2018-08-06, 00:01
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Fler kvinnor än män har viktiga jobb.

Det är marknaden som avgör vad som är viktiga jobb, inte du.

Typiska mansyrken prissätts högre än typiska kvinnoyrken. Orättvist? Nej, marknaden är en prissättningsmekanism som alltid har rätt. Från priset på ett gem till priset på en oljetanker. Ingen betalar mer än de måste för en vara eller en tjänst.

Det står även kvinnor fritt att söka sig till traditionella mansyrken.
Senast redigerad av WordWarrior 2018-08-06 kl. 00:03.
Citera
2018-08-06, 00:12
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Den som blir agad har aldrig någonting att säga till om i processen. Syftet bestäms av den som agar och kan lika gärna vara "för att jag har lust" som något annat. Många äldre kan berätta om hur de agats i förebyggande syfte t.ex. För att de ju kommer att göra något dumt förr eller senare.

Om 8 - 10 år, då får jag väl inte vara på nätet om din framtidsvision blir verklighet? Speciellt inte om jag vill diskutera med främmande, och inte bara kvinnor utan också män. Kinder, Kirche, Küche är min strålande framtid och där kommer jag att trivas så bra som aldrig förr, för sådan är min natur. Är det inte så du också hoppas att det är? Att kvinnor egentligen älskar att skura toaletter, torka kräks efter magsjuka barn och tvätta bajsiga lakan, täcken och madrasser efter gammelfarfars utsöndringar i sängen när han inte längre är medveten om att han måste på toa?

Härliga tider, strålande tider. Klart man vill bli hemmafru, vem lockas inte av sånt?

Men herregud kvinna tar du dig ton??!!!!

Du gör det av kärlek!!!! Hur vågar du se det som ett jobb??!!!!! Kvinnor SKA vara kärleksfulla OCH omhändertagande, hur vågar du tänka på dig själv??!!!!

Usch nä, jag har tappat tålamodet med dig packa. IN I UGNEN MED HENNE SCHNELL SCHNELL, UND DANN WEITER WEITER!!!!!
Citera
2018-08-06, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

Typiska mansyrken prissätts högre än typiska kvinnoyrken. Orättvist? Nej, marknaden är en prissättningsmekanism som alltid har rätt. Från priset på ett gem till priset på en oljetanker. Ingen betalar mer än de måste för en vara eller en tjänst.

Kvinnor har oftare samhällsbärande yrken och jobbar inom offentlig sektor etc.

Männen har oftare krumelurjobb som samhället skulle kunna klara sig utan, högre lön har de dessutom.
Citera
2018-08-06, 00:38
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Kvinnor har oftare samhällsbärande yrken och jobbar inom offentlig sektor etc.

Männen har oftare krumelurjobb som samhället skulle kunna klara sig utan, högre lön har de dessutom.

Svarar eftersom detta ändå berör topic genom kvinnors mycket lägre skatteinbetalningar.

Det handlar inte bara om hur samhällsbärande ett yrke är. Det handlar om utbud och efterfrågan, och vad olika aktörer anser att en viss tjänst är värd. Du resonerar ju som en obildad gammelkommunist.

Kort sagt: du är inte mer värd än vad någon är beredd att betala. Är man unik och oumbärlig så får man högre lön, eftersom utbudet är lågt och efterfrågan hög.

Den av kvinnor omhuldade offentliga sektorn försöker sätta denna marknadsmekanism ur spel, och hålla nere kvinnors löner även i sektorer där det råder lägre utbud och högre efterfrågan. Dessa kvinnor har allt att vinna på att gå till privat sektor, men det är många för korkade för att inse. Man röstar hellre vänster för att förbjuda vinster i välfärden. De skjuter sig själva i foten helt enkelt. De kommer därför inte heller att bära sin egen vikt i välfärdssystemen.
Citera
2018-08-06, 00:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Nej det är för att den lilla procenten i den absoluta toppen som äger länder och styr världshandeln, ja dessa är män, redan har säkrat sin eventuella sjukdom och ålderdom med den bästa vården som kan uppbådas.

De ger fullständigt fan i andra män (och kvinnor), sålänge vi konsumerar. Medmänsklighet har aldrig varit deras starka sida.

Men förfan ifrågasätt aldrig "marknaden".

Samtidigt stressas arbetare på telecom företag i Asien att hoppa ut genom fönstren, men shit kolla så jävla cool den nya mjukvaran är! Och x antal kvinnor och män har fått sina underliv/analer söndertrasade i Kongo för att kobolten är så jävla mycket värd för "marknaden". Men mjukvaran alltså....

Samtidigt är det lättare att sitta här hemma i Sverige och skrika om att allt liv är lika mycket värt och förfära sig över en 15-årig brud som knullade på fyllan och nu ska göra abort. Trots att det jävla fostret ser exakt likadant ut och fungerar exakt likadant som ett grisfoster, om de låg som två jävla klumpar på bordet skulle ingen jävel kunna se någon skillnad.

Plus att en gris ligger på en 3-årings mentala nivå. Och människan har ägnat sig kannibalism lite då och då, kanske något för "marknaden" att sätta tänderna i.

"Marknaden" ägnar sig också åt organstöld (hur det går till får du själv föreställa dig) det finns en gigantisk efterfrågan och stora pengar att tjäna. Jag antar att du stödjer detta då det är "marknaden" som styr? Hur mycket är en ny lever värd för ditt dödssjuka barn?
Senast redigerad av Jenny9 2018-08-06 kl. 00:47.
Citera
2018-08-06, 00:46
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej det är för att den lilla procenten i den absoluta toppen som äger länder och styr världshandeln, ja dessa är män, redan har säkrat sin eventuella sjukdom och ålderdom med den bästa vården som kan uppbådas.

De ger fullständigt fan i andra män (och kvinnor), sålänge vi konsumerar. Medmänsklighet har aldrig varit deras starka sida.

Men förfan ifrågasätt aldrig "marknaden".

Utan kapitalägare som är villiga att investera och företag som skapar ekonomiskt värde så finns heller ingen välfärd och inga arbetstillfällen. Ekonomiskt värde skapas inte ur tomma intet, utan genom en förädlingsprocess. Det begriper inte ni vänsterknallkorkar, eftersom ni är för trångsynta och inte ser hur sambanden i nationalekonomi fungerar.

Du kan åka till Nordkorea eller Venezuela, där har du ditt idealsamhälle. Då får vi se hur många miljoner du får från statskassan. Eller så får du gå på gatan för att få mat på bordet om du är ung och snygg nog.
Citera
2018-08-06, 01:04
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Utan kapitalägare som är villiga att investera och företag som skapar ekonomiskt värde så finns heller ingen välfärd och inga arbetstillfällen. Ekonomiskt värde skapas inte ur tomma intet, utan genom en förädlingsprocess. Det begriper inte ni vänsterknallkorkar, eftersom ni är för trångsynta och inte ser hur sambanden i nationalekonomi fungerar.

Du kan åka till Nordkorea eller Venezuela, där har du ditt idealsamhälle. Då får vi se hur många miljoner du får från statskassan. Eller så får du gå på gatan för att få mat på bordet om du är ung och snygg nog.

Åhh samma gamla tugg om igen.

Vi levde som nomader/samlare i 800 generationer, tvärtom vad många tror var det ett bekvämt liv, vi samlade mat i genomsnitt 4 timmar per dag, sen målade vi i grottan och tillverkade verktyg, vi var långa, hade friska tänder och använde kroppen som den är menad att användas.

Konsumtionen har gjort oss feta, sjuka och passiva.

Jag antar att den verkliga skönheten ligger i att människans degenerering och undergång var inbyggd från början.

Men för all del sitt där och peka finger och skrik kommunist. Hur fan du nu tror att någon vill kalla sig kommunist efter Gulagläger "epoken".
Citera
2018-08-06, 05:45
Avslutad
Citat:
Men herregud kvinna tar du dig ton??!!!!

Du gör det av kärlek!!!! Hur vågar du se det som ett jobb??!!!!! Kvinnor SKA vara kärleksfulla OCH omhändertagande, hur vågar du tänka på dig själv??!!!!

Usch nä, jag har tappat tålamodet med dig packa. IN I UGNEN MED HENNE SCHNELL SCHNELL, UND DANN WEITER WEITER!!!!!

Ahh, måla nazist på de som inte skriver på kvinnans offernarrativ. Så fräscht, så nytänkande.
Citera
2018-08-06, 05:50
Avslutad
Citat:

Nej vet du vad, pengar får man för att man infinner sig på jobbet. Sluta blanda in onödigt tjafs som marknadskrafter och dylikt. Och bara för att jag inte bryr mig om vem som satte ihop min telefon som jag står med gamnackad vid hållplatsen så innebär det inte att jag vet hur den hittade till mina målade fingrar.

Den kommer från On-Off! Ha!
Citera
2018-08-06, 05:55
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Nej vet du vad, pengar får man för att man infinner sig på jobbet. Sluta blanda in onödigt tjafs som marknadskrafter och dylikt. Och bara för att jag inte bryr mig om vem som satte ihop min telefon som jag står med gamnackad vid hållplatsen så innebär det inte att jag vet hur den hittade till mina målade fingrar.

Den kommer från On-Off! Ha!

Ohh fräscht nytänkande, en man som målar naglarna. Du blev en soyboy i Indonesien, trist läge. In i ugnen med dig också.
Citera
2018-08-06, 06:20
Avslutad
Citat:
Ohh fräscht nytänkande, en man som målar naglarna. Du blev en soyboy i Indonesien, trist läge. In i ugnen med dig också.

Hehe. Jag gillar dig tjejen.
Citera
2018-08-06, 10:00
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Nej det är för att den lilla procenten i den absoluta toppen som äger länder och styr världshandeln
Judarna!

Ni feminister, ni är för lustiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in