Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Utan hyresreglering hade ombildningar varit obefintliga sannolikt. De är en ren konsekvens av hyrrsregleringen. Ogillar du ombildningar borde du vara för marknadshyror. Alla vill inte äga även om de har pengar.
Ombildningarna är politiskt styrda och man tar till ungefär vilka knep som helst. Den stackare
som tar emot 1/2 miljon utan motprestation kommer att vara lika önskvärd som en normal
resthyresgäst brukar vara i ombildade fastigheter. Dessutom är det troligt att man förbrukat
alla pengarna vid det laget och då ställs man på gatan. Till tonerna av nyliberalt jubel.
Som sagt var, borgerlig politik handlar inte att åtgärda bostadsbrist utan att avskaffa
allt som påminner om allmännyttan. Alla skall bli lånetorskar ! För först då blir de riktiga,
borgerliga människor som verkligen älskar att äga.
"Jag älskar att äga" är ju en gammal moderat Tshirttext. Du kan väl ta fram din gamla.