2018-08-07, 19:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Oerhört viktigt ämne! Kanske det samhället såsmåningom kan dra lärdom av i den här tragedin. Jag såg precis en artikel i Sverigesradio om forskningsarbete ( Klara Svalin) om hur polisen typiskt underbedömer risken för återfall vid våld i nära relationer.

Det var ju ngn som vittnade tidigt i tråden om hur LW berättat om eskalerande trakasserier och tanken har gnagt i mig att hon dragit sog för att anmäla igen. Kanske hade hennes liv kunnat räddas om samhället stöttat tanken på enn nollvision för den här sortens våld.

Behövs det verkligen forskning för att klarlägga detta? Om man tittar på de fall av kvinnomord i nära relationer som hamnar i tidningen så är det uppskattningsvis 90 % av kvinnorna som tidigare har gjort anmälan om misshandel eller liknande utan att polis och åklagare har tagit det på allvar. Ibland har hoten tagits på allvar men kvinnan har inte fått tillräckligt stöd av de rättsliga myndigheterna till att stå kvar vid sin anmälan.

Det är mycket ovanligt att kvinnor blir mördade av sina tidigare ex/nuvarande män eller andra de har/har haft relationer med utan att mordet har föregåtts av misshandel/våld/hot.
Citera
2018-08-07, 19:03
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, det existerar 2 anmälningar från LW mot SD i polisens register.

Jag har inte läst dom, ej heller inte tolkat dess innehåll. Däremot har jag liksom polisen noterat dess förekomst.

Den om ofredande tog hon ju tillbaka och vad angår det avskrivna misshandelsärendet så har beslutsmotiveringen citerats i media. Och det att avskrivits är ju ett beslut som gjorts efter en bedömning av de fakta som fanns tillgängliga av en företrädare för en rättsvårdande myndighet. Självklart kan man göra ett rimligt antagande om detta, att det alls inte handlat om att en kvinna försökt undkomma någon.
Citera
2018-08-07, 19:07
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men LW skulle inte fått någon skyddad identitet om hon skulle bott kvar på sin adress och fortsatt lägga ut uppgifter på sociala medier om vad hon gör, med vem hon umgås och var hon är och var hon ska åka.

Nej. Det steget togs i slutet av maj.
Citera
2018-08-07, 19:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Alla inlägg om att LW var en barnmisshandlare, finns dom fortfarande kvar? Har inte sett någon trovärdig källa, eller bevis på de uppgifterna men ändå har ett antal hakat på och tagit detta som ren fakta.
Vi ska kontrollera vilka som spridit dom falska uppgifterna om att LW var en barnmisshandlare.
----------------
Sökt på ordet "barnmisshandlare" och fick 5 fem träffar varav 1 är din 1 en är Fröken_Sveriges 1 är philomena 1 ModestyBlaisers och 1 brägdgårdsindianen där konstigt nog inte ordet alls nämns.
-----------------
Vidare om man bara söker på "barnmisshandel" så ger det 22 träffar 6 st Limetime, 4 st flixa81, 4v st flashbackfollower, 2 st banannn, 2 st Schazz, 1 st Rosamund 1 st jSnor-Johan, 1 st Cloudedcrystalbeam samt 1 st Tokugawa

Efter ytterligare granskning så framträder mitt inlägg där "barnmisshandel" nämns enkom för att jag citerar banannn.

Schazz 2 träffar citat:1 "Jag tycker att allt användade av makt mot barn är barnmisshandel men nej, jag har inte sagt att alla anmälningar handlat om att barnen blivit slagna"
Citat 2 : "Jag har inte fastslagit att det är barnmisshandel"

Rosamund 1 träff citat" Hade han varit våldsam hade det kommit fram precis som ryktena om LW:s barnmisshandel, bråkande, provocerande sätt m.m"
Cloudedcrystalbeam och Tokugawa diskuterar tidigt i tråden överhuvudtaget inte om SD eller LW.

Om man då bortser från dom jag nu citerat så återstår följaktligen i ording LimeTime, flixa81, flashbackfollower, banannn som spridit 16 av 22 uppgifter om "barnmisshandel" i tråden. Dvs dina bundsförvanters osläckliga behov att förvanska uppgifter i tråden vilket detta är ett bra exempel på.

Grunden till er fabricerade trådsanning är bla, uppgifter från Schazz som skrivit om att LW anmälts till socialtjänsten av NW (vill jag minnas) för bråk hemma där även visst våld enilgt uppgift förekommit.

Själv är jag skyldig till dom onödigt kraftfulla orden att "regelrätta slagsmål förekommit mellan LW och NW vilka jag ber om ursäkt för.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-07 kl. 19:56.
Citera
2018-08-07, 19:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Nej. Det steget togs i slutet av maj.

Du tror att hon lever?
Citera
2018-08-07, 19:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Då ska vi noga se vilka som spridit inlägg om att LW var en barnmisshandlare.

Sökt på ordet "barnmisshandlare" och fick 5 fem träffar varav 1 är din 1 en är Fröken_Sveriges 1 är philomena 1 ModestyBlaisers och 1 brägdgårdsindianen där konstigt nog inte ordet alls nämns.

Vidare om man bara söker på "barnmisshandel" så ger det 22 träffar 6 st Limetime, 4 st flixa81, 4v st flashbackfollower, 2 st banannn, 2 st Schazz, 1 st Rosamund 1 st jSnor-Johan, 1 st Cloudedcrystalbeam samt 1 st Tokugawa

Efter ytterligare granskning så framträder mitt inlägg där "barnmisshandel" nämns enkom för att jag citerar banannn.

Schazz 2 träffar citat:1 "Jag tycker att allt användade av makt mot barn är barnmisshandel men nej, jag har inte sagt att alla anmälningar handlat om att barnen blivit slagna"

Rosamund 1 träff citat" Hade han varit våldsam hade det kommit fram precis som ryktena om LW:s barnmisshandel, bråkande, provocerande sätt m.m"
Cloudedcrystalbeam och Tokugawa diskuterar överhuvudtaget inte om SD eller LW.

Om man då bortser från dom jag nu citerat så återstår följaktligen i ording LimeTime, flixa81, flashbackfollower, banannn som spridit 16 av 22 uppgifter om "barnmisshandel" i tråden. Dvs dina bundsförvanters osläckliga behov att förvanska uppgifter i tråden vilket detta är ett bra exempel på.

Grunden till er fabricerade trådsanning är bla, uppgifter från Schazz som skrivit om att LW anmälts till socialtjänsten av NW (vill jag minnas) för bråk hemma där även visst våld enilgt uppgift förekommit.

Själv är jag skyldig till dom onödigt kraftfulla orden att "regelrätta slagsmål förekommit mellan LW och NW vilka jag ber om ursäkt för.

Tack för framgrävandet av denna information. Tänk att ett inlägg ska räcka till att man anklagas för att vara hjärnan bakom rykten om barnmisshandel i tråden.
Mitt inlägg hade dessutom tonvikten på SD, inte på LW.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-07 kl. 19:54.
Citera
2018-08-07, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
EGT inlägg förrgår, som Banann vidarelänkade till mig nyligen också.
Tror det nämndes ännu tidigare i tråden men då var det bara att han hade bråttom hem till familjen av någon anledning.

Vänligen ber jag dig att ”inte” hitta på något som jag INTE gjort. Punkt

Jag svarade på ett inlägg som du postat, där du inte tog med hela inlägget.

Jag har således INTE vidar länkat något till dig.

Jag har rätt att spekulera tycka vad jag vill utan att fråga dig om lov.

Jag tror Stefan Davidsson har bragt Lena livet med hjälp av HD och JG.

Jag tror inte Lena misshandlat några barn.
Senast redigerad av Banannn 2018-08-07 kl. 19:42.
Citera
2018-08-07, 19:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Vänligen ber jag dig att ”inte” hitta på något som jag INTE gjort. Punkt

Jag svarade på ett inlägg som du postat, där du inte tog med hela inlägget.

Jag har således INTE vidar länkat något till dig.

Jo du ville att jag skulle se hela EGTs inlägg. Du ansåg att jag inte mindes helt korrekt eftersom SD barn redan var ensamma hemma.
Du kanske missminner dig? Eller ljuger du?
Det är lätt att kontrollera genom att titta på dina gamla inlägg. Hur ska du ha det?
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-07 kl. 19:42.
Citera
2018-08-07, 19:43
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vi ska kontrollera vilka som spridit inlägg om att LW var en barnmisshandlare.
----------------
-----------------

Cloudedcrystalbeam och Tokugawa diskuterar tidigt i tråden överhuvudtaget inte om SD eller LW.

Den som spridit ryktet om barnmisshandel är du!
7 juli postade du att hon är anmäld av såväl skola som exman.
Och du skriver att hon har misshandlat barnen!
Du hänvisar till vad en annan skribent skrivit.
Du har alltså INGEN fakta på det du anklagar Lena för utan förlitar dig på vad andra har skrivit.
Så nämn inte mitt med fleras namn och påstå att vi har anklagat Lena för detta.
Det är DU som har gjort det!
Du är nog den i tråden som skapar flest trådsanningar
Citera
2018-08-07, 19:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Kanske är det helt normalt för teens att uttrycka sig dramatiskt för att få följare? Men det är oerhört märkliga inlägg från två av barnen. Där om något borde fadern och anhöriga gått in och stoppat kidsen. Kanske till och med plockat av dem mobiler och internet. Alla sörjer olika men barn till en pastor borde nog få höra om det olämpliga i att dela vissa saker i en viss period.
NW var en liten räka tills för något år sedan. Nu är han betydligt biffigare och taggar Linus Carlen på IG.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
I hans senaste IG-inlägg från idag är han allt annat än en liten räka.

Mycket muskler på kort tid.
https://www.instagram.com/p/BmLXm2Bh-64/?hl=sv&taken-by=noawesstrom

Linus Carlen.
https://www.google.se/search?q=linus+carlen&client=tablet-android-samsung&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ah UKEwjm64awv9vcAhXDdpoKHd-5Al8Q_AUIESgB&biw=1280&bih=800#imgrc=1GcXR3zfLu2QE M:
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-07 kl. 19:48.
Citera
2018-08-07, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jo du ville att jag skulle se hela EGTs inlägg. Du ansåg att jag inte mindes helt korrekt eftersom SD barn redan var ensamma hemma.
Du kanske missminner dig? Eller ljuger du?
Det är lätt att kontrollera genom att titta på dina gamla inlägg. Hur ska du ha det?

OT: Varsågod titta du!
Så ser du att du ljuger.

Men då får du nog ta fram hela post historiken inte bara ett inlägg... av den.
Men du vill inte själv visa vad du skrev.
Som min son han vill inte ha Svart Petter.
Senast redigerad av Banannn 2018-08-07 kl. 20:32. Anledning: Tillägg av mer text
Citera
2018-08-07, 20:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Varsågod titta du!
Så ser du att du ljuger.

Det är du som ljuger, då vet alla fr.o.m. nu att du Banann ljuger.
Se länk nedan där du vidarelänkade EGT:s inlägg:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Edit: Lägg ner med att skriva massa edits nu efter jag lade upp denna länk Banannn! Du ville bara ha länk till inlägget du nekade till att ha skickat.
Nu vill du ha hela historiken. Den finns att läsa i tråden igår kväll runt samma tidpunkt ju.
Det är bara patetiskt hur du försöker slingra dig efter att ha blivit blivit påkommen med en lögn.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-07 kl. 20:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in