2018-08-06, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Vad är det för typ av näringsidkare om jag får fråga? Som ev utarmat tidigare näring sonderar jag?

Jag är inte uppvuxen i Malmö, bor inte heller där nu, så jag kan inte svara på vad/om det fanns något i de aktuella lokalerna tidigare. Verksamheten verkar väl föga överraskande till stor del bestå av snabbmat, kaféer och mindre snabbköp med Mellanösternprägel.
Citera
2018-08-06, 22:21
Medlem
myts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Vad är det för typ av näringsidkare om jag får fråga? Som ev utarmat tidigare näring sonderar jag?

in på valfri gatuvy online och kolla upp bergsgatan (Centrala Malmö)
Citera
2018-08-06, 22:29
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Jag är inte uppvuxen i Malmö, bor inte heller där nu, så jag kan inte svara på vad/om det fanns något i de aktuella lokalerna tidigare. Verksamheten verkar väl föga överraskande till stor del bestå av snabbmat, kaféer och mindre snabbköp med Mellanösternprägel.

Skulle vara intressant ifall ett övertaganade har gynnat staden i mer intäkter eller företaget isig relativt vilka företag som stod där innan men flyttade på sig eller la ner
Citera
2018-08-06, 22:30
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myt
in på valfri gatuvy online och kolla upp bergsgatan (Centrala Malmö)

Enklast är väl att kolla upp på eniro på adressen, gatan / företag
Citera
2018-08-06, 22:30
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Nej det stämmer inte att hela Malmö är sådan.

Men säkert halva Malmö.

Det kan t.o.m. variera från gata till gata. Det kan vara en gata där man enbart hör arabiska, och 50 meter därifrån ligger en uteservering där svenska män, gubbar och tjejer sitter och äter och dricker glatt. Man har ingen kontakt mellan grupperna.

Det är detta som får mig att småle varje gång politikerna pratar om integration. Malmö är liksom as-good-as-it-gets. Det känns som att man uppnått ett slags jämviktslutstation där man lever sina liv sida vid sida.

Ibland när jag kommer till någon annan stad och blir tilltalad av en arab känner jag instinktivt "varför pratar du med mig? " I Malmö pratar man inte med araber trots att de finns överallt.

Vem kunde gissa Sverige skulle bli så, och att man skulle vänja sig så lätt vid det.

Är det detta som är integration?

Kan säga att det är obehagligt när man kommer till något arabdominerat område och känner hur folk undviker ögonkontakt. De lite yngre stirrar på en med hotfull blick. Som att åka till en främmande planet.

Kan även säga, som svar till TS, att jag sällan ser svenska barn utomhus i Malmö. Faktiskt nästan aldrig. Jag såg för ett år sedan ett "väldigt blont" barn på en sparkcykel på en gård (typ Kalles kaviar killen). Han måste ha flyttat dit nyligen. Jag tänkte för mig själv att den sparkcykeln kommer han inte behålla länge.

Min tjej färgade sitt hår mörkt efter att ha blivit påhoppad av några blattetjejer i sin ungdom.

Så, visst, man bör inte vara blond i fel område, iaf inte om man ser lite mesig ut. Men det finns säkra områden också.

Undrar om era politiker tycker likadant som du... Det är ju hemskt, fast de flesta i landet vet ju hur det är, likadant överallt. Stor stad som litet samhälle, ytterst sällan jag sett någon svensk prata med en blatte.
Citera
2018-08-06, 22:33
Medlem
Väatra hamnen i Malmö
Citat:
”De flesta som investerat i bostadsrätter i VH och många som bor i hyresrätt är inte speciellt intresserade av ett mera mångfaldssprakande VH. I sådana fall finns det många områden av den typen i Malmö där man hade valt att bosätta sig”.

Jag skulle inte stå ut i Vellinge eller Bjärred.
https://www.expressen.se/kvallsposten/qs/overklassomradet--som-de-rika-inte-fick-ha-for-sig-sjalva/
Citera
2018-08-06, 22:42
Medlem
Malmö är inte så farligt som folk vill få det att låta som. Visst, det finns dåliga områden där jag aldrig skulle vilja bo eller röra mig i men säg en stad där det inte existerar med samma befolkningsmängd och storlek som Malmö?
Malmö är en jättefin stad med många parker och närhet till vatten och ett centrum fullt av bra butiker, restauranger och caféer.
Givetvis finns det finare områden där majoriteten som bor där är svenskar. Det har väl mer eller mindre blivit lite av ett gated community där invandrare med låg inkomst aldrig kommer kunna flytta in då ekonomin helt enkelt inte räcker till.
Med handen på hjärtat kan jag också hålla med om att jag tycker det förfärligt att se vissa människor inte ta sitt ansvar och vilja hjälpa till och bidra i det här landet. Istället utnyttjar man systemet, behöver inte lyfta ett finger och kan lägga hela dagarna på att umgås med sina barn.
Segregationen kommer bara att öka för det är ingen normal som vill blanda sig med dessa människor.
Citera
2018-08-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Var en sväng i Österlen nyligen. Vi bodde där i 2 veckor och upplevde fina stränder och människor. Var en dag förbi Trelleborg för att sedan ta beslutet att äta i Malmö med mina barn.

Jag har inte varit i Malmö på 15 år minst, men det jag möttes av var helt sjukt, vad fan har hänt?
Det var som att åka in i Bagdad, helt nersprayade gator och torg, butiker med arabtext varje meter. Jag ville/vågade fan inte gå ur bilen med mina superblonda barn. Jag åkte ur skiten illa kvickt och åt på vägen till Ystad istället.

Vad fan har hänt? man brukar höra om Malmö visst, men när man ser det med sina egna ögon. O herre jävlar.

Kan man med gott samvete byta ut en hel befolkning med en utländsk sådan i en av Sveriges största städer? För inte i en enda bil eller på gatan såg jag en svensk. Snacka om att man var i minoritet.

Och de som påstår att människorna jag såg här är svenskar måste fan vara efterblivna.

Det är som 500 000 svenskar skulle forcera sig in i Afghanistans/Irak/Israel/Palestina för att sedan ta över deras största städer. Undrar om de skulle välkomna oss.
Detta är vad som väntar resten av Sverige i en nära framtid. Malmö tillståndet kommer råda i resten av landet inom bara några få år.
Citera
2018-08-06, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Undrar om era politiker tycker likadant som du... Det är ju hemskt, fast de flesta i landet vet ju hur det är, likadant överallt. Stor stad som litet samhälle, ytterst sällan jag sett någon svensk prata med en blatte.

Nej inte riktigt.

I den småstad jag arbetar finns det blattegäng som drar omkring. Pga det är färre blattar så söker de liksom kontakt med svenskar. Även äldre blattar göra det. De måste fråga om hjälp och sådana saker.

I Malmö klarar de sig med arabiska och grundläggande svenska ("hoor mike koosta? Tjuogo krono").

I Malmö finns egentligen inga svenska gäng kvar. De svenska barnen är antingen med i blattegäng eller håller sig inomhus utom om de ska någonstans och då åker de raka vägen dit och tillbaka.

Alltså, i media framställs det som att invandring är en "fantastisk möjlighet att lära sig om nya kulturer". Fast jag vet i princip ingen i Malmö som lärt något av blattarna. Man kommunicerar inte med varandra.

I andra småorter vet jag däremot att invandrare blivit en del i gänget. Det beror på att de börjat jobba på lokala arbetsplatser och är tvingade umgås med lokalbefolkningen.

Däremot så integrerar sig de kristna negrerna rätt bra i Malmö. Typ gambier och sådant. Man ser negrer och halvnegrerbarn överallt numer. Men vissa negrer umgås bara med blattar. Kanske om de båda är muslimer. Men jag vet inte.
Citera
2018-08-06, 23:05
Medlem
En vanlig liten sidogata i Malmö, fem bilder på en liten del av gatan.

Ofta svenska tillsammans med arabiska på skyltarna.

OBS lägg märke till skylten Jihad teoriskolan:

https://www.motormagasinet.se/article/view/600352/verkstaderna_som_flyger_under_radarn
Senast redigerad av Martlet 2018-08-06 kl. 23:19.
Citera
2018-08-07, 01:26
Medlem
Ja, vad har egentligen hänt i Malmö?

Några tips:

(FB) Hur illa är det egentligen i Malmö??
och

(FB) Varför har det gått så illa för Malmö?
Citera
2018-08-07, 01:53
Medlem
De ni dårar inte fattar är att varje stad med 50.000+ är som Malmö när som helst.
Det väller in araber,negrar och hazarer.

Detta är bara början och givetvis är städerna i söder (Malmö,Helsingborg,Landskrona,Halmstad,Kristiansta d,Växjö) mer drabbade.

Ge det 5 år bara.

Ni röstade för det - Nu får ni det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in