2018-08-05, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Enligt de som känner LW kunde hon inte ta ett nej . Släpp bil-incidenten, enligt mig och andra är den faktiskt mindre smickrande för LW än för SD.

1. Jo det kunde hon, hon var vuxen.
2. Herrejesus, bra gjort av en man att använda våld när man inte vill lyssna på en kvinna??

Du är ju helt lost
Citera
2018-08-05, 22:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Och ganska skruvat, LW gör något kriminellt och när SD får henne att upphöra med det så går hon hem och anmäler honom.

Sedan fortsätter hon umgås med honom som inget hänt. SD fick inget reda på anmälan förrän polisen kontaktade honom efter ett par månader. Det var i samband med detta han och hans kompis JG tog bort LW från Facebook m.m.
Nej bilhistorian är inget smickrande för LW heller. Förstår inte varför det hela tiden tas upp som att bara SD gjort något fel där.
Citera
2018-08-05, 22:01
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Äh. Det provocerade hon fram.

Exakt, hon provocerade fram det och SD svarade.

Det beskriver faktiskt exakt vad jag tror hände den 15 maj.
Citera
2018-08-05, 22:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Varför försvarar ni en kvinnomisshandlare
och misstänkt kvinnomördare?
Citera
2018-08-05, 22:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Va? Oj, då ser vi helt olika på saken. Jag tycker det är ett HELT SJUKT och extremt avvikande att lägga armen om halsen på någon och trycka, oavsett hur störig och påstridig den andre är. Dra ut personen ur bilen, eller att med våld lyfta ut personen, hade varit förståeligt.

Vad du tycker är ju irrelevant. Ärendet lades ner för det var ingen misshandel i lagens mening. Bara tvång för att få ut en människa ur ens privata sfär.
Det är nedlagt. SD hade rätt att ta ut henne ur sin bil med tvång.
Citera
2018-08-05, 22:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Gav han sig på henne med våld efter att hon hade tvingat (med ett farligt vapen troligen, eller?) sig in i HANS bil vid HENNES hem, eller vad menar du? "Lite våld får hon ju tåla. när hon tvingat sig in i denna otränade mannens bil och kedjat fast sig där"

Det dömdes som tvång inte våld och utredningen lades ner. En knoggnuggning i det fallet eftersom hon vägrade gå ut ur hans privata sfär sågs som tvång inte våld. Herregud. Att det ska vara så svårt för folk att ens få in i sitt huvud ens bekräftade uppgifter och beslut som kommer från åklagare!
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
2. Herrejesus, bra gjort av en man att använda våld när man inte vill lyssna på en kvinna??

Du är ju helt lost

Nej du är "lost" för du håller inte isär vad som är vad i händelseförloppet. Han bad henne gå ut ur bilen när han inte ville lyssna på henne. Det fysiska tvånget var motiverat av att hon tvingar sig kvar mot hans uttryckliga önskan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Du är ju helt lost

Vad bra att höra någon annans åsikt här.

Vet du ngt om att LW ska ha låst in barnen och slaget dom mm som Rosamund påstår?
Citera
2018-08-05, 22:12
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Vad bra att höra någon annans åsikt här.

Vet du ngt om att LW ska ha låst in barnen och slaget dom mm som Rosamund påstår?

Det var inte jag som påstod det utan UW, barnen själva, skolan som gjorde misshandelsanmälningar till socialen.
LW:s bekanta har varit inne i tråden och berättat detta också.
Jag återberättar bara dessa uppgifter.
Citera
2018-08-05, 22:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Gav han sig på henne med våld efter att hon hade tvingat (med ett farligt vapen troligen, eller?) sig in i HANS bil vid HENNES hem, eller vad menar du? "Lite våld får hon ju tåla. när hon tvingat sig in i denna otränade mannens bil och kedjat fast sig där"

Han hade artigt kört henne hem efter ett evenemang. Det var sent och han tackade nej till inbjudan av LW när hon skulle bjuda privat födelsekalas mitt i natten med fika med nybakt dopp. Då ville hon prata istället men det ville inte han utan han bad henne gå ut ur bilen och hem till sig. Det tyckte inte LW, som *självklart* gör detta för att hon är rädd, förföljd och bara vill undvika uppmärksamhet!?!

Är det något speciellt svårt att förstå bara för att man inte har en kuk mellan benen? Måste man låtsas sakna hjärnceller med?
Citera
2018-08-05, 22:19
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Exakt, hon provocerade fram det och SD svarade.

Det beskriver faktiskt exakt vad jag tror hände den 15 maj.

Hon kunde nog provocera andra också i och med att hon hade detta karaktärsdrag.
Om det värsta SD kunde ta till vid en provokation tidigare var en knoggnuggning då är det enormt stort hopp till mord.
Det föregås ofta utav riktig misshandel som slag mot huvud, kropp.
Ingen annans kvinna har kommit fram och sagt att han rört ett finger på henne. Däremot har vi hört uppgifter på att LW slagit barnen m.m.

Hade han varit våldsam hade det kommit fram precis som ryktena om LW:s barnmisshandel, bråkande, provocerande sätt m.m.
Citera
2018-08-05, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var inte jag som påstod det utan UW, barnen själva, skolan som gjorde misshandelsanmälningar till socialen.
LW:s bekanta har varit inne i tråden och berättat detta också.
Jag återberättar bara dessa uppgifter.

Du har skrivet det i många inlägg...

Vi är på ett anonymt forum och ingen vet om det är LW,s bekanta som skriver här i tråden.
Det kan va vem som helst.

Sen är det upp till var och en att tro på vad postaren skriver.

Inget är bekräftat för en anonym postare skriver saker!

Det ända som är bekräftat är att
Stefan Davidsson är skäligen misstänkt för mord på LW och utredningen pågår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in