Citat:
Frågeställningen var om utlänningar kan få företräde till bostäder som svenskar får stå länge i kö till. Gå tillbaka i tråden och titta. Vilket är visat. Med länk till gällande lagstiftning.
Citat:
Flyktingar sedan 1980 ca 163k (kol D+E). Dvs 1.6% av befolkningen. Deras anhöriga sedan 1980 ca 220 k (kol P). Dvs 2.2% av befolkningen. Summa 3.8% av befolkningen, givet att ingen dött sedan 1980, eller lämnat landet.
Barnslig ordlek från din sida. Om du ska välja ut de kategorierna får du visa att krigsvägrare, defactoflyktingar, skyddsbehövande, humanitära skäl, verkställighetshinder, de tre kolumnerna med tillfälliga lagar samt anhöriga till personer som inte haft kommunbidrag senast två år tidigare inte omfattas av EBO-lag och socialtjänstlag.
Citat:
Så i verkligheten är det mindre.
Nej. Det är mycket mer. Dels genom en hög nativitet som resulterat i en andra generation med omfattande social problematik. Dels genom att stora delar av övriga kategorier är välfärdsinvandring de med.
Citat:
(Jag hade en flykting som var PhD anställd i början på 90-talet. Hans fru disputerade här i Sverige. Men de flyttade till Kalifornien och startade ett framgångsrikt high tech bolag. Hade ju varit bättre om de flyktingarna stannat i Sverige. Men detta visar att flyktingar lämnar landet. Alla är inte kvar. Och en del har hunnit dö).
Ja, det är klart en PhD i samisk hemslöjd eller motsvarande kan ha gjort sig bra i dig lilla verksamhet. Glasskiosk, sågad och huggen ved eller vad det nu kan handla om på din kompetensnivå.
Däremot får gärna webcamshower, diplomamills o dyl etablera sig utanför rikets gränser.
Citat:
Tillkommer till vad. De får försörja sig själva. Flera stannar kvar här efter civ ing examen och plundras skoningslöst av staten.
Nja, med hänsyn tagen till utbildningsinnehållet torde det bli världens bästa verkstad för flertalet efter examen
Citat:
Vilka bedrägerier då. Blir man anställd här så har arbetsgivaren valt att utlänningen framför sökande som finns i landet. Och när man inte arbetar längre så åker man ut.
Eller så köper man en ny skenanställning som varar till nästa amnesti..
Citat:
Se ovan för att lära dig hur man läser av tabeller och räknar %.
Har du den ordningen på bokföringen i vedhandeln rekommenderas varmt att du anlitar en auktoriserad revisor innan skattmasen dyker upp. Annars kan det bli en gratis hotellvistelse på statsverkets bekostnad.
Citat:
Eftersom det är en nyhet för dig så skall jag berätta att bostäder produceras. Oklart vad du hade fantiserat om.
Du har månne gjort ett studiebesök på en byggarbetsplats sedan du hävde ur dig nedanstående?
Ursprungligen postat av Allmogen
Du klarar själv inte av att inse det enkla faktum att den kåk borättaren ska bo i måste byggas. Det vill säga av betong, stål och gipsplattor. Dessa ting uppstår inte ur tomma intet på byggvaruhusets lager för banken behagar räkna borättarens skuld som en tillgång.
Detta måste jag tyvärr betrakta som förvirrat yrande utan grund i verkligheten. Om du menar att du trots allt har det så formulera om och beskriv vilka axiom du lutar dig mot. Det måste finnas någon logik.
Du klarar själv inte av att inse det enkla faktum att den kåk borättaren ska bo i måste byggas. Det vill säga av betong, stål och gipsplattor. Dessa ting uppstår inte ur tomma intet på byggvaruhusets lager för banken behagar räkna borättarens skuld som en tillgång.
Detta måste jag tyvärr betrakta som förvirrat yrande utan grund i verkligheten. Om du menar att du trots allt har det så formulera om och beskriv vilka axiom du lutar dig mot. Det måste finnas någon logik.
Nu ska du få lära dig en sak till: Fast egendom = hus + mark.
Citat:
Jag saknar mycket redogörelser av dig från sådant du påstått och som jag synat. Det är helt tomt. Du tror inte du borde börja det omfattande jobbet med att redogöra.
När det regnar manna från himmelen ned har den fattige aldrig någon sked.
Senast redigerad av Allmogen 2018-08-06 kl. 20:18.
Senast redigerad av Allmogen 2018-08-06 kl. 20:18.
.