Citat:
Ursprungligen postat av
Rosenrasande1
Oavsett hans skuld är han så smaklös att jag blir helt matt. Hur kan en människa vara så pass smaklös? Är han skyldig och det blir fällande dom så tror jag han kommer dömmas till vård.För detta beteende tycker jag inte är friskt oavsett vad han gjort sig skyldig till.
Är han oskyldig så är det ändå ett v ä l d i g t udda och märkligt beteende när en av hans (iallafall en gång i tiden) goda vän bragts om livet och han själv står som skäligen misstänkt för dådet. Han borde vara väldigt mån om att fallet skall få en lösning snarast. Jag undrar om hans beteende skulle kunna förklaras med att han är i chock och förträngt allt som hänt och därför lever på precis som vanligt (och även "ironiserar" kring blod, död och dyl. Chock över att blivit lämnad, en nära väns död, oskyldigt anklagad..? Jag kan verkligen inte förstå hur han klarar av att smila upp sig i kameran sådär och dessutom dra in barnen i rampljuset..
Nu är ju inte smaklöshet något som är straffbart, vilket jag ibland beklagar när jag t ex ser hur en del "renoverar" sina hus. Så SD får lov att vara hur smaklös (i dina ögon) som helst utan att man kan straffa honom för det.
Fast vid närmare eftertanke är ju just precis det du gör, när du här anklagar honom för att hans smaklöshet gör dig matt. Fast det kanske är din avsikt att här, i andras ögon, generellt misskreditera SD?
Du skriver att om SD döms, du då tror att han kommer att "
dömmas" till vård. För både smaklöshet och för mord?
Vad
du tycker vara friskt kommer inte en ev framtida domstol som ev fäller SD för brott, att ta minsta hänsyn till. Nån RPV kommer det öht inte att bli tal om, men jag vet inte om detta mitt besked gör dig mer eller mindre glad.