Citat:
Ursprungligen postat av
speedskater
Om vi säger så här, jag gjorde lumpen på kungsängen 1997-ish, och det var inte som malaj.
Men, du kan ha rätt, detta var kanske en mission impossible, men gå då för faan ut och säg detta, redogör åtminstone grovmaskigt om vad som hänt. Dom behöver ej gå in på nittygritty som kan förstöra utredningen utan kan försöka lugna pöbeln iaf. Dom flesta poliser är ju bra och får skit just nu.
Radioskugga = dåååååligt för polisen
De måste ha fakta först innan de kan göra några specifika yttranden.
Att uttala sig felaktigt är i mina ögon värre än att säga att man avvaktar vad utredningen kommer fram till.
De faktiska omständigheterna har redan redovisats.
Hur poliserna på plats bedömt det hela är uppenbart efter hur de agerat.
Om deras bedömning varit rimlig eller inte utreds.
Förövrigt så bestämmer sig en stor del väldigt snabbt och ändrar sig sedan inte oavsett hur bevisningen ser ut.
Detta gäller för bägge läger. De som redan bestämt sig för att polisen gjort fel kommer i hög grad inte ändra sig och vice versa.
Kolla i den här tråden till exempel hur många som redan slagit fast att polisen gjort rätt eller fel trots att vi faktiskt inte kan veta detta än.
Dock skulle jag påstå att "polisen gjorde fel" lägret är mindre benägna att ändra uppfattning eftersom dessa i hög utsträckning har misstro och ibland till och med hat mot polisen så kommer de inte acceptera något annat utredningsresultat än att polisen gjort fel.