2018-08-07, 19:51
  #1117
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinbergbatrashaka
Ojdå. Det har jag missat. Låter ju rätt hårt. Ungefär var i tråden hittar jag det?

Inlägg 1129.
Citera
2018-08-07, 19:54
  #1118
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinbergbatrashaka
Ojdå. Det har jag missat. Låter ju rätt hårt. Ungefär var i tråden hittar jag det?

Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Inlägg 1129.

Snarare spoilern i 1125.
Citera
2018-08-07, 21:39
  #1119
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinbergbatrashaka
Kanske det. Men för mig räcker det med att kolla lite på hennes fejjan-profil för att tappa allt som liknar intresse för henne. Snacka om att se nerdekad ut. Hon försöker ju inte ens fixa till det för bilder på sig som hon delar på fejjan.Men det är ju jag det. Tror inte att ett avvisande räcker för att han ska sätta kniven i henne. Möjligen i kombination med något annat. Får för mig att han har blivit utnyttjad av BO. Pundare är specialister på att ta läget i akt och utnyttja folk.

Tror inte han är så kräsen så ful som han är!
Hon var ju milsvid snyggare än han åtminstone, och hon var ingen äcklig mördare heller!
Citera
2018-08-07, 22:07
  #1120
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Av hänsyn till tjejen som inte har ett dugg med detta mord att göra återger jag ett sammanhang ur domen samt vissa citat. Önskar nån läsa i sin helhet så medföljer källhänvisning via målnr. samt datum för domslut.

TACK!
De var ju ingen vidare trevlig läsning. Usch vad obehagligt att få sånna brev.

"Hon hotas att jagas och bli våldtagen tills hon slutar andas om hon visar brev för polisen."

Stod det vilken film han ska ha tagit repliker ifrån? Känns som en dålig ursäkt bara 🙄
Citera
2018-08-07, 22:45
  #1121
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
TACK!
De var ju ingen vidare trevlig läsning. Usch vad obehagligt att få sånna brev.

"Hon hotas att jagas och bli våldtagen tills hon slutar andas om hon visar brev för polisen."

Stod det vilken film han ska ha tagit repliker ifrån? Känns som en dålig ursäkt bara 🙄
Nej, tyvärr - endast det jag citerade om innehåll.
Det här är vad som sammanfattas från hans utsagor (jag måste skriva av, det går inte att citera):
"Hon sa inte ens hej till honom. Då blev han sur och fick en idé att skriva brev till xx för att få henne att sluta frysa ut honom.
Han fick idén till innehållet i breven på en hemsida. Breven utgörs av repliker och handling ur en film."


Samt som jag skrev, en kort beskrivning om dess innehåll:
" Det har varit frågan om mycket allvarliga, uppskrämmande och otäcka händelser om lemlästning och våld samt hot om våldtäkt till döds."

Det framkommer ingenting att hon gjort nåt mer än ignorerat honom efter första kärlekskranka brevet som han då anonymt stoppat i fel skåp "hon slutade tala med honom" är hans beskrivning, att hon inte sa hej .
Drygt ett år efter första brevet kommer då de tre hotbreven plötsligt verkar det som.

Jag har tidigare funderat kring om han inspirerats via nån musiktext via hans val av musikgenre. Han verkar iaf vara lättpåverkad av sådant iom vad som framkommer nu. Ska bli intressant att ta del av innehåll på hans hårddisk..

Edit.
Det hon återger:
" I första brevet stod det att hon skulle bli jagad och våldtagen tills hon slutade andas om hon visade brevet för polisen."
__________________
Senast redigerad av develi 2018-08-07 kl. 22:56.
Citera
2018-08-08, 00:35
  #1122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, tyvärr - endast det jag citerade om innehåll.
Det här är vad som sammanfattas från hans utsagor (jag måste skriva av, det går inte att citera):
"Hon sa inte ens hej till honom. Då blev han sur och fick en idé att skriva brev till xx för att få henne att sluta frysa ut honom.
Han fick idén till innehållet i breven på en hemsida. Breven utgörs av repliker och handling ur en film."


Samt som jag skrev, en kort beskrivning om dess innehåll:
" Det har varit frågan om mycket allvarliga, uppskrämmande och otäcka händelser om lemlästning och våld samt hot om våldtäkt till döds."

Det framkommer ingenting att hon gjort nåt mer än ignorerat honom efter första kärlekskranka brevet som han då anonymt stoppat i fel skåp "hon slutade tala med honom" är hans beskrivning, att hon inte sa hej .
Drygt ett år efter första brevet kommer då de tre hotbreven plötsligt verkar det som.

Jag har tidigare funderat kring om han inspirerats via nån musiktext via hans val av musikgenre. Han verkar iaf vara lättpåverkad av sådant iom vad som framkommer nu. Ska bli intressant att ta del av innehåll på hans hårddisk..

Edit.
Det hon återger:
" I första brevet stod det att hon skulle bli jagad och våldtagen tills hon slutade andas om hon visa ägde brevet för polisen."

Om han redan 2008 ägnade sig åt och lät sig inspireras av denna typ av våldsfilm undrar jag om han fortsatt med det "fritidsintresset"?

Hans hårddisk torde, som du säger, avslöja den saken.
Citera
2018-08-08, 01:03
  #1123
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om han redan 2008 ägnade sig åt och lät sig inspireras av denna typ av våldsfilm undrar jag om han fortsatt med det "fritidsintresset"?

Hans hårddisk torde, som du säger, avslöja den saken.
Våldtäkter tills det blir mord samt lemlästning. Man kan ju undra vilka filmer han kollat på, men det kan ju lika gärna vara nån thriller. Jag kom att tänka på Se7en.

Där finns "våldtäkt till döds" iom att han tvingas ha en strap-on i form av en kniv så att kvinnan dör och det är ett avkapat huvud i sista scenen dvs lemlästning.

Fast jagas finns väl inte inte med. Det kanske är ett eget stalkingtillägg..

Hans filmer är annars action och superhjältar på fb.

Han sägs ha noll konsekvenstänk men det är jäkligt sjuk nivå på breven och likaså att han överreagerar nåt så extremt. Han i stort sett exploderar ju.

Verkar inte vara så att han överöser henne med kärleksbedyrelser. Smyger han runt och trånar och inser sen tvärt att nu ska det hämnas?
Han är ju väldigt sen i reaktionerna - tar ett år innan det brakar loss. Hade han fortfarande hopp om att hon skulle ändra sig och bli förtjust i honom månntro?
__________________
Senast redigerad av develi 2018-08-08 kl. 01:08.
Citera
2018-08-08, 10:18
  #1124
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Våldtäkter tills det blir mord samt lemlästning. Man kan ju undra vilka filmer han kollat på, men det kan ju lika gärna vara nån thriller. Jag kom att tänka på Se7en.

Där finns "våldtäkt till döds" iom att han tvingas ha en strap-on i form av en kniv så att kvinnan dör och det är ett avkapat huvud i sista scenen dvs lemlästning.

Fast jagas finns väl inte inte med. Det kanske är ett eget stalkingtillägg..

Hans filmer är annars action och superhjältar på fb.

Han sägs ha noll konsekvenstänk men det är jäkligt sjuk nivå på breven och likaså att han överreagerar nåt så extremt. Han i stort sett exploderar ju.

Verkar inte vara så att han överöser henne med kärleksbedyrelser. Smyger han runt och trånar och inser sen tvärt att nu ska det hämnas?
Han är ju väldigt sen i reaktionerna - tar ett år innan det brakar loss. Hade han fortfarande hopp om att hon skulle ändra sig och bli förtjust i honom månntro?

Ja men precis, samma jag tänkte på.
Hade väl förväntat mig mera "kärlekstrams" från hans håll innan han började hota.
Men de behövdes inte mer än ett brev och att tjejen tog avstånd för att han skulle bli hotfull och obehaglig.
Undra hur hans tankebanor gick mellan första brevet och det andra.
__________________
Senast redigerad av Stupido86 2018-08-08 kl. 10:23.
Citera
2018-08-08, 10:29
  #1125
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Våldtäkter tills det blir mord samt lemlästning. Man kan ju undra vilka filmer han kollat på, men det kan ju lika gärna vara nån thriller. Jag kom att tänka på Se7en.

Där finns "våldtäkt till döds" iom att han tvingas ha en strap-on i form av en kniv så att kvinnan dör och det är ett avkapat huvud i sista scenen dvs lemlästning.

Fast jagas finns väl inte inte med. Det kanske är ett eget stalkingtillägg..

Hans filmer är annars action och superhjältar på fb.

Han sägs ha noll konsekvenstänk men det är jäkligt sjuk nivå på breven och likaså att han överreagerar nåt så extremt. Han i stort sett exploderar ju.

Verkar inte vara så att han överöser henne med kärleksbedyrelser. Smyger han runt och trånar och inser sen tvärt att nu ska det hämnas?
Han är ju väldigt sen i reaktionerna - tar ett år innan det brakar loss. Hade han fortfarande hopp om att hon skulle ändra sig och bli förtjust i honom månntro?

Han verkar ju sakna förmåga (eller intresse av) att utveckla riktiga relationer till andra. Han har något sorts pågående drama med henne där hon själv knappt vet om att hon är inblandad. Lever helt i drömmarnas värld.
Jag undrar om det ändå inte finns något autistiskt över honom, att han liksom ”protesterar” när han tycker att hon beter sig fel. Han hade verkligen inget att säga till om i hennes liv där och då, så det är ju en extremt verklighetsfrånvänd uppfattning att hon skulle ha ”fryst ut” honom genom att sluta hälsa på honom.

MEN jag vill påminna om vilken attityd mångai den här tråden hade angående att ”inte hälsa” och ”inte kosta på sig lite vänlighet” i förhållande till en sådan här individ. Lätt att döma. Lätt att säga ”han är inte farlig” när hunden kommer fram och vill hälsa. Människor måste alltid få låta sin magkänsla få avgöra.
Citera
2018-08-08, 10:53
  #1126
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Ja men precis, samma jag tänkte på.
Hade väl förväntat mig mera "kärlekstrams" från hans håll innan han började hota.
Men de behövdes inte mer än ett brev och att tjejen tog avstånd för att han skulle bli hotfull och obehaglig.
Undra hur hans tankebanor gick mellan första brevet och det andra.
Ja, och eftersom det inte iaf framkommer massiva kontaktförsök (förutom att han väl troligen försökt prata och hejat) så undrar jag kring mellantiden som ändå är lång, vad han sysslade med då.
Han lär ha varit helt fixerad eftersom det smäller till så grovt.
Citera
2018-08-08, 11:01
  #1127
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, och eftersom det inte iaf framkommer massiva kontaktförsök (förutom att han väl troligen försökt prata och hejat) så undrar jag kring mellantiden som ändå är lång, vad han sysslade med då.
Han lär ha varit helt fixerad eftersom det smäller till så grovt.

Han kan ju ha trott att hon varit singel och oskuld, och plötsligen fått reda på att det funnits en snubbe med i bilden. Klassisk hjärtekrossare. Normalt sett kan det bli ett hugg i hjärtat, men för en sån som honom kan det bli ett hugg med kniven.
Citera
2018-08-08, 11:06
  #1128
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Han verkar ju sakna förmåga (eller intresse av) att utveckla riktiga relationer till andra. Han har något sorts pågående drama med henne där hon själv knappt vet om att hon är inblandad. Lever helt i drömmarnas värld.
Jag undrar om det ändå inte finns något autistiskt över honom, att han liksom ”protesterar” när han tycker att hon beter sig fel. Han hade verkligen inget att säga till om i hennes liv där och då, så det är ju en extremt verklighetsfrånvänd uppfattning att hon skulle ha ”fryst ut” honom genom att sluta hälsa på honom.

MEN jag vill påminna om vilken attityd mångai den här tråden hade angående att ”inte hälsa” och ”inte kosta på sig lite vänlighet” i förhållande till en sådan här individ. Lätt att döma. Lätt att säga ”han är inte farlig” när hunden kommer fram och vill hälsa. Människor måste alltid få låta sin magkänsla få avgöra.
Exakt så angående fetat.
Ja, jag får också in autistiska drag via det som framkommit eftersom han har noll koll på tolkningsfronten och reagerar sen så kraftigt på i stort sett ingenting.
Har hon en obehagskänsla inför uppvaktningen, vi vet heller inte hur påträngande första brevet var, så gör hon helt rätt. Får hon en risk-för-stalkingkänsla, att han inte kan uppmuntras det minsta, så är det exakt vad som rekommenderas i sådana fall. Ingen kontakt, inga försök att tala tillrätta utan snarare avståndstagande.
Det obehagliga är att reaktionen inte bara är vrede - det är mixat med sexuellt våld.
__________________
Senast redigerad av develi 2018-08-08 kl. 11:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in