Citat:
Ursprungligen postat av
kastad420
Jag tycker bara inte att mördare, pedofiler & liknande ska komma ut med skyddad identitet. Det är många som säkert känner sig hotade & får skyddad identitet. Men av alla som snackar om att dom ska livet av deras dotters mördare så är det få som ens skulle få för sig att utföra ett mord. Speciellt 15år senare när dom kommer ut. Dom allra flesta har då gått vidare vid det laget & även om man då sörjer Nella så är inte sorgen, saknaden vid det laget så pass stor att man inte bryr sig om straff & konsekvenser..
När det gäller Nella så är jag rätt övertygad att om han inte är totalt förståndshandikappad så kommer han säkert få en påhälsning både "här & där". Jag vet inte hur många riktigt nära vänner hon hade. Men hon kände många personer & hade många "bekanta" & det finns säkert ett par st i den kretsen som just nu mer än gärna skulle vilja få lägga händerna på GM.
Visst, de som säger att de ska ta livet deras dotter så är det knappt någon som gör det, som tur är. Och gör man det ökar våldet än mer i samhället och det vinner ingen på.
Och JF kommer ju att få sitt rättmätiga straff, och pöbeln borde då ägna sig åt något mer konstruktivt, som exempelvis föreläsa om våld mot kvinnor, barn och andra.
Men du har inte ännu inte sagt
varför du tycker att mördare och pedofiler inte ska få skyddad identitet.
Det finns projekt där gärningsmännen får träffa sina offer, det är väl en bra idé?