2018-08-07, 23:36
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Detta är intressant i sammanhanget:

https://www.thedailybeast.com/trumps-biggest-media-fans-struggle-to-stop-qanons-spread

Precis som Pizzagate-fantasierna börjar denna nya "rörelse" få sitt eget liv och man börjar nu bli rädd för att politiska motståndare skall använda detta mot Trumpisterna. Kan bli intressant.

Ja, det är väldigt intressant!

En sammanfattning av läget, är ordningen fel eller om ni upptäcker andra anomalier så fyll i, pissboan din kick+ban gäller fortfarande så gör icke besvär tack:

1. Skyltar och tryck på tröjor börjar på allvar dyka upp i publikhavet på Trumprallys under senvåren.
2. Trump ger en Q-anhängare VIP-pass och pekar på honom och ger tummen upp på ett rally i början på sommaren, denna anon skriver om händelsen på 8ch, alt reddit, efteråt och beskriver hur en kvinna från administrationen kommer fram och fotograferar honom backstage.
3. Q skriver efter rallyt att Trump ansvarar för tempot och nu vill han öka därav VIP-platsen och åtbörden.
4. Q skriver att de har kontrollen över ”feeden”(4am talking points) och att om inte MSM ställer frågan snart kommer de behöva ”force this one”
5. Trump har ett Rally Tampa och dagen efter och nästkommande går Q-fenomenet mainstream genom att i princip alla nyhetsmedier i västvärlden skriver åtminstone en artikel var.
6. Q skriver, grattis nu är ni mainstream, med det kommer helt andra spelregler än tidigare. Q poängterar med emfas att detta var något som var tvunget att ske innan FISA anländer in i folks medvetande.
7. Secret Service förbjuder hemgjorda skyltar under Trumps nästa rally, dyker även upp en historia om ett ”hot” i samband med det. Jag kan inte historien fullt ut men på 8ch är kontentan att ett FF stoppades då någon tänkte göra något under Qanons flagg.
8. Kända Trumpanhängare går ut och säger att Q är fake, Bland annat Scott Adams som möter presidenten strax innan fördömandet. Ni som känner till honom förstår att det inte får plats ens en enda till uggla i den mossen. Sanders är förberedd på att få frågan och läser innantill något snömos om att presidenten ”condone violence from any group”. Spicer, FlynnJr mfl säger fake.

Frågorna hopar sig onekligen!

Min tes, som självklart till stor del är en mishmash av anons, är att Q tvingade fram nyheten då han lovat att den skulle gå mainstream. Anledningen är flerdelad: dels sänker man MSM:s rykte som ”granskare av demokratin” då dom missat pusslet som Q+anon har lagt sedan Oktober och som avslöjar korruption på högsta nivå. Dels ger man tillbaka makten till folket, man kan inte dölja något som alla vet! Det blir oförsvarbart om alla känner till allt! Ni vet, Pissboan och alla övriga nollor i den här tråden undviker en fråga kategoriskt, nämligen, är anklagelserna sanna? Är Hillary, Obama, FBI, DOJ et al skyldiga till det dom anklagas för? När alla som nu fått upp ögonen för Q läser vad anon samlat ihop där på internets avkrok kommer det stå klart att ja, de är faktiskt skyldiga! Spelet är över när det sker.

Anledningen till att Trump-pundits fördömer är samma anledning som msm. När allt briserar kan man peka på folket och säga, ”ni andra fattade aldrig, men det gjorde dom!”. Över ett ögonblick har man förflyttat allt trovärdighetskapital bort från enskilda individer och institutioner och tillbaka till folket! Det var därför det var tvunget att ske innan Trump släpper på sekretessen! Genialt!

Detta hade aldrig kunnat ske innan internet och man kommer studera den här tiden länge och väl när dimman lagt sig.
Senast redigerad av BushwickBill 2018-08-07 kl. 23:41.
Citera
2018-08-07, 23:54
Medlem
MastodontFilmsMatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hade Q varit den han utger sig för så borde ju Sanders rimligen känt till Qs inställning till våld - och dessutom inte sagt att Trump tar avstånd från rörelsen..

Nu var det ju inte det jag frågade, så läs om frågan igen.

Hon gav ett väldigt löst svar om att Trump tar avstånd från rörelser som uppmanar till våld.

Väldigt bekvämt att spela dum lite då och då, eller hur

För övrigt kommer jag, och förhoppninsgsvis många med mig kalla dig för ”Gullet” i framtiden

Hoppas det är okej med dig, Gullet
Citera
2018-08-08, 00:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MastodontFilmsMats
Nu var det ju inte det jag frågade, så läs om frågan igen.

Hon gav ett väldigt löst svar om att Trump tar avstånd från rörelser som uppmanar till våld.

Väldigt bekvämt att spela dum lite då och då, eller hur

För övrigt kommer jag, och förhoppninsgsvis många med mig kalla dig för ”Gullet” i framtiden

Hoppas det är okej med dig, Gullet

Du frågade om jag ens hade hört Sanders svar:

Hörde plissken ens huckabe sanders svar på frågan angående qanon och våldsamma grupperingar?

Har qanon någon gång uppmanat till våld?

Mitt svar: Hade Q varit den han utger sig för så borde ju Sanders rimligen känt till Qs inställning till våld - och dessutom inte sagt att Trump tar avstånd från rörelsen..

Vad menar du var fel med mitt svar?
Ja jag hörde hennes svar, ja jag förklarade varför det ör irrelevant vad Q har för inställning till våld eftersom Sanders rimligen borde känna till den inställningen om Q är den han utger sig för...

Vidare är det knappast långsökt att anta att hon uttalade sig om Qanon som en våldsbejakande rörelse utifrån händelsen med den nu terroriståtalade Matthew Phillip Wright som beväpnade sig och blockerade en väg med kravet att OIG-rapporten skulle släppas (fast den redan var släppt).

Citera
2018-08-08, 00:18
Medlem
Citat:
Du frågade om jag ens hade hört Sanders svar:

Hörde plissken ens huckabe sanders svar på frågan angående qanon och våldsamma grupperingar?

Mitt svar: Hade Q varit den han utger sig för så borde ju Sanders rimligen känt till Qs inställning till våld - och dessutom inte sagt att Trump tar avstånd från rörelsen..

Vad menar du var fel med mitt svar?
Ja jag hörde hennes svar, ja jag förklarade varför det ör irrelevant vad Q har för inställning till våld eftersom Sanders rimligen borde känna till den inställningen om Q är den han utger sig för...

Vidare är det knappast långsökt att anta att hon uttalade sig om Qanon som en våldsbejakande rörelse utifrån händelsen med den nu terroriståtalade Matthew Phillip Wright som beväpnade sig och blockerade en väg med kravet att OIG-rapporten skulle släppas (fast den redan var släppt).

Gumman, kan du börja med att svara på fråga nummer två är du gullig

Ja eller nej räcker på den frågan
Citera
2018-08-08, 00:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Gumman, kan du börja med att svara på fråga nummer två är du gullig

Ja eller nej räcker på den frågan

Nej, och det är fortfarande irrelevant för Sanders svar.

Fast det beror förstås på hur man tolkar Q, det ofta upprepade ”Fight fight fight” kan rimligen tolkas som en uppmaning till våld om man så vill.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-08 kl. 00:22.
Citera
2018-08-08, 01:02
Medlem
Citat:
Nej, och det är fortfarande irrelevant för Sanders svar.

Fast det beror förstås på hur man tolkar Q, det ofta upprepade ”Fight fight fight” kan rimligen tolkas som en uppmaning till våld om man så vill.

Men Gumman..
Hur är det irrelevant menar du?

Vill du ha ett transkript på hur allt utspelade sig så du kan ge ett bättre svar?

”Fight fight fight” kan även tolkas som ”kämpa kämpa kämpa”

Allt med Q är en tolkningsfråga, Men jag förstår inte dina ”tolkningar” ibland...
Citera
2018-08-08, 07:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men Gumman..
Hur är det irrelevant menar du?

Vill du ha ett transkript på hur allt utspelade sig så du kan ge ett bättre svar?
Hur det är irrelevant? Du får svaret en tredje gång så får vi se om du orkar läsa till slut: Hade Q varit den han utger sig för så borde ju Sanders rimligen känt till Qs inställning till våld - och dessutom inte sagt att Trump tar avstånd från rörelsen..

Irrelevans for Dummies
Qs inställning till våld är alltså irrelevant eftersom:
A) Om Q är pro-våld så har Sanders rätt = Q är inte den Trumpnära person han utgett sig för. Och Trump tar avstånd.

B) Om Q inte är PRO-våld har Sanders fel och känner inte ens till vad Q står för = Q är inte den Trumpnära person han utgett sig för. Och Trump tar avstånd.

Citat:
”Fight fight fight” kan även tolkas som ”kämpa kämpa kämpa”
Givetvis, det var därför jag skrev att det kan tolkas som en uppmaning till våld.

Citat:
Allt med Q är en tolkningsfråga, Men jag förstår inte dina ”tolkningar” ibland...
Det kanske går lättare om du faktiskt läser vad jag skriver.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-08 kl. 08:17.
Citera
2018-08-08, 09:07
Medlem
Lite synpunkter om "Q" från Trump-anhängare.

"Pro-Trump media personalities are scrambling to prevent the QAnon conspiracy theory from catching on with the GOP grassroots, after a Trump rally last week brought the bizarre movement to mainstream attention.

The pundits are starting to worry that QAnon supporters — who believe in outlandish claims outlined in anonymous internet posts that Trump is engaged in a good-versus-evil struggle against a global pedophile cabal — will be used by Democrats and the media to make all Trump voters look crazy. Already, QAnon supporters are showing up at Trump rallies.

Lee Stranahan, a former Breitbart reporter who now hosts a radio show at Russian-owned Sputnik, said he has struggled to convince QAnon believers that their theory is fake."

"The QAnon pushback kicked off in earnest over the weekend, with various prominent Trump supporters attacking the conspiracy theory. Jacob Wohl, a young Trump supporter who has built a following on Twitter, declared that QAnon was “complete and utter nonsense.” Conservative columnist Kurt Schlichter called the theory “vaguely entertaining nonsense.” In a Reddit post, former White House press secretary Sean Spicer shot down a question about whether QAnon was “legit” with a one-word reply: “no."

https://www.thedailybeast.com/trumps-biggest-media-fans-struggle-to-stop-qanons-spread?ref=home&via=twitter_page&__twitter_impress ion=true
Citera
2018-08-08, 09:18
Medlem
Q post från igår:

Citat:
Aug 7 2018
Q No.122 📁
Aug 6 2018 18:39:46 (EST)
The BILL that opened the door for TWITTER, FB, GOOG, etc. to CENSOR & CONTROL.
https://www.congress.gov/bill/114th-congress/house-bill/5181/text📁
Think Russian bots.
Think Foreign propaganda.
The more you know.
Q

>>122
Digest and understand.
'Foundation to support censorship against Conservatives'
https://www.reddit.com/r/greatawakening/comments/95cqhw/lisamei62_here_we_go_hr_5181_was_stuffed_into_the/📁
All-in [Blue Wave].
Midterms.
>>>Their entire future depends on winning majority in the House<<<
Q

Här ett utdrag från lagförslaget (congress.gov/bill), sektion 1,2:

Citat:
A BILL
To counter foreign disinformation and propaganda, and for other purposes.
Be it enacted by the Senate and House of Representatives of the United States of America in Congress assembled,

SECTION 1. SHORT TITLE.

This Act may be cited as the “Countering Foreign Propaganda and Disinformation Act of 2016”.

SEC. 2. SENSE OF CONGRESS.

It is the sense of Congress that—

(1) foreign governments, including the Governments of the Russian Federation and the People’s Republic of China, use disinformation and other propaganda tools to undermine the national security objectives of the United States and key allies and partners;

(2) the Russian Federation, in particular, has conducted sophisticated and large-scale disinformation campaigns that have sought to have a destabilizing effect on United States allies and interests;

(3) in the last decade disinformation has increasingly become a key feature of the Government of the Russian Federation’s pursuit of political, economic, and military objectives in Ukraine, Moldova, Georgia, the Balkans, and throughout Central and Eastern Europe;

(4) the challenge of countering disinformation extends beyond effective strategic communications and public diplomacy, requiring a whole-of-government approach leveraging all elements of national power;

(5) the United States Government should develop a comprehensive strategy to counter foreign disinformation and propaganda and assert leadership in developing a fact-based strategic narrative; and

(6) an important element of this strategy should be to protect and promote a free, healthy, and independent press in countries vulnerable to foreign disinformation.

Vad är den gemensamma nämnaren i lagförslaget? Jo, Ryssland? och rysk propaganda och desinformation i USA och även i andra länder.
Punkt 5,6 innehåller sedan åtgärder som USA's regering behöver vidta för att kontra utländsk(rysk) propaganda/desinformation.
Det är väl där Q menar att lagförslaget kan användas av Google, Twitter och Facebook för att censurera och kontrollera det för närvarande gällande narrative, rysk påverkan i amerikanska val bl a.
Även censurera konservativa röster och bana väg för "Blue Wave, Midterms", alltså DNC vinst i mellanårsvalet i November.
Senast redigerad av Q-follower 2018-08-08 kl. 09:22.
Citera
2018-08-08, 09:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Q post från igår:

Här ett utdrag från lagförslaget, sektion 1,2:

Vad är den gemensamma nämnaren i lagförslaget? Jo, Ryssland? och rysk propaganda och desinformation i USA och även i andra länder.
Punkt 5,6 innehåller sedan åtgärder som USA's regering behöver vidta för att kontra utländsk(rysk) propaganda/desinformation.
Det är väl där Q menar att lagförslaget kan användas av Google, Twitter och Facebook för att censurera och kontrollera det för närvarande gällande narrative, rysk påverkan i amerikanska val bl a.
Även censurera konservativa röster och bana väg för "Blue Wave, Midterms", alltså DNC vinst i mellanårsvalet i November.

Google, twitter och Facebook kan redan idag stoppa användare hur de vill då de är privata företag och inte statligt ägda.

Yttrande och tryckfrihetslagen rör enbart att staten inte får hindra dig.
Citera
2018-08-08, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Google, twitter och Facebook kan redan idag stoppa användare hur de vill då de är privata företag och inte statligt ägda.

Yttrande och tryckfrihetslagen rör enbart att staten inte får hindra dig.

Ja, men Q informerar hur dessa tech. bolag försöker styra, hindra alternativ information från att nå ut till allmänheten.
Citera
2018-08-08, 10:09
Medlem
Q post, 6 augusti:

Citat:
G7GDP2018.png ⬇

Ask yourself, if the U.S. GDP is greater than the total of all others combined (G7), which allows us to negotiate from a position of strength, why would previous President's 'knowingly' [unequally] distribute America's wealth away by making unbalanced trade deals?
Why was America's wealth being distributed WW?
Why was the American taxpayer essentially subsidizing the the rest of the world?
The AMERICAN TAXPAYER has no equal anywhere in the world.
ACCESS to the AMERICAN CONSUMER (U.S. Market) is ESSENTIAL for every major country in the world.
AMERICA WAS SYSTEMATICALLY BEING WEAKENED.
OUR MILITARY WAS SYSTEMATICALLY BEING WEAKENED.
AMERICA IS BACK TO LEADING.
AMERICA FIRST.
THIS IS WHAT HAPPENS WHEN POTUS HAS NO STRINGS ATTACHED.
Q

Donald Trump och Q verkar vara i synk när det gäller Amerika first, policy.
Alla länder vill ha tillgång till den Amerikanska marknaden. Det blir därför ett intressant styrketest iom USA:s sanktionspolitik mot Iran. Länder som inte följer sanktionerna mot Iran kan utestängas från marknaden i USA enl. Trump. EU har annonserat en blockeringsförordning, vilket blir svårt att upprätthålla. Bl a svenska Scania har redan sagt att man tänker göra ett uppehåll med beställningar från Iran.
Senast redigerad av Q-follower 2018-08-08 kl. 10:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in