2018-08-05, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag vet väl att de kan göra fel. Men varför när man försöker påpeka här att vi kanske inte ska vara för hårda mot SD än så sägs det att utredare och åklagare tror han är GM. Han är minsann skäligen misstänkt bla bla. I det fallet förlitar man sig till 100% till polisväsendet. Dubbelmoral å det grövsta. DET reagerar jag mot. Ska man lita på dem då får man lita på att de gjorde korrekt bedömning när de lade ner misshandelsanmälan också. Man kan inte både äta kakan och ha den kvar.

Som jag minns det var berättelserna från bilhändelsen inte helt samstämmiga. Bevisläget var ju inte det bästa.
Nu är förmodligen läget annorlunda enl. viss information som läcker ut. Samma sak kan gälla här: åklagare och polis kan ha fel MEN så totalt att det skulle vara fel gärningsman när de verkar så säkra
på sin sak under lång tid?
Citera
2018-08-05, 23:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Intressant att många av SDs supportrar
har registrerat konton här i april 2018.

Innan mordet på LW.

Hur länge har det här varit planerat?
Citera
2018-08-05, 23:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Har någon sagt att det påståendet om JG
inte är sant?

Vissa postare har större trovärdighet här
än andra.

Du och EnGodTanke har INGEN trovärdighet
överhuvudtaget.

Er enda agenda är att försvara SD till varje pris.

Nej ingen har sagt att det inte är sant. Men att flera bara antog det vara sant och började drev mot JG som inte ens är en misstänkt (vad vi vet) är konstigt. När samma personer säger att de uppgifter som kommer från flera håll om LW inte ska tas för sanning. Dubbelmoral och hyckleri är det ju. Det måste du ändå hålla med om.
Citera
2018-08-05, 23:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Som jag minns det var berättelserna från bilhändelsen inte helt samstämmiga. Bevisläget var ju inte det bästa.
Nu är förmodligen läget annorlunda enl. viss information som läcker ut. Samma sak kan gälla här: åklagare och polis kan ha fel MEN så totalt att det skulle vara fel gärningsman när de verkar så säkra
på sin sak under lång tid?

Skälig misstanke är knappast säkert.
Den samstämmiga delen räckte för att bedömningen skulle kunna göras. LW erkände ju att hon stannade kvar trots att han bett henne gå ut flera gånger, därav att åklagaren kunde komma fram till att han fick nyttja tvång till att få ut henne vilket den handlingen kunde tolkas som.
Citera
2018-08-05, 23:54
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Jag vet väl att de kan göra fel. Men varför när man försöker påpeka här att vi kanske inte ska vara för hårda mot SD än så sägs det att utredare och åklagare tror han är GM. Han är minsann skäligen misstänkt bla bla. I det fallet förlitar man sig till 100% till polisväsendet. Dubbelmoral å det grövsta. DET reagerar jag mot. Ska man lita på dem då får man lita på att de gjorde korrekt bedömning när de lade ner misshandelsanmälan också. Man kan inte både äta kakan och ha den kvar.

Men då gäller väl även det omvända?
Eftersom du litar på att åklagaren gjorde rätt som la ner misshandelsanmälan så måste du väl även lita på att SD är skäligen misstänkt?
Citera
2018-08-06, 00:02
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Nej ingen har sagt att det inte är sant. Men att flera bara antog det vara sant och började drev mot JG som inte ens är en misstänkt (vad vi vet) är konstigt. När samma personer säger att de uppgifter som kommer från flera håll om LW inte ska tas för sanning. Dubbelmoral och hyckleri är det ju. Det måste du ändå hålla med om.

Betydelsen av ordet drev är nu så urvattnat som det kan bli...
Citera
2018-08-06, 00:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Men då gäller väl även det omvända?
Eftersom du litar på att åklagaren gjorde rätt som la ner misshandelsanmälan så måste du väl även lita på att SD är skäligen misstänkt?

Har jag sagt något annat? Jag ifrågasätter inte att de har tillräckligt för skälig misstanke. Han kanske är mördaren men man vet aldrig.
Finns ju ingen anledning med så mycket hätskhet i tråden för det. Spridning av eventuellt falsk information, drev mot oskyldiga personer, ifrågasättande av riktiga uppgifter m.m. Inte kul.

Har inget annan för ordet drev med samma betydelse. Finns det?
Citera
2018-08-06, 00:13
Medlem
SweetPotatoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Intressant att många av SDs supportrar
har registrerat konton här i april 2018.

Innan mordet på LW.

Hur länge har det här varit planerat?
Hmm, har du ju rätt i! Och åtminstone en av dem har bara skrivit i detta ämne. Allt är så märkligt i det här fallet. Att Lena slår in paket och sedan bara försvinner ut i natten och blir mördad. Det finns nog fler än en som vet sanningen.
Citera
2018-08-06, 00:28
Bannlyst
Citat:
Jag är lugn som en filbunke. Om du är arg där bakom skärmen och tror detsamma om mig är däremot en annan femma. Jag övar mIn svenska läs- och skrivförståelse.
Varför tror ni SD hatare på anonyma postare då? Du var med på drevet mot JG häromkvällen för att en skribent sa ett påstående!

Jag har rätt att yttra mig på forumet att jag tycker JG ska borde kollas riktigt.
Utan att behöva fråga dig om lov.

Jag är inte arg, men jag gillar inte att du läser ett inlägg man postar och ändrar det till ngt man inte skrivet.

Jag har rätt att tycka att SD är den som mördat LW. Om annat framkommer ändrar jag min stånd punkt

Har du en säker källa på alla påstående om LW och barnmisshandel? Förutom från anonyma postare?
Citera
2018-08-06, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Mmm... Och ännu konstigare är detta:
Anonym 9645 reg 2014. Har nu 58 poster varav 23 i denna tråd. Från sid. 1-3 skriver hen 6 poster som fastslår hela scenariot.

Ja visst. Ren fakta. Det dräller det inte av precis i det här fallet. Har svårt att misstänka nåt skumt med som är reggade flera år tillbaka i tiden. Det som stör är april, maj, juni, juli 2018. Framför allt de reggade strax efter 15 maj.
Senast redigerad av glendale 2018-08-06 kl. 01:15.
Citera
2018-08-06, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Ja visst. Ren fakta. Det dräller det inte av precis i det här fallet. Har svårt att misstänka nåt skumt med som är reggade flera år tillbaka i tiden. Det som stör är april, maj, juni, juli 2018. Framför allt de reggade strax efter 15 maj.

Delar dina synpunkter. Vid ren fakta har man rätt att vara tvärsäker.
Citera
2018-08-06, 01:30
Medlem
Citat:
LW gjorde anmälan om ofredande mot SD 2/11 år 2016. Enligt Cloudedcrystalbeam hade UW tidigarelagt skilsmässan till just 2/11 trots att han dessförinnan bett om betänketid som löpte ut senare egentligen.
Mallan skriver en del om att hon inte förstår det val U gjorde. Kan det tänkas att LW och UW ville försöka igen?
Åtminstone jag tror inte att det är en slump med de exakta datumet.

Enligt vad Malin själv skrivit, ville han först inte ha betänkande. Allt skulle avslutas pang bom. Efter hennes vädjan begärde han betänketid.
Malin menar att han sedan bröt den berodde på att hon skickade fakturor till honom på massage och terapi hon tagit i spår av skilsmässan. Precis som hon trott blev han sur och ny önskan om ett snabbt avslut kom "som ett brev på posten" i direkt anslutning till hennes utskick till honom.

Edit: såg långt senare att Honan6 postat samma sak.
Tillägg: tror också att LW legat och spökat för UW som anledning till uppbrottet. Hon kanske vände sig till honom när det blev knöligt med SD. Ren spekulation
Senast redigerad av Binju 2018-08-06 kl. 02:05. Anledning: Redan förklarats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in