2018-08-05, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej du är "lost" för du håller inte isär vad som är vad i händelseförloppet. Han bad henne gå ut ur bilen när han inte ville lyssna på henne. Det fysiska tvånget var motiverat av att hon tvingar sig kvar mot hans uttryckliga önskan.

SD är ju alla tiders, skicka en vänförfrågan vet jag eller är du med I hans fanclub?resultatet

Oavsett vad som är lagligt är det förkastligt att använda våld mot en kvinna, som bara vill prata.
Knulla henne går bra, men orkar fan inte LYSSNA på henne!

Ja resultatet ser vi ju, en mördad trebarnsmamma, och den misstänkta mördaren gjorde något bra som brukade våld mot henne.
Trodde inte det fanns sådana människor som du och rosamund. Skäms på er, verkligen!
Citera
2018-08-05, 22:23
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Det var effektivt. Han kanske inte trodde hon skulle ta överdrivet illa upp om hon sett honom göra det tidigare på någon annan och det roat henne? Örhänget kanske hon knölat till själv om hon glömt ta av dem när hon sov eller hade en tight buff om huvudet.

Gränsen går inte med någon självklarhet vid fysiskt våld. Fysiskt våld i någon grad blir ju ett till buds stående alternativ ibland när man passerar någon gräns i visst sammanhang. Det är inte oartigt, påstridigt eller avvikande att tvinga sig kvar i någon annans bil hur som helst. Det är kriminellt, inte en "käck" skinnflik på näsan.

Effektivt om man gillar att bli anmäld och åka på förhör! SD kanske gillar att vara med i förundersökningar

Jag kan tänka mig många andra alternativ än det där. Men det kan inte du tolkar jag det som.
Citera
2018-08-05, 22:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Du har skrivet det i många inlägg...

Vi är på ett anonymt forum och ingen vet om det är LW,s bekanta som skriver här i tråden.
Det kan va vem som helst.

Sen är det upp till var och en att tro på vad postaren skriver.

Inget är bekräftat för en anonym postare skriver saker!

Det ända som är bekräftat är att
Stefan Davidsson är skäligen misstänkt för mord på LW och utredningen pågår.

Ja varför tar ni då allt som anonyma användare skriver som sanning och bekräftat om det gäller massa negativt om SD och JG t.ex.? Då räcker det minsann med en enda skribent!
Men om det gäller LW då räcker det inte med flera och att andra belägg också finns. Märkligt!
Citera
2018-08-05, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Sedan fortsätter hon umgås med honom som inget hänt. SD fick inget reda på anmälan förrän polisen kontaktade honom efter ett par månader. Det var i samband med detta han och hans kompis JG tog bort LW från Facebook m.m.
Nej bilhistorian är inget smickrande för LW heller. Förstår inte varför det hela tiden tas upp som att bara SD gjort något fel där.

Menar du att Lw utövade våld mot SD?
Citera
2018-08-05, 22:26
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Och ganska skruvat, LW gör något kriminellt och när SD får henne att upphöra med det så går hon hem och anmäler honom.

Nu hänger jag inte med alls i hur du resonerar. Tänker du att LW gjorde något kriminellt innan SD brukade våld mot henne? Isåfall hade det ju framgått i utredningen. Dvs hon hade då fått en gärningsbeskrivning riktat mot sig av Förhörsledaren.
Citera
2018-08-05, 22:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
SD är ju alla tiders, skicka en vänförfrågan vet jag eller är du med I hans fanclub?resultatet

Oavsett vad som är lagligt är det förkastligt att använda våld mot en kvinna, som bara vill prata.

Ja resultatet ser vi ju, en mördad trebarnsmamma, och den misstänkta mördaren gjorde något bra som brukade våld mot henne.
Trodde inte det fanns sådana människor som du och rosamund. Skäms på er, verkligen!

Du får nog ta och läxa upp rätt person om du ska göra det. Inte för att du har rätt till det. Det är inte jag som börjat dela dessa uppgifter utan de som känner LW. Säg det till Lenas barn som sagt till vuxna i deras närhet, till sina vänner, till skolan att mamma slår.
Skäms på dig. Vågar du säga detta till barnen det du sa till mig nu va?
Citera
2018-08-05, 22:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Fattar du trögt? Jag har skrivit åtskilliga gånger att SD är inte precis min cup of tea, jag skulle säkerligen inte vara hans heller.
LW uppskattade hans umgänge, och det hade hon väl all rätt att välja, inom vissa gränser.
Att han inte lyssnade verkade ju vara ömsesidigt. Hon sket ju i att han av någon anledning inte ville doppa eller prata den kvällen. Hon kunde väl ha försökt prata någon annan gång då?
Citera
2018-08-05, 22:29
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Instämmer!
Den här tråden har urartat totalt pga
SDsupportrarna som försvarar honom
vad han än gör.
Antagligen IRL också.
De har väl hjälpt honom att städa FP/BP
och sätta på telefonen vid ett bra tillfälle för
att skydda honom.
Hoppas att de åker in på 4 år för skyddande av
brottsling.
Citera
2018-08-05, 22:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Gav han sig på henne med våld efter att hon hade tvingat (med ett farligt vapen troligen, eller?) sig in i HANS bil vid HENNES hem, eller vad menar du? "Lite våld får hon ju tåla. när hon tvingat sig in i denna otränade mannens bil och kedjat fast sig där"

Glöm inte: SD kan ha misstagit hennes bilbälte för ett bombbälte och fruktat för sitt eget liv
Citera
2018-08-05, 22:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Menar du att Lw utövade våld mot SD?

Orkar inte förklara igen. Läs bradgardsindianens inlagg om att tvinga sig kvar i annans privata egendom.
Citera
2018-08-05, 22:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Effektivt om man gillar att bli anmäld och åka på förhör! SD kanske gillar att vara med i förundersökningar

Jag kan tänka mig många andra alternativ än det där. Men det kan inte du tolkar jag det som.

Jodå det kan jag. Det avskrevs ju.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-08-05 kl. 22:39.
Citera
2018-08-05, 22:38
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Angående våldsincidenten i bilen:

Förvånad över att vissa inte tycks anse att det är ett avvikande beteende att LÄGGA ARMEN OM EN KVINNAS NACKE med sådan kraft att hennes örhängen böjs och sedan trycka sin knutna näve mot hennes hårbotten.

JA att sitta kvar i någons bil för att man har saker man vill diskutera trots att den upprepade gånger ber en kliva ur är avvikande, oartigt och påstridigt. Men en normalfungerande individ bör veta att det går en GRÄNS vid fysiskt våld nästan oavsett vad "den andre" i en situation gör. Den gränsen går man inte över - utom när det gäller att stoppa någon som aktivt är mitt inne i ett skede där den skadar annan person eller egendom. Typ för att stoppa en misshandel eller en cykelstöld. Det enda våld som då är okej är det våld som krävs för att avvärja i den situationen.

Om man ber en annan person t.ex. lämna ens bil och den ändå sitter kvar - då anser jag att man fortsätter lugnt och bestämt att bara svara med "gå ur min bil. Nu" i olika varianter i åtminstone 10min-en kvart. Steg två är väl ett av följande:
1. Att själv gå ur bilen, gå till passagerarsidan, öppna dörren. Där upprepar man sitt krav bestämt med dörren öppen och tydligt kroppsspråk som indikerar "Gå ur bilen. Nu."
eller
2. Efter upprepade verbala försök att på olika vis övertala eller befalla personen att kliva ur, får man väl bara säga "Okej, men nu åker jag till jobbet/hem/'dit-man-nu-ska" och börja köra. Då blir det antagligen fart på personen.

Steg 3 efter att ha försökt ovanstående i nån halvtimme så öppnar man kanske passagerardörren och då MÖJLIGEN gör ett försök att lyfta ur personen eller dra den bestämt i armen för att få ur den ur bilen.

Detta är något HELT ANNAT:, att använda våld för att få ut personen ur bilen på ovanstående vis är enligt de flesta säkert okej i den situationen. Det är något helt annat att lägga armen om personens hals, dra ner den och trycka knytnäven mot dennes huvud. Det beteendet indikerar att detta är en person som vid stark frustration kan tappa fattningen och utan att kunna hindra sig agerar våldsamt.

Att polisen avskrev ärendet med motiveringen att "visst våld var acceptabelt för att få ur personen ur bilen" indikerar enligt min gissning resursbrist eller dylikt. Våldet som användes var liksom inte ett försök att få ut en trulig person ur bilen (för då hade man försökt lyfta eller dra ut personen). Våldet som användes här var av arten "person har svårt att hantera starka frustrationskänslor tappar det och kan inte hindra sig".

Jag har själv varit i situationer där jag varit så frustrerad på en annan människas beteende att jag inte har velat något hellre än att slå den i ansiktet med knytnäven, knuffa omkull den, dra den i håret... Det man gör då är att man knyter näven i fickan. Trots att jag verkligen kan förstå den ENORMA frustration och ilska SD måste känt där i bilen så vidhåller jag att de allra allra flesta INTE nånsin skulle agera på impulsen att "trycka till" personen fysiskt. Man går inte över den gränsen. Men SD gjorde det. Det är ett rätt starkt indicie för att han är en person som KAN gå över gränsen vid tillräckligt mycket frustration. Kalla det långsökt eller överilat, men enligt mig så gör detta honom högintressant som gm. Många, många mord begås just av personer som i stundens glödgade vrede inte KAN hejda sin impuls att ge sig på den andre.

Håller med om allt. Blir fan mörkrädd. Flera anser att det är helt befogat att hålla fast en människa och göra den ont för att få ut den ur en bil.

Även om LW ville prata klart efter tjafset och betedde sig illa så är det inte jämförbart.
Det är skillnad på att sittstrejka och att bruka våld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in