2018-08-06, 00:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Känner inte BO till byn/stan bättre än GM? Eller man kanske snart orienterar sig överallt som inflyttad?
På tal om"orienterar sig" så verkar det vara rena O-ringen nattetid gällande gärningsman...
Det sägs ju flera ggr att han iakttagits nattetid ensam på olika ställen, de två nästkommande nätterna efter mordet i området kring hamnkrogen.

Och nej. Jag tror inte hon var nåt lockbete för ett rån som du frågade. Jag tror snarare att det kan handla om nåt liknande föregående domar och stalkning - iaf nåt med kränkning att göra.
Jag skulle till och med fruktat sk "spree killing" när det framkom mer kring MGM. Han har nämligen en sån bakgrundshistoria/profil.
Citera
2018-08-06, 00:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
På tal om"orienterar sig" så verkar det vara rena O-ringen nattetid gällande gärningsman...
Det sägs ju flera ggr att han iakttagits nattetid ensam på olika ställen, de två nästkommande nätterna efter mordet i området kring hamnkrogen.

Och nej. Jag tror inte hon var nåt lockbete för ett rån som du frågade. Jag tror snarare att det kan handla om nåt liknande föregående domar och stalkning - iaf nåt med kränkning att göra.
Jag skulle till och med fruktat sk "spree killing" när det framkom mer kring MGM. Han har nämligen en sån bakgrundshistoria/profil.

Fast borde inte stalking i egentlig mening förutsätta att där fanns någon kontaktyta först?
Citera
2018-08-06, 00:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast borde inte stalking i egentlig mening förutsätta att där fanns någon kontaktyta först?
Han är ute på nätterna och det kan likaväl gälla henne. Hamnkorgen är väl ett ställe av flera.
Han kan ha tagit en sporadisk kontakt innan som hon knappt registrerat, mer än att han är udda.
För honom kan det dock ta större dimensioner och övergå i fixering. Om han sen stalkat henne i smyg så lär hon inte vara medveten om detta.
De kommer ju inte sammankopplas, offer och förövare tolkas som främmande för varandra. Alltså om hon inte pratat om det, inte uppfattat det som mer än trams.

Om hon avvisar honom mer tydligt kan han påminnas om tidigare misslyckanden och det går fullständigt överstyr. Jag uppfattar honom iaf som väldigt skör. Labil. Instabil. I farozonen. you name it.
Citera
2018-08-06, 00:36
Medlem
Att han följt efter henne oxå nu..
Blir mer å mer äcklad av denne MGM..
Citera
2018-08-06, 01:12
Medlem
Citat:
Är det här? Det där huset med skorsten ser lika ut på en bild från media. Om det hördes gapande så lär väl tunneln förstärkt ljud. Om det är fel ställe så får det korrigeras.
Kom hon från söder så gissar jag att det blir det den gångväg som ses till höger med lite folk och där är det ju ingenting.
Undrar om han väntat med flit tills de kom in i tunneln eftersom gångvägen verkar löpa parallellt med stora vägen.
https://www.google.com/maps/@59.9991313,15.8022062,3a,75y,96.84h,88.43t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3BVzldNt3ZUSW7mxfAWaZQ!2e0!7i1 3312!8i6656

Uppifrån/översikt:
https://www.google.com/maps/@59.9986871,15.8042995,263m/data=!3m1!1e3

Dom borde ha gått på den sidan där skolan ligger ialla fall, det är den sidan som ”används”. Går man ner under viadukten från det hållet så kan man bara gå åt ett håll på andra sidan. Det blir tillbaka mot södra delarna igen fast på andra sidan vägen. Den sidan används vanligast av folk som cyklar/går mot sina jobba på SECO eller Eporic. Då kommer dom på rätt sida på en gång och slipper ta sig över rondeller osv..
Rent logiskt känns det som att han tvingat ner henne i viadukten.
Och från min källa så har hon haft MGM efter sig från ungefär stationen i dom södra delarna. Borde alltså rimligtvis hållt sig på den sidan. Och BO skulle upp till dom norra delarna. Så väldigt ologiskt att hon skulle vika av självmant ner i den viadukten. Då byter hon som sagt sida av vägen men får fortsätta promenaden söderut igen.
Senast redigerad av f0rum 2018-08-06 kl. 01:25. Anledning: Edit
Citera
2018-08-06, 01:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0rum
Dom borde ha gått på den sidan där skolan ligger ialla fall, det är den sidan som ”används”. Går man ner under viadukten från det hållet så kan man bara gå åt ett håll på andra sidan. Det blir tillbaka mot södra delarna igen fast på andra sidan vägen. Den sidan används vanligast av folk som cyklar/går mot sina jobba på SECO eller Eporic. Då kommer dom på rätt sida på en gång och slipper ta sig över rondeller osv..
Rent logiskt känns det som att han tvingat ner henne i viadukten.
Aaa, tack. Det är iaf väldigt öde. Jag tog en sväng med den där vandrande gubben via google map förut.
Så hon kommer alltså fram vid tunneln (framför huset med den stora skorstenen) och har aldrig passerat genom den då?
Antingen så försöker hon fly (det verkar irrationellt att ta åt det hållet men det beror ju helt på var han står och blockerar) eller så är hon insläpad.
Men vid den där rondellen (tror det hette Floravägen) går man tvärs över där från hamnkrogen sett förbi nåt kapell eller kyrka?
Tror man att det är där hon varit?
Senast redigerad av develi 2018-08-06 kl. 01:31.
Citera
2018-08-06, 01:42
Medlem
Citat:
Aaa, tack. Det är iaf väldigt öde. Jag tog en sväng med den där vandrande gubben via google map förut.
Så hon kommer alltså fram vid tunneln (framför huset med den stora skorstenen) och har aldrig passerat genom den då?
Antingen så försöker hon fly (det verkar irrationellt att ta åt det hållet men det beror ju helt på var han står och blockerar) eller så är hon insläpad.
Men vid den där rondellen (tror det hette Floravägen) går man tvärs över där från hamnkrogen sett förbi nåt kapell eller kyrka?
Tror man att det är där hon varit?

Har ingen aning om vart hon har befunnit sig innan. Har hon varit på hamnkrogen så har hon nog dragit rakt över riksvägen för att komma på sidan vid stationen. Det är därifrån jag har fått berättat för mig att han följt efter henne ifrån.
Citera
2018-08-06, 01:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Har ingen aning om vart hon har befunnit sig innan. Har hon varit på hamnkrogen så har hon nog dragit rakt över riksvägen för att komma på sidan vid stationen. Det är därifrån jag har fått berättat för mig att han följt efter henne ifrån.
Ja, jag kollade just där vid stationen. Jag hade hamnkrogen i åtanke eftersom nån skrev att en del sitter kvar några timmar även efter stängningstid och det är ju en bit att gå därifrån.
Han kan ju även ha fått syn på henne vid stationen, att hon är mer random utvald. Följer efter henne drygt 500 meter och sen attackerar.
Fast jag undrar som sagt om det ändå är nåt mer med tanke på hans bakgrundshistoria, det är ju en enda röra som kan skapa vad som helst för konstiga idéer.
Citera
2018-08-06, 02:07
Medlem
Citat:
Ja, jag kollade just där vid stationen. Jag hade hamnkrogen i åtanke eftersom nån skrev att en del sitter kvar några timmar även efter stängningstid och det är ju en bit att gå därifrån.
Han kan ju även ha fått syn på henne vid stationen, att hon är mer random utvald. Följer efter henne drygt 500 meter och sen attackerar.
Fast jag undrar som sagt om det ändå är nåt mer med tanke på hans bakgrundshistoria, det är ju en enda röra som kan skapa vad som helst för konstiga idéer.

Försökte slänga ihop en snabb bild, inte lätt att slänga ihop i snapchat men.

https://minfil.com/C056Fbf1b3/A594CF8A-C4AE-45BC-85A6-61B967E7DBAC.jpeg
Citera
2018-08-06, 02:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Försökte slänga ihop en snabb bild, inte lätt att slänga ihop i snapchat men.

https://minfil.com/C056Fbf1b3/A594CF8A-C4AE-45BC-85A6-61B967E7DBAC.jpeg
Tack, det var som jag uppfattade det du skrev. Javisst är det helt ologiskt att vika ner i tunneln isf. Det blir ju endast om hon blir tvungen att ta den vägen i panik för att fly eller om hon är tvingad in i den.
Det där gapiga/högljutt prat som hördes låter som om det blir ett gräl, hon verkar inte ens hinna skrika på hjälp?
Vad tror du motivet kan vara gissningsvis?

Edit.
Jag trodde du menade bensinstationen vid den andra rondellen men det ska vara centralstationen?
Då är det drygt 1 km till tunneln och det hamnar ju betydligt närmare hans bostad såg jag, c:a 500 m.
Senast redigerad av develi 2018-08-06 kl. 02:44.
Citera
2018-08-06, 08:32
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
För det första är det jävligt dumt att ens gå ensam på stan - det är tyvärr inte ett privilegium för tjejer. Oavsett så händer det om man så är omdömeslös pga fylla eller andra omständigheter som gör att man inte åker taxi, blir hämtad eller har en annan person med sig.
Hur som haver är det en strategi vi tjejer använder - att ta upp mobilen och prata med nån OM det nu skulle vara en idiot som följer efter.
Däremot kanske man inte skriker rätt ut om det än inte hänt nåt som upplevs mer påträngande aka hotbild. Man är redo att nån beter sig konstigt men det lär finnas en spännvidd däremellan.
Fortsättningsvis verkar det inte finnas värst mycket dörrar att banka på vid det partiet vid gångtunneln.

Jag vet inte vad som hänt eller vad som sagts men jag vet hur det är att vara ute en sen sommarnatt som tjej och vi får väl veta mer. Jag vet inte om hon var varken påtänd eller på fyllan.
Jag vet enbart att en idiot har mördat henne, pekpinnar skiter jag fullständigt i.

Han kan faktiskt ha gjort något ganska illa mot henne på plats A, förföljt henne till plats B och på vägen dit insett att hon tänker polisanmäla (kanske framgick av det högljudda mobilsamtalet) och då bestämt sig för att döda henne. Många idioter inbillar sig att man kommer undan med att döda en pundare.
Citera
2018-08-06, 08:32
Medlem
kastad420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Varför ska han inte få skyddad identitet? Är det för att pöbeln ska kunna söka upp honom och lyncha honom? Vad leder det till? Att samhället blir råare? Att allmogen börjar ta lagen i egna händer? Med det resonemanget blir Sverige nästan laglöst.

Notera:
Jag tycker, precis som i stort sett alla andra, att detta mord är avskyvärt på alla sätt och vis. Men samhället blir knappast bättre om man tar lagen i egna händer som en slags vedergällning.

Jag tycker bara inte att mördare, pedofiler & liknande ska komma ut med skyddad identitet. Det är många som säkert känner sig hotade & får skyddad identitet. Men av alla som snackar om att dom ska livet av deras dotters mördare så är det få som ens skulle få för sig att utföra ett mord. Speciellt 15år senare när dom kommer ut. Dom allra flesta har då gått vidare vid det laget & även om man då sörjer Nella så är inte sorgen, saknaden vid det laget så pass stor att man inte bryr sig om straff & konsekvenser..

När det gäller Nella så är jag rätt övertygad att om han inte är totalt förståndshandikappad så kommer han säkert få en påhälsning både "här & där". Jag vet inte hur många riktigt nära vänner hon hade. Men hon kände många personer & hade många "bekanta" & det finns säkert ett par st i den kretsen som just nu mer än gärna skulle vilja få lägga händerna på GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in