Citat:
Ursprungligen postat av
Ajemback
Undrar om era politiker tycker likadant som du... Det är ju hemskt, fast de flesta i landet vet ju hur det är, likadant överallt. Stor stad som litet samhälle, ytterst sällan jag sett någon svensk prata med en blatte.
Nej inte riktigt.
I den småstad jag arbetar finns det blattegäng som drar omkring. Pga det är färre blattar så söker de liksom kontakt med svenskar. Även äldre blattar göra det. De måste fråga om hjälp och sådana saker.
I Malmö klarar de sig med arabiska och grundläggande svenska ("hoor mike koosta? Tjuogo krono").
I Malmö finns egentligen inga svenska gäng kvar. De svenska barnen är antingen med i blattegäng eller håller sig inomhus utom om de ska någonstans och då åker de raka vägen dit och tillbaka.
Alltså, i media framställs det som att invandring är en "fantastisk möjlighet att lära sig om nya kulturer". Fast jag vet i princip ingen i Malmö som lärt något av blattarna. Man kommunicerar inte med varandra.
I andra småorter vet jag däremot att invandrare blivit en del i gänget. Det beror på att de börjat jobba på lokala arbetsplatser och är tvingade umgås med lokalbefolkningen.
Däremot så integrerar sig de kristna negrerna rätt bra i Malmö. Typ gambier och sådant. Man ser negrer och halvnegrerbarn överallt numer. Men vissa negrer umgås bara med blattar. Kanske om de båda är muslimer. Men jag vet inte.