Citat:
Ursprungligen postat av
BondenMelker
Du verkar besatt och desperat vilket gör dig till en obehaglig varelse. Som sagt det är slutdiskuterat tills du själv köper en Macbook 2018. Tills dess tänker jag inte läsa mer än första meningen av dina uppsatser då jag gärna diskuterar med folk som äger produkten tråden handlar om och har förstahandserfarenhet av produkten.
Ok, då är det tydligt att du inte har glest med vettiga argument, inte kan eller vill svara på de frågor jag ställer efter att ha läst dina påståenden, det verkar ju märkligt... Detta är trots allt inte bara en blogg utan ett diskussionsforum, där det är meningen att man ska diskutera, inte bara kasta fram påståenden sen ducka för alla frågor eller motargument....
Du säger dig ha haft ett flertal problem med din dator, en dator som knappast kan vara mer än ca en månad gammal, sett till när Apple faktiskt släppte nya MBP. Ändå har du inte kontaktat Apple om dina problem? Det vore det första jag gjorde, istället för att ”gråta ut” i en tråd på en forum...
Sätt inte stämplar på mig utifrån dina fantasier, om jag vore desperat skulle jag knappast sitta kolugn och mycket nöjd med en 9 år gammal MBP. Jag har dessutom över 30 års datorerfarenhet, mestadels Windows.
Jag kan köpa en ny MBP cash utan att blinka, den MBP jag ev siktar på kostar närmare 40K vilket är vad jag får i lön på 2 veckors jobb, efter skatt.
Men jag väntar lite mer för jag vill se fler seriösa omdömen tester och recensioner av nya MBP innan jag slår till. Helt enkelt för att jag ytterst sällan slår till direkt en produkt släpps, utan vill vänta för att se vilka omdömen den får efter lite tid.
Nya MBP har fått ett gott mottagande generellt sett, men det har surrats en hel del om märklig throttling vilket visade sig vara en miss av Apple, en bugg. Även när denna bugg var fixad så även om den blev betydligt snabbare vid vissa omständigheter så throttlas det en hel del än då på i9 i vissa situationer. Detta är dock mer eller mindre att förvänta och alla andra laptops med liknande mått/vikt uppvisar liknande scenario. Dell kan inte heller upphäva fysikens lagar för att nämna ett exempel
Nåt seriöst om att tangentbordet fortfarande skulle ha samma problem som tidigare, och i samma omfång, sernjag inte ett spår av i media. Det är helt enkelt fär tidigt än för att dra några sådana slutsatser.
Du påstår att kvaliteten skulle vara sämre för du har minsann redan fått några repor? Men dessa kan ju ha uppkommit av din ovarsamhet, vilket kan ske första dagen eller om flera år. Underlaget för dig att dra den slutsats du för är ju synnerligen bristfällig, ändå drar du den slutsatsen, vilket för mig ter sig synnerligen naivt och oseriöst.