2018-08-08, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Var inte svar på frågan.. har du sett att flickorna LIDER av det?

Lider dom inte så behöver du inte oroa dig.
Citera
2018-08-08, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Oavsett hans skuld är han så smaklös att jag blir helt matt. Hur kan en människa vara så pass smaklös? Är han skyldig och det blir fällande dom så tror jag han kommer dömmas till vård.För detta beteende tycker jag inte är friskt oavsett vad han gjort sig skyldig till.
Är han oskyldig så är det ändå ett v ä l d i g t udda och märkligt beteende när en av hans (iallafall en gång i tiden) goda vän bragts om livet och han själv står som skäligen misstänkt för dådet. Han borde vara väldigt mån om att fallet skall få en lösning snarast. Jag undrar om hans beteende skulle kunna förklaras med att han är i chock och förträngt allt som hänt och därför lever på precis som vanligt (och även "ironiserar" kring blod, död och dyl. Chock över att blivit lämnad, en nära väns död, oskyldigt anklagad..? Jag kan verkligen inte förstå hur han klarar av att smila upp sig i kameran sådär och dessutom dra in barnen i rampljuset..

Nu är ju inte smaklöshet något som är straffbart, vilket jag ibland beklagar när jag t ex ser hur en del "renoverar" sina hus. Så SD får lov att vara hur smaklös (i dina ögon) som helst utan att man kan straffa honom för det.
Fast vid närmare eftertanke är ju just precis det du gör, när du här anklagar honom för att hans smaklöshet gör dig matt. Fast det kanske är din avsikt att här, i andras ögon, generellt misskreditera SD?

Du skriver att om SD döms, du då tror att han kommer att "dömmas" till vård. För både smaklöshet och för mord?
Vad du tycker vara friskt kommer inte en ev framtida domstol som ev fäller SD för brott, att ta minsta hänsyn till. Nån RPV kommer det öht inte att bli tal om, men jag vet inte om detta mitt besked gör dig mer eller mindre glad.
Citera
2018-08-08, 10:27
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det har diskuterats i tråden varför begravning ännu inte skett. I en rätt intressant intervju med en rutinerad kriminaltekniker beskriver denne hur en brottsplatsundersökning går till. Bl. a. säger han:

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/darfor-drojer-svaren-experten-om-teknikernas-arbete-med-hjarstamordet-handlar-inte-bara-om-att-hitta -saker (betalvägg)

Men står det något nytt om det här fallet?
Citera
2018-08-08, 10:29
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Men står det något nytt om det här fallet?
Nix, generell artikel om hur de jobbar.
Citera
2018-08-08, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nu kan det ju vara ett rent sammanträffande, men det verkar faktiskt ha skett ett mord i Sundsvall samma dag. Kan man se var kaninhoppartävlingen hölls, och om det var i närheten av den senaste fyndplatsen:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gPeJW9/man-hittad-dod--misstankt-mord

Klipper från flashbacksidan (FB) Sundsvall: Man hittad död i skogsområde i Svartvik (2018-08-05) :

https://www.st.nu/artikel/vasternorr...rott-har-skett

"I söndags hittades en man död i Svartvik och polisen inledde en förundersökning om mord alternativt dråp och har sedan dess arbetat intensivt med utredningen.*
Nu har polisen kunnat konstatera att inget brott har begåtts och mordutredningen avslutas."
Citera
2018-08-08, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nu är ju inte smaklöshet något som är straffbart, vilket jag ibland beklagar när jag t ex ser hur en del "renoverar" sina hus. Så SD får lov att vara hur smaklös (i dina ögon) som helst utan att man kan straffa honom för det.
Fast vid närmare eftertanke är ju just precis det du gör, när du här anklagar honom för att hans smaklöshet gör dig matt. Fast det kanske är din avsikt att här, i andras ögon, generellt misskreditera SD?

Du skriver att om SD döms, du då tror att han kommer att "dömmas" till vård. För både smaklöshet och för mord?
Vad du tycker vara friskt kommer inte en ev framtida domstol som ev fäller SD för brott, att ta minsta hänsyn till. Nån RPV kommer det öht inte att bli tal om, men jag vet inte om detta mitt besked gör dig mer eller mindre glad.

Ingen misskrediterar SD utan vi undrar helt enkelt hur det står till när han skriver på det sättet som uppfattas som väldigt trivialiserande samt hänger ut barnen när han är mycket medveten om att folk tittar i hans loggar. Det är naturligt att folk reagerar på det.
Citera
2018-08-08, 11:02
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Mycket muskler på kort tid.
https://www.instagram.com/p/BmLXm2Bh-64/?hl=sv&taken-by=noawesstrom

Linus Carlen.
https://www.google.se/search?q=linus+carlen&client=tablet-android-samsung&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ah UKEwjm64awv9vcAhXDdpoKHd-5Al8Q_AUIESgB&biw=1280&bih=800#imgrc=1GcXR3zfLu2QE M:

De här två, sätter jag en stor slant på är gm i fallet. Min benhårda övertygelse.
Om rösterna i natten stämmer så har Noa lurat ut mor sin och bakom planket väntar en drogpåverkad, hormonstinn Linus. Egentligen ganska självklart. Vet inte hur det ligger till om utredarna får topsa hej vilt. Vore ide att topsa Linus. Han utförde nog dådet, efter en ide av Noa.
Citera
2018-08-08, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
Ingen misskrediterar SD utan vi undrar helt enkelt hur det står till när han skriver på det sättet som uppfattas som väldigt trivialiserande samt hänger ut barnen när han är mycket medveten om att folk tittar i hans loggar. Det är naturligt att folk reagerar på det.
Jag har i ett inlägg för mycket länge sen låtsas-analyserat och därefter kritiserat SD för hur han skriver. Tror jag då till och med använde ord som "narcissist" och "pekoral". Kan bara säga att det inlägg från SD vi här och nu pratar om, håller en helt annan nivå och kvalitet, men OBS! -jag antyder INTE att det är olika författare!

Just nu befinner sig SD i en sorts "damned-if-you-do, damned-if-you-don't"-situation. Skriver han glättigt tycker somliga att det indikerar känslokyla, skriver han inget på ett par dagar, så sitter han nog "häktad" [sic!].

Även jag kan likt 'Rosenrasande1' bli matt, fast inte av samma orsaker som den skribenten.
Få se vad Törnrosenrasande svarar mig på min replik, när h*n så småningom vaknar. Kanske kommer h*n då att berätta nåt om den stilskola mot smaköshet h*n kanske driver?
Senast redigerad av Carinah78 2018-08-08 kl. 11:28. Anledning: Gjorde en genusneutralisering, hon blev h*n
Citera
2018-08-08, 11:12
Medlem
Honan6s avatar
SD avvek tillfälligt
Jag försöker ta mig igenom en del av SD:s rapporteringar och ser att han tillfälligt avviker från sin glättighet och troligen skriver från sitt hjärta - plötsligt visas en mänsklig sida.

Citat från loggningen 4 aug - myst Lev:
Jag saknar ord. Eller det gör jag ju inte. Men det finns så mycket kärleksfulla tankar kring denna loggning att orden inte gör dem rättvisa. Tack Swante för du tog emot oss i denna stund. Livet är fanimej inte alltid så enkelt som man förtjänar. Vi fick en fantastisk och oförglömlig stund på Dina klippor. Vi ville aldrig att stunden skulle vara över. Tack för cachen, men framför allt för din värme. Kram.
Citera
2018-08-08, 11:18
Medlem
tjackarismygs avatar
Den här konversationen är intressant:

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja det är lite rörigt. I Metro uttalade sig åklagaren:

"Det finns en person som är hämtad till förhör. Det är ingen som är gripen av polis utan det var efter ett beslut av mig som personen hämtades in till förhör. Personen är inhämtad som misstänkt och ska precis förhöras av polis, säger åklagare Åsa Hiding, som leder förundersökningen"

https://www.metro.se/artikel/misstänkt-för-mord-på-lena-wesström-i-örebro-hämtad-till-förhör

2018-05-29, 12:33
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Klockan tickar, 1230 och SD, HD har hittills inte loggat in på geocaching idag.
Vi kan alltså inte dra några slutsatser än, men hade SD loggat in så kunde vi avföra honom.
Om den misstänkte blir anhållen, blir namnet offentligt då? Eller måste vi vänta tills häktningsförhandling?

2018-05-29, 13:15
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Hur ska Stefan Davidsson kunna logga in på geocaching när han sitter i förhör hos polisen??

2018-05-29, 13:17
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Hur kan du veta att det är just han som sitter där?

2018-05-29, 14:32
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, det är en man som är skäligen misstänkt för mord. Åklagaren kommer fatta beslut om ev anhållande i eftermiddag.

2018-05-29, 16:29
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nu behöver det inte vara SD som är anhållen, någon har nyss loggat in på hans geocache konto... kan ju vara HD som lägger dimridå men det kan alltså vara någon annan som är anhållen.
Citera
2018-08-08, 11:26
Medlem
DreamTwisters avatar
NA har publicerat ännu en artikel (nåja) om mordet. Det räcker med att läsa rubriken och ingressen, tillåt mig att sammanfatta:
Citat:
81 dagar sedan Lena Wesström hittades död: Polisen fortfarande förtegen om Hjärstamordet

Örebropolisen har lagt locket på i utredningen av mordet på Lena Wesström. När NA under tisdagen ställer frågor om ärendet blir svaret genomgående "Inga kommentarer".
https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/81-dagar-sedan-lena-wesstrom-hittades-dod-polisen-fortfarande-fortegen-om-hjarstamordet
Citera
2018-08-08, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD avvek tillfälligt
Jag försöker ta mig igenom en del av SD:s rapporteringar och ser att han tillfälligt avviker från sin glättighet och troligen skriver från sitt hjärta - plötsligt visas en mänsklig sida.

Citat från loggningen 4 aug - myst Lev:
Jag saknar ord. Eller det gör jag ju inte. Men det finns så mycket kärleksfulla tankar kring denna loggning att orden inte gör dem rättvisa. Tack Swante för du tog emot oss i denna stund. Livet är fanimej inte alltid så enkelt som man förtjänar. Vi fick en fantastisk och oförglömlig stund på Dina klippor. Vi ville aldrig att stunden skulle vara över. Tack för cachen, men framför allt för din värme. Kram.

Jag noterade det. Livet tillsammans med barnen och mindre burkar ger mer/andra upplevelser samt tillgång till känslor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in