2018-08-06, 19:03
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Najs.
Ja, hur får man såna jobb?
Nå, jag kan varje fall tänka mig att de som begår sådana övergrepp har sökt sig dit för att kunna göra det. Ungefär som när pedofiler blir barnskötare. Men som någon skrev, män borde inte tillåtas jobba med flickor på glid.
Citera
2018-08-06, 19:22
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja, hur får man såna jobb?
Nå, jag kan varje fall tänka mig att de som begår sådana övergrepp har sökt sig dit för att kunna göra det. Ungefär som när pedofiler blir barnskötare. Men som någon skrev, män borde inte tillåtas jobba med flickor på glid.

Ja, jag gjorde också spontant den associationen till pedofiler som blir idrottstränare eller förskollärare.
Citera
2018-08-06, 19:40
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Nej, om alternativet för dig hade varit kastrering så hade du nog kunnat välja

Nu är det tillåtet att trolla på Flashback men om du kollar hans posthistorik så ser du att det finns få personer som hade varit mer olämpliga för att driva ett behandlingshem och ganska många som är mer trovärdiga i sina inlägg.
Citera
2018-08-06, 19:43
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ejsynlig
Poängen är ju den att om tjejerna anmäler så blir de inte trodda eller så sopar ledningen allt under mattan. Om du läser det som står i länkarna noga så står det...
Poängen är att dessa tjackluder vet hur dom ska få det dom vill med fittan och även att framstå som oskyldiga offer. Dom är jävla slipade!
Citera
2018-08-06, 20:29
Medlem
Är det Vemyra i sollefteå igen? Ett SIS för trasiga tjejer. 2013 var väl året enhetschefen fick sluta å flytta från stan efter att ha blivit påkommen om jag minns rätt.
Citera
2018-08-06, 21:01
Medlem
Det är svårt det där med borderlinetjejer. De kan hitta på i princip vad som helst (och med till synes noll samvetskval). Men naturligtvis förekommer regelrätta övergrepp också. Skulle aldrig i livet jobba på ett sådant ställe. Som att varje dag gå omkring på ett minfält. Det krävs ett väldigt speciellt sinnelag för att klara den balansakten. Idealt vore naturligtvis om endast kvinnor tog hand om kvinnor och män om män.
Citera
2018-08-06, 21:10
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillclimb
Är det Vemyra i sollefteå igen? Ett SIS för trasiga tjejer. 2013 var väl året enhetschefen fick sluta å flytta från stan efter att ha blivit påkommen om jag minns rätt.
Jag visste att detta hade hänt förr och just vid ett behandlingshem norröver, men trodde det var mer nyligen än 2013. Nåja, åren går fort.
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Poängen är att dessa tjackluder vet hur dom ska få det dom vill med fittan och även att framstå som oskyldiga offer. Dom är jävla slipade!
Poängen är att du ska ge fan i att spruta ner dem, oavsett var du lägger din sats.
Det är straffbara övergrepp.
Citera
2018-08-06, 21:30
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Källa: https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6998102

Flera män som arbetar på ett statligt behandlingshem någonstans i norra Sverige har haft sexuella relationer med tvångsvårdade tjejer på hemmet. Där behandlas tjejer i åldrarna 16-21 år för bland annat psykosociala problem och missbruk.

Citat: "Enligt Ekots uppgifter finns där åtminstone två fall av sexuella relationer mellan anställda och tvångsvårdade tjejer de senaste åren. Dessutom har ytterligare en man sagt upp sig då han fått för starka känslor för en av tjejerna."

Åtminstone ett fall ska ha varit känt av ledningen för boendet men först när en privatperson gjorde en polisanmälan reagerade Statens institutionsstyrelse som är huvudman för verksamheten. Privatpersonen hade sett "sexuella bilder" på mannen och en av tjejerna. Det startades då en förundersökning om "sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning" men förundersökningen blev nedlagd.

Flera personer ska ha uppmärksammat ledningen på vad som skedde men ledningen verkar ha blundat.
Nu pågår dock en Lex Sarah-utredning men tillförordnade chefen säger att han inget visste förrän i våras.

Ytterligare citat: "Även 2013 utreddes ett uppmärksammat fall av Socialstyrelsen där en manlig anställd vid samma hem inlett en sexuell relation med en ungdom.
Till skillnad från tjejen hävdade mannen att det skett först efter att hon
lämnat boendet.
Statens institutionsstyrelse konstaterade att hon oavsett när det skedde varit i en stark beroendeställning. Även den mannen sade upp sig
."

Sopar man det under mattan så länge förrövarna säger upp sig? Så vilket hem kan detta vara och hur vanligt är egentligen sådant här?

Märkligt att det ens gick så långt med tanke på alla historier om hur batikkärringar har utnyttjat hazarpojkar helt under radarn. Finns enbart några få fall som nått media, medans det har skrivits om långt många fler på forumet.
Citera
2018-08-06, 21:34
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag visste att detta hade hänt förr och just vid ett behandlingshem norröver, men trodde det var mer nyligen än 2013. Nåja, åren går fort.

Poängen är att du ska ge fan i att spruta ner dem, oavsett var du lägger din sats.
Det är straffbara övergrepp.
Straffbara visst men högst frivilliga allt som oftast om man har någon koll på missbrukartjejer.
Citera
2018-08-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barskeback
Var det inte ett Uppdrag Granskning om sånt här? Inte personal just, men hur många tjejer sålde sex för en limpa cigaretter och sånt medans personalen var maktlösa.

Kalla fakta väl?

Citat:
Ursprungligen postat av hillclimb

Ja, det är vemyra så vitt jag vet. Har varit såhär i flera år där. Vet att polisen frekventerat där i flera år utifrån att personalen också misshandlar de intagna. Vid ett tillfälle misshandlade biträndande föreståndare en vikarie inför flickorna. Hände något vid anmälan? Nej.
Citera
2018-08-06, 21:52
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Straffbara visst men högst frivilliga allt som oftast om man har någon koll på missbrukartjejer.

Men "frivilligt" är ju en högst problematiskt term när det handlar om tjejer som är sexuellt utagerande som en del i den problematik som gjorde att de från början hamnade på hemmet. Det kan väl till och med handla om sexualitet som självskadebeteende. Ett minimikrav på personer som ska hjälpa de tjejerna är att de inte utnyttjar den situationen.

Det är klart värre än batikkärringar som knullar hazarer, för hazarerna är inte på hemmet på grund av att de har en psykosocial problematik som inkluderar destruktiv sexualitet.
Citera
2018-08-06, 21:54
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Kalla fakta väl?

Ja, det är vemyra så vitt jag vet. Har varit såhär i flera år där. Vet att polisen frekventerat där i flera år utifrån att personalen också misshandlar de intagna. Vid ett tillfälle misshandlade biträndande föreståndare en vikarie inför flickorna. Hände något vid anmälan? Nej.

När jag googlar på Vemyra så hittar jag att namnet behandlingshemmet skrivs ut i media när det är klienter som gjort något jäkelskap men inte när vårdare gör det. Det är riktigt jävla illa om ni frågar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in