stockholmare...!? Ser de inte vad som händer i landet? Ser de inte hur landet styrs? Är de nöjda med Löfven och Alliansen? Hur länge tänker de blunda egentligen?
Men detta är ett storstadsfenomen som vi ser i alla länder. Parisarna är fullblods-PK. Berlinarna röstar i långt mindre utsträckning på AfD. I Budapest har Viktor Orbán ett lägre stöd än i övriga landet. På något sätt verkar storstadsborna alltid sova lite djupare, vara lite mer frånvarande.
Jag tror på en fördubbling - minst. Även i Stockholm, Göteborg och Malmö borde ju SD i rimlighetens namn ha ökat ordentligt sedan 2014? De är väl inte helt avtrubbade? 25,8% (fördubbling) absolut minimum i valet. Fast som du skriver, PK-bubblan är uppenbarligen ännu stark i storstäderna, så vem vet?
Någon som har koll på när nästa OU kan vara på ingång? Tycker det börjar trögt i augusti med mätningarna. Är det fortfarande semestern som spökar?